Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ferrari, Lamborghini či Rolls-Royce. Luxusní automobilky táhnou i v dobách utahování opasků

Ferrari, Lamborghini či Rolls-Royce. Luxusní automobilky táhnou i v dobách utahování opasků
ČTK
Karel Pučelík

Sázkami na jistotu se i v posledních nelehkých letech zdají být výrobci luxusních aut. Zatímco kde koho ekonomické problémy zastihly nepřipraveného, prémiové automobilky trhají rekord za rekordem.

Reklama

Jestli něco nedokážou rozhodit ani vysoké životní náklady a celosvětově vysoká inflace, tak je to evidentně poptávka po luxusních autech. Jedním z příkladů je italská automobilka Ferrari, která minulý týden představila výsledky posledního kvartálu loňského roku a jejíž příjmy meziročně vzrostly o 17 procent. Byznysové výsledky Ferrari možní trochu zastínila zpráva o přestupu Lewise Hamiltona do jejich formulové stáje, rozhodně ale je o čem mluvit.

FOTOGALERIE: Nejdražší elektromobily světa

Značce se dařilo přímo rekordně. „Rok 2023 byl velmi úspěšným rokem, během kterého jsme posílili naši značku řadou úspěchů, které se odrazily v našich bezprecedentních finančních výsledcích. Náš čistý zisk, který vzrostl o 34 procent, poprvé překročil jednu miliardu eur a roční marže EBITDA vzrostla na 38,2 procennta,“ uvedl generální ředitel společnosti Ferrari uvedl Benedetto Vigna s tím, že i další roky vypadají dobře.

Automobilka Stellantis čelí další kritice ze strany italské vlády

Fiat po sto letech nebyl nejprodávanějším autem v Itálii. Země za to kritizuje Francouze

Automobilový koncern Stellantis čelí další kritice ze strany italské vlády. Ministrovi průmyslu se nelíbí vliv, jaký má na firmu francouzská vláda, a poukazuje i na to, že Fiat v prosinci poprvé téměř po 100 letech nebyl v Itálii nejprodávanější značkou auta. Stellantis úder vrací výčitkami, že vláda v Římě dostatečně nepodporuje výrobu elektromobilů. Informovala o tom dnes agentura Reuters.

Přečíst článek

Nezlomná poptávka

„UBS ve své zprávě uvedla, že na rozdíl od jiných luxusních společností Ferrari nezaznamenalo žádný dopad současných makroekonomických výkyvů na svou klientskou základnu,“ píše Forbes.

Ikonická automobilka má na příští měsíce a roky seznam rezervací plný, zájemci prý čekají na svůj model s černým koněm na kapotě minimálně rok. Stále tak sleduje taktiku svého slavného zakladatele Enza Ferrariho, totiž že vždycky dodává o něco méně aut, než jaká je na trhu poptávka.

Příjmy navýšily prodeje ostrého SUV Purosangue, ovšem značka se snaží udržet podíl tohoto modelu na dvaceti procentech. Jde jinou cestou než její konkurenti jako Aston Martin nebo Lamborghini, u kterých prodeje SUV atakují polovinu celkových čísel. Ferrari však zůstává synonymem pro sportovní auto. Očekává se tedy, že nynější rekordy vydrží jen do konce letošního roku. Zdá se, že Ferrari je v segmentu luxusních aut pevně v kramflecích.

Výroba vozů Tesla v Číně

Korejci Tesly z Číny nechtějí. V lednu se prodala jen jedna

Většina Korejců, kteří si chtěli koupit Teslu, si ji už koupila. V lednu se na tamním trhu prodala jediná. Důvodů je vícero, mimo jiné to, že se auta americké automobilky vyrábějí v Číně, což Korejci těžce skousávají, už kvůli obavě z kvality. Požáry baterií z nedávné doby je v tom jen utvrdily, píše Bloomberg.

Přečíst článek

Luxusní elektromobil táhne

Ferrari přitom není jedinou značkou s podobnými výsledky. Zmíněnému Lamborghini se minulý rok poprvé v historii podařilo prodat přes deset tisíc modelů. Například za luxusní limuzíny Rolls-Royce jsou lidé i v době všeobecného utahování opasků ochotni utrácet vysoké sumy. Průměrná částka na jedno v rekordním roce 2022 činila kolem čtrnácti milionů korun. Zákazníci navíc neváhají si připlatit za personalizovanou výbavu a detaily.

I minulý rok byl pro britského výrobce mimořádný. Prodalo se nejvíc aut v historii, přičemž jedním z trháků se stal i nový model Spectre. Zákazníky neodradil ani fakt, že jezdí na elektřinu, naopak prý přitáhl mladší klientelu. „Obzvláště povzbudivý je obrovský zájem a poptávka po modelu Spectre, což podpořilo rozhodnutí přijmout odvážnou, ‚plně elektrickou‘ strategii pro vývoj a výrobu budoucích modelů,“ okomentoval výsledky nový CEO značky Chris Brownridge.

Bude úspěšný i letošní rok, ve kterém automobilka symbolizující vrchol luxusu oslaví 120. výročí? Zatím tomu vše nasvědčuje. Klientelu firmy výkyvy globální ekonomiky zřejmě příliš netrápí. I v Německu to vidí podobně. „Náš obchodní model je flexibilní a robustní i v náročném tržním prostředí,“ pochvaloval s vloni šéf Porsche Oliver Blume.

Další texty Karla Pučelíka najdete zde

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o víc než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory

Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o více než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme