Drogerie dm bude v Německu prodávat léky z Česka

Síť drogerií dm se chystá od příštího roku prodávat v Německu on-line i léky bez předpisu. Dodávat je bude z České republiky, píše na svém webu s odkazem na informované zdroje německý hospodářský deník Handelsblatt. Podle listu se tak největšímu evropskému drogistickému řetězci otevře nový miliardový trh.
Ředitel marketingu a nákupu v dm Sebastian Bayer na dotaz deníku Handelsblatt potvrdil, že podnik založil v České republice za tím účelem firmu. Podle zdrojů listu začne dm nabízet nákup léků na internetu v létě, firma ale nechce termín potvrdit.
„Plánujeme pouze prodej volně prodejných léků přes internet,“ zdůraznil Bayer.
Němečtí prodejci loni utržili za volně prodejné léky 6,2 miliardy eur (156 miliard korun), když se zohlední prodejní ceny výrobců. Podle údajů institutu pro výzkum trhu Iqvia vzrostl tento trh v prvních devíti měsících letošního roku o pět procent.
Zásilkový prodej volně prodejných léků spolu s kosmetikou a s doplňky stravy se pak od ledna do září zvýšil více než obchod v kamenných lékárnách. Stoupl téměř o deset procent zhruba na 2,6 miliardy eur, píše Handelsblatt.
Vstup polské drogerie Hebe na český trh se povedl. První kamenná prodejna řetězce zaujala hodnotitele z řad expertů na maloobchodní prodej natolik, že jí udělili první místo v únorovém kole soutěže Visa Czech Top Shop . Druhá skončila nonstop prodejna s chovatelskými potřebami Super Zoo. Třetí příčka patří písecké prodejně mobilního operátora O2.
Drogerie Hebe z Polska zkouší dobýt český trh. A dělá to chytře
Zprávy z firem
• Meziroční růst obratu o 11,12 % na 18,1 miliardy Kč
• 2,05% nárůst prodejních cen v nákupním koši dm při inflaci 3,5 % [1]
• Celková suma investic ve výši 314,6 milionu Kč
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.