Reklama

Dráhy neopraví poškozené pendolino, do šrotu ale nepůjde. Použijí ho na díly

České dráhy nenechají opravit pendolino poškozené loni v červnu v Bohumíně  po srážce s posunovací lokomotivou.
ČTK
 ČTK

České dráhy (ČD) nenechají opravit pendolino poškozené loni v červnu v Bohumíně na Karvinsku při srážce s posunovací lokomotivou. Bylo by to neekonomické. Náklady na opravu se odhadují mezi 200 a 250 miliony korun. Nepoškozené vozy dopravce využije na náhradní díly pro zbývající soupravy, poškozené vozy zlikviduje. ČD nyní vypravují čtyři pendolina ze sedmi. V budoucnu vyřazené pendolino nahradí některá modernější souprava, například ComfortJet.

Reklama

„Bylo rozhodnuto, že soupravu opravovat nebudeme. Částka by se mohla vyšplhat až na 250 milionů korun. A to by bylo neekonomické,” řekla mluvčí ČD Vanda Rajnochová. Doplnila, že nepoškozené části dopravce bude používat jako zdroj náhradních dílů pro zbývající soupravy. Těch mají momentálně ČD sedm. Jednu, po nehodě v Bohumíně z provozu vyřadí. Dvě se nyní opravují po nehodách či vykolejení. Čtyři jsou v provozu.

Škoda Group

Škoda Group má napilno, hledá posily. Do ostravského závodu chce nabrat až 500 lidí

Skupina Škoda Group, která patří mezi přední evropské výrobce vozů pro hromadnou dopravu, chce do svých dvou výrobních závodů v Ostravě nabrat 500 lidí. Významné investice do rozšíření výrobní kapacity ostravských závodů si vyžádal nárůst objemu práce. 

Přečíst článek

Dopravce neuvažuje o tom, že by zničené pendolino nahradil novou soupravou stejného výrobce. „Výroba jednoho jediného kusu nebo nízkopočetné série již běžně nevyráběné jednotky není ekonomicky smysluplná. Pro rychlá expresní spojení již aktuálně využíváme jiný koncept,” vysvětlila mluvčí.

Daniel Kurucz, Alstom

Výrobce vlaků Alstom povede v Česku bývalý šéf Českých drah Kurucz

Novým výkonným ředitelem společnosti Alstom v České republice a na Slovensku se stal bývalý šéf Českých drah Daniel Kurucz. V podniku, který je výrobcem kolejových vozidel, bude zodpovědný za novou organizaci francouzské nadnárodní společnosti v Česku. Ta zde chce dál rozvíjet své aktivity.

Přečíst článek

Podle ní jde například o nové vlaky pro dálkovou dopravu ComfortJet, které se částečně vyrábějí v Ostravě a první dodávky ČD očekávají v závěru letošního roku. Objednáno má společnost 20 devítivozových jednotek a 50 lokomotiv. Lokomotivy a jednotky budou využívány na různých linkách.

Reklama

Průvodčí, České dráhy

České dráhy vypsaly tendr na dodávku 15 bateriových vlaků za 3,4 miliardy

České dráhy vypsaly zadávací řízení na dodání a servis 15 bateriových vlaků. Odhadovaná cena zakázky je asi 3,4 miliardy korun. Do provozu by mohly být nasazeny už v roce 2025.

Přečíst článek

Loňskou červnovou nehodu v Bohumíně nepřežil strojvedoucí vlaku. Dalších pět lidí se zranilo. Podle Drážní inspekce pendolino projelo na červenou. Policie uvedla, že strojvedoucí pendolina byl při nehodě pod vlivem alkoholu. Vlak odjíždějící do Prahy se ve stanici Bohumín srazil s posunovací lokomotivou 27. června. Ve vlaku se lehce zranila stevardka a na posunovací lokomotivě čtyři zaměstnanci společnosti ČD Cargo.

České dráhy odstoupily od modernizace desítek „honeckerů“, dodavatel zkrachoval

České dráhy zrušily modernizaci desítek „honeckerů“, dodavatel zkrachoval

Státní železniční dopravce České dráhy (ČD) odstoupil od smlouvy na modernizaci desítek osobních vozů řady Bdmtee, kterým se za jejich původ v NDR přezdívalo Honeckery. Dodavatel prací za stovky milionů korun, firma Tratec - CS z Děčínska, totiž zkrachoval. Jako první o tom informoval server Zdopravy.cz.

Přečíst článek

Pendolino zařazují dráhy mezi své prémiové vlaky. Poprvé byly v ČR uvedeny do zkušebního provozu před Vánocemi 2004, od prosince 2005 pak souprava jezdí pravidelně na trase Praha - Ostrava a dalších exponovaných tratích.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme