Dráhy neopraví poškozené pendolino, do šrotu ale nepůjde. Použijí ho na díly

České dráhy (ČD) nenechají opravit pendolino poškozené loni v červnu v Bohumíně na Karvinsku při srážce s posunovací lokomotivou. Bylo by to neekonomické. Náklady na opravu se odhadují mezi 200 a 250 miliony korun. Nepoškozené vozy dopravce využije na náhradní díly pro zbývající soupravy, poškozené vozy zlikviduje. ČD nyní vypravují čtyři pendolina ze sedmi. V budoucnu vyřazené pendolino nahradí některá modernější souprava, například ComfortJet.
„Bylo rozhodnuto, že soupravu opravovat nebudeme. Částka by se mohla vyšplhat až na 250 milionů korun. A to by bylo neekonomické,” řekla mluvčí ČD Vanda Rajnochová. Doplnila, že nepoškozené části dopravce bude používat jako zdroj náhradních dílů pro zbývající soupravy. Těch mají momentálně ČD sedm. Jednu, po nehodě v Bohumíně z provozu vyřadí. Dvě se nyní opravují po nehodách či vykolejení. Čtyři jsou v provozu.
Skupina Škoda Group, která patří mezi přední evropské výrobce vozů pro hromadnou dopravu, chce do svých dvou výrobních závodů v Ostravě nabrat 500 lidí. Významné investice do rozšíření výrobní kapacity ostravských závodů si vyžádal nárůst objemu práce.
Škoda Group má napilno, hledá posily. Do ostravského závodu chce nabrat až 500 lidí
Zprávy z firem
Dopravce neuvažuje o tom, že by zničené pendolino nahradil novou soupravou stejného výrobce. „Výroba jednoho jediného kusu nebo nízkopočetné série již běžně nevyráběné jednotky není ekonomicky smysluplná. Pro rychlá expresní spojení již aktuálně využíváme jiný koncept,” vysvětlila mluvčí.
Novým výkonným ředitelem společnosti Alstom v České republice a na Slovensku se stal bývalý šéf Českých drah Daniel Kurucz. V podniku, který je výrobcem kolejových vozidel, bude zodpovědný za novou organizaci francouzské nadnárodní společnosti v Česku. Ta zde chce dál rozvíjet své aktivity.
Výrobce vlaků Alstom povede v Česku bývalý šéf Českých drah Kurucz
Leaders
Podle ní jde například o nové vlaky pro dálkovou dopravu ComfortJet, které se částečně vyrábějí v Ostravě a první dodávky ČD očekávají v závěru letošního roku. Objednáno má společnost 20 devítivozových jednotek a 50 lokomotiv. Lokomotivy a jednotky budou využívány na různých linkách.
České dráhy vypsaly zadávací řízení na dodání a servis 15 bateriových vlaků. Odhadovaná cena zakázky je asi 3,4 miliardy korun. Do provozu by mohly být nasazeny už v roce 2025.
České dráhy vypsaly tendr na dodávku 15 bateriových vlaků za 3,4 miliardy
Zprávy z firem
Loňskou červnovou nehodu v Bohumíně nepřežil strojvedoucí vlaku. Dalších pět lidí se zranilo. Podle Drážní inspekce pendolino projelo na červenou. Policie uvedla, že strojvedoucí pendolina byl při nehodě pod vlivem alkoholu. Vlak odjíždějící do Prahy se ve stanici Bohumín srazil s posunovací lokomotivou 27. června. Ve vlaku se lehce zranila stevardka a na posunovací lokomotivě čtyři zaměstnanci společnosti ČD Cargo.
Státní železniční dopravce České dráhy (ČD) odstoupil od smlouvy na modernizaci desítek osobních vozů řady Bdmtee, kterým se za jejich původ v NDR přezdívalo Honeckery. Dodavatel prací za stovky milionů korun, firma Tratec - CS z Děčínska, totiž zkrachoval. Jako první o tom informoval server Zdopravy.cz.
České dráhy zrušily modernizaci desítek „honeckerů“, dodavatel zkrachoval
Zprávy z firem
Pendolino zařazují dráhy mezi své prémiové vlaky. Poprvé byly v ČR uvedeny do zkušebního provozu před Vánocemi 2004, od prosince 2005 pak souprava jezdí pravidelně na trase Praha - Ostrava a dalších exponovaných tratích.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.