Coca-Cola ovládne BodyArmor. Miliardy vyplatí zakladatelům i profi sportovcům
Rivalita výrobců sportovních nápojů Gatorade a BodyArmor se vyostřuje. Značka BodyArmor totiž získala silného "spoluhráče". Zcela ji ovládne nápojářský gigant Coca-Cola.
Coca-Cola za plnou kontrolu nad BodyArmor zaplatí 5,6 miliardy dolarů (124 miliard korun). Dohoda tak značku sportovních nápojů ocení na přibližně osm miliard dolarů, tvrdí zdroje listu The Wall Street Journal.
BodyArmor, konkurent Gatorade, má letos nakročeno k tržbám ve výši 1,4 miliardy dolarů. Coca-Cola již vlastní 30procentní podíl v BodyArmor, nyní kupuje zbývajících 70 procent. Podíly vykupuje od zakladatelů společnosti a dalších investorů, mezi nimiž je také silná skupina profesionálních sportovců, včetně například basketbalisty Jamese Hardena z NBA a baseballisty Mikea Trouta z MLB, kteří do BodyArmor investovali na jeho začátku a pomohli tak značku uvést na trh.
Firmě Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni meziročně klesl zisk o 89 procent na 40,3 milionu korun po předloňských 366 milionech korun. Čistý obrat firmy se v roce 2020 proti předchozímu roku snížil o 15,3 procenta na 6,8 miliardy korun.
Covidový rok připravil Coca-Colu nejméně o miliardu na tržbách
Zprávy z firem
Vyostřující se boj s Gatorade
Coca-Cola tímto krokem zostřuje konkurenční boj se značkou Gatorade, která trhu s nápoji pro sportovce dominuje a která je součástí rivala PepsiCo, píše The Wall Street Journal.
Zdroje uvedly, že zhruba 400 milionů dolarů za podíl ve firmě BodyArmor v rámci transakce získá pozůstalost legendárního basketbalisty Kobeho Bryanta, který do podniku investoval již v prvních letech jeho fungování.
Společnost BodyArmor vznikla v roce 2011. Bryant podle zdrojů do podniku investoval šest milionů dolarů a před svou smrtí při loňské havárii vrtulníků působil v jeho správní radě.
Pandemie změnila spoustu návyků, některé trendy se akcelerovaly. „Vidíme spoustu pop-up podniků, nebo že si lidé dělají barbecue akce se sudem, sousedské akce, oslavy, tam určitě toto bude fungovat, hrají v tom roli i sociální média ve smyslu, jak se nyní lidé svolávají, jak probíhá socializace. Plus vidíme u mladší generace, že preferuje jiné typy drinků,” vysvětluje členka představenstva Plzeňského Prazdroje Pavlína Kalousová.
Pavlína Kalousová: Lidé budou pít víc pivo s přáteli či sousedy
Leaders
Výhled na západ i východ slunce nad vrchem Děvín a stylovou degustaci vína nově nabízí vinařství Reisen v Pavlově. Objekt, v němž vinařství sídlí, totiž prošel první fází přeměny.
Místo skladu vinný bar. Znojemské vinařství prochází revitalizací
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.