Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

České dráhy spustí nejrychlejší pravidelnou linku ve své historii. Dojede až do Kodaně

ComfortJet Českých drah
České dráhy, užito se svolením
 ČTK

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Po dokončení rozsáhlé rekonstrukce trati mezi Berlínem a Hamburkem bude souprava ComfortJet jezdit rychlostí 230 kilometrů v hodině a půjde tak o nejrychlejší pravidelný vlak v historii Českých drah.

Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, v letní sezoně přibyde třetí pár. Z Prahy budou vlaky odjíždět celoročně přibližně v 06:30 a 10:30 a v letní sezoně také v 16:30. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.

Projekt EU

Plánované nové spojení představuje první realizovanou linku z deseti pilotních projektů Evropské komise na podporu přeshraničního železničního spojení. „Spolupráce s Deutsche Bahn a Danske Statsbaner otevírá českým cestujícím komfortní a přímé vlakové spojení do dánské metropole i do dalších míst ve Skandinávii,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Dopravci předpokládají spuštění předprodeje jízdních dokladů šest měsíců před začátkem provozu mezistátní linky. Na podzim se uskuteční testovací jízda ComfortJetu do Kodaně k seznámení zaměstnanců DB a DSB se soupravou ComfortJet a k otestování technologií vlaku a provozních parametrů. Personál partnerských dopravců zajistí jízdu vlaku v Německu a v Dánsku. Celou trasu absolvuje pouze posádka restauračního vozu.

Přímé vlakové spojení Prahy a Kodaně se obnovuje po více než deseti letech, naposledy na sever pevninské Evropy jezdily přímé noční vlaky v době platnosti jízdního řádu 2014. Od té doby je nutné při cestě do Dánska přestupovat v Hamburku.

České dráhy v rámci letošního jízdního řádu vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další čtyři sezonní vlaky do Polska, které obsluhují více než 120 destinací v osmi evropských zemích: v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku a díky novému spojení Adriatic Express polského dopravce PKP Intercity také ve Slovinsku a Chorvatsku.

úzkokolejka v Jindřichově Hradci

Jindřichohradecká úzkokolejka přešla pod Gepard z Brna. Trať ožije, snad brzy, slibuje firma

Z bankrotu do náruče brněnského Geparda. Soud schválil prodej jindřichohradecké úzkokolejky. Za 83 milionů ji získala brněnská společnost. Restart trati bude probíhat postupně.

Přečíst článek

Vlak InterPanter Českých drah

Dráhy otestují Muskův Starlink. Rychlé připojení nabídne InterPanter mezi Prahou a Brnem

Národní dopravce věří, že satelitní internet může představovat odpověď na otázku, jak zajistit pro cestující stabilní a rychlé internetové připojení i tam, kde v okolí trati není k dispozici kvalitní signál od mobilních operátorů.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme