Babišův fond předloni znásobil zisk na 130 milionů
Investiční skupina Hartenberg Holding ze svěřenských fondů bývalého premiéra a prezidentského kandidáta Andreje Babiše (ANO) v roce 2021 vykázala konsolidovaný čistý zisk 130 milionů korun, což byl téměř šestinásobek zisku z roku 2020. Konsolidované tržby z prodeje zboží, výrobků a služeb se meziročně zvýšily o víc než 21 procent na 8,28 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin. Pro loňský rok očekávali jednatelé firmy další nárůst tržeb, čistého i provozního zisku.
Konsolidovaný provozní zisk Hartenbergu předloni vzrostl meziročně o víc než polovinu na 457,7 milionu korun. „Výkonnost jednotlivých společností skupiny je na velmi dobré úrovni. I nadále dochází k rozšiřování segmentů, ve kterých skupina podniká. V roce 2021 zejména v segmentu e-commerce, investic do nemovitostí a ve zdravotnictví,” uvedl holding ve výroční zprávě.
Přes očekávaný nárůst tržeb i zisku za loňský rok spatřovali jednatelé Hartenbergu riziko a nejistotu v dopadech vojenské invaze Ruska na Ukrajinu, případně v omezeních souvisejících s dozníváním pandemie covidu-19. „Vzhledem k tomu, že situace je nestabilní a rychle se vyvíjí, není možné učinit odhad potenciálních dopadů na skupinu,” uvedla firma k válce na Ukrajině. Loňský rok by měl být ale i tak rekordní z hlediska investic.
Zároveň Hartenberg informoval o tom, že prodává podíl ve firmě, která je vlastníkem administrativní budovy Beethoven v Praze, a podíl 40,4 procenta v síti reprodukčních klinik FutureLife. „Obě tyto divestice by měly v roce 2022 vygenerovat podstatný zisk,” uvedla skupina ve výroční zprávě.
Hartenberg Holding spadá pod firmu SynBiol, jejíž akcie vložil Babiš v roce 2017 do svěřenského fondu. Obchodní podíl 2,25 procenta v holdingu podle Obchodního rejstříku patří jednateli Jozefu Janovovi. Do portfolia investiční skupiny patří spolu s nemovitostmi a FutureLife také polský výrobce rýžových a kukuřičných chlebíčků Good Food Products, slovenský výrobce potravinových doplňků Pleuran a letecké opravny v Polsku, Slovinsku a Srbsku. Holding ovládá také internetového prodejce spodního prádla Astratex, síť květinářství Flamengo či e-shopy Ovečkárna.cz a Sportobchod.cz.
Britský investiční fond CVC získal podíl ve společnosti FutureLife, která je členem skupiny Hartenberg ze svěřenského fondu expremiéra Andreje Babiše (ANO) a zaměřuje se na asistovanou reprodukci. Cenu transakce firma nezveřejnila. Týdeník Hrot dříve uvedl, že fond získá v síti reprodukčních klinik těsnou minoritu
a transakce celou firmu ohodnotí v přepočtu na asi osm miliard korun.
Britský fond CVC za miliardy získal minoritu v Babišově síti klinik FutureLife
Zprávy z firem
Společnost FutureLife, za kterou stojí investiční fond CVC a skupina Hartenberg ze svěřenského fondu expremiéra Andreje Babiše (ANO), získala v minulých týdnech genetickou laboratoř CytoGenomic Medical Laboratory v Rumunsku. Napsal to server Hospodářských novin (HN), kterým transakci potvrdil výkonný ředitel Hartenberg Holdingu Jozef Janov. Kupní cena byla podle HN do 100 milionů korun.
Babišův holding posílil v reprodukčním byznysu. Koupil laboratoř v Rumunsku
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.