Apple čelí v Itálii vyšetřování za nerovný přístup k vývojářům aplikací
                            Italský antimonopolní úřad (AGCM) vyšetřuje americkou technologickou společnost Apple kvůli údajnému zneužívání dominantní pozice na trhu s aplikacemi. Úřad se domnívá, že Apple znevýhodňuje ostatní vývojáře aplikací tím, že u nich od dubna 2021 uplatňuje přísnější pravidla pro ochranu osobních údajů než u sebe.
Úřad má rovněž podezření, že Apple poskytuje ostatním vývojářům méně kvalitní a podrobné informace ohledně úspěšnosti reklamních kampaní na jejich aplikacích. Postup Applu podle úřadu může konkurenci snižovat příjmy z reklamy a odrazovat ji od vývoje aplikací.
Americký podnik nicméně podle agentury Reuters uvedl že pravidla pro ochranu osobních údajů uplatňuje „stejně pro všechny vývojáře, včetně Applu“. „Budeme s AGCM dál konstruktivně spolupracovat, abychom vyřešili všechny jejich otázky,“ dodal.
Apple i další velké americké technologické firmy se opakovaně dostávají do hledáčku antimonopolních regulátorů v Evropské unii. Evropská komise ve středu uvedla, že se v rámci dříve zahájeného antimonopolního vyšetřování Applu snaží získat více informací ohledně jeho platebního systému. Podle pravidel EU mohou firmy v případě zneužívání dominantní pozice na trhu dostat pokutu ve výši až deseti procent ročních tržeb, napsala agentura Reuters.
K zástupu lídrů technologického světa varujících před zneužitím prudce se rozvíjející umělé inteligence (AI) se přidal i spoluzakladatel Applu Steve Wozniak. Všechny výtvory AI by měly být podle něj jasně označené, jinak to lidem a úřadům ztíží odhalování podvodů a boj s šířením dezinformací, prohlásil podle BBC.
	Umělá inteligence ztíží odhalování podvodů a dezinformací, varuje Steve Wozniak
		Leaders
		
Velké internetové firmy jako Google, Facebook, Amazon, Apple či Alibaba budou od srpna muset dodržovat přísnější pravidla ochrany práv a potřeb uživatelů. Evropská komise v úterý stanovila seznam 19 „velmi velkých internetových platforem“, na něž se budou vztahovat zvláštní podmínky v rámci loni schváleného aktu o digitálních službách (DSA). Společnosti ze seznamu budou muset více dbát na soukromí uživatelů či důsledněji postupovat proti nelegálnímu obsahu či dezinformacím.
	Brusel zpřísnil pravidla pro internetové obry. Musí víc dbát na soukromí uživatelů
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.