Amazon spouští virtuální zkoušení bot. Od puchýře ale neochrání
Amazon chce svým zákazníkům zpříjemnit online nákup bot. Pomocí speciálního digitálního nástroje si budou moci vybranou botu vyzkoušet, píše CNBC. Funkce sice nepomůže zjistit, zda bota sedí, ale nakupující díky ní alespoň vidí, jak na jeho noze vypadá. Riziko reálného puchýře z otlačení už ale musí vzít zákazník na sebe.
Amazon ve čtvrtek spustil nový nákupní nástroj s rozšířenou realitou, který uživatelům umožňuje virtuálně si vyzkoušet boty, o které by mohli mít zájem. Společnost uvedla, že tento nástroj zákazníkům usnadní online nakupování a bude interaktivnější.
Funkce nazvaná Virtual Try-On for Shoes je zatím dostupná v e-shopu Amazonu jen pro uživatele iOS v USA a Kanadě. Zákazníci si díky ní mohou zkoušet digitální verze sneakersek od značek New Balance, Adidas, Reebok a Puma, píše CNBC.
Amazon od čtvrtka přestane dodávat maloobchodníkům v Číně své elektronické čtečky Kindle a příští rok tam uzavře své elektronické knihkupectví Kindle. Amazon rozhodnutí oznámil ve čtvrtek na svém oficiálním účtu WeChat s tím, že upravuje strategické zaměření svých operací a že jeho další obchodní linie v Číně budou pokračovat, uvedla agentura Reuters.
Amazon končí v Číně se čtečkami Kindle i e-shopem
Zprávy z firem
Funguje to jednoduše. Stačí namířit fotoaparát chytrého telefonu na nohy, na displeji se pak objeví pár virtuálních bot.
Tato funkce staví na stávajících virtuálních nákupních nástrojích Amazonu. Mnohé z nich využívají rozšířenou realitu, technologii, která překrývá skutečný svět virtuálními objekty. V roce 2017 Amazon spustil „AR View“, který uživatelům umožňuje vizualizovat produkt v jejich domácnosti pomocí smartphonu. Funkci poté vylepšil o nástroj nazvaný „Room Decorator“, který umožňuje umístění více virtuálních předmětů současně.
Amazon není jedinou společností, která experimentuje s rozšířenou realitou v online nakupování. Nábytkářský gigant Ikea, Nike, L’Oreal a prodejce rychlé módy Zara spustili podobné funkce.
Legendární tvůrce iPhonů nezveřejnil žádnou převratnou novinku od roku 2015, kdy se objevily první Apple Watch. Firma tam je čím dál víc závislá na prodeji právě mobilních telefonů. Nyní by se mělo portfolio Applu rozšířit o nové zařízení nabízející virtuální realitu, uvádí agentura Bloomberg.
Apple na hraně revoluce. Již brzy ukáže svou virtuální realitu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.