Pavel se na sítích snažil lovit hlasy všude, Babiš cílil na užší skupinu
Prezidentské volby 2023
Reklamu na sociálních sítích Facebook a Instagram v prvním týdnu před druhým kolem prezidentských voleb zacílil kandidát Petr Pavel na široké publikum a ve větším celkovém množství, zatímco druhý postupující Andrej Babiš svou reklamu cílil na skupinu úzce definovaných příjemců. Pavel se zaměřil i na internetu na regiony, kde se mu v první volbě tolik nedařilo, tedy na Ústecký či Moravskoslezský kraj, ale také na Olomoucko či Jihočeský kraj. Babiš zásadním způsobem posílil svou digitální přítomnost ve velkých regionech, jako jsou Středočeský či Jihomoravský kraj. Například na Prahu však cílil Pavel 19 procent placených postů, zatímco Babiš jen 5,5 procenta. Vyplývá to z dnes zveřejněné analýzy vypracované Transparency International ve spolupráci s Asociací pro mezinárodní otázky. Data společnosti sbíraly od 13. do 20. ledna.
ČTK