Televizi Barrandov vyčistíme, připravíme, a následně prodáme, říká Jan Čermák
Jan Čermák v červnu letošního roku zcela převzal kontrolu nad společností Empresa Media, která předtím patřila Jaromíru Soukupovi. A pod kterou patří i TV Barrandov. Soukup svou společnost zatížil stovkami milionů dluhů, které nedokázal splácet. A minimálně v TV Barrandov definitivně skončil. Patrně brzo skončí i ve své mediální agentuře.
Čermák se profesně v první řadě věnuje vymáhání pohledávek. Kupuje firmy, které neuměly hospodařit, které se ocitly na hraně krachu. Dá je ekonomicky do kupy, něco rozprodá, zefektivní procesy. Potom je výhodně prodá.
Televize mu tak nějak z podstaty jeho podnikání spadla do klína. Soukup neuměl hospodařit.
Díky Barrandovu se Čermák mediálně zviditelnil. Pro něj to je však jen jeden z mnoha byznysů. Každou firmu před krachem, kterou reorganizuje, rozparceluje, nakopne k životu a většinu prodá. Přesto se díky této akvizici stal vlastně mediálním magnátem. „Necítím se být mediálním magnátem. V mediální sféře jsme se nikdy nepohybovali. Ani to nebylo naším primárním záměrem.“
Jeho firma Servis 24 se věnuje servisu pohledávek, které bývají primárně bankovního charakteru. Dlužníci nesplácejí bankám, a ty se na něj obrátí, aby s tím něco dělal. „Většina pohledávek je zastavena nemovitostmi. Nemovitosti je potřeba „očistit“, technicky je dát do nějakého stavu, pronajmout, případně prodat,“ říká Čermák.
Nemovitosti, to je oč tu běží
Proč vlastně Čermák chtěl získat TV Barrandov? Opět jde o reality. „Poprvé se k nám tento projekt dostal, což už budou skoro dva roky, když nás České radiokomunikace požádaly o pomoc s řešením pohledávek za TV Barrandov, které v té době byly v řádu nižších stovek milionů korun,“ popisuje Čermák. Jeho firma si zjistila okolnosti, a jak říká, primárně do toho šla jako do realitního byznysu.
„Málokdo to ví, ale podstata je v tom, že skupina TV Barrandov se skládá i z docela velkého nemovitostního portfolia. Což jsou zejména dvě nemovitosti. Studia na Barrandově, a velký areál v Braníku.“ V dobách největší slávy tam v televizi pracovalo asi tisíc lidí.
„Areál je velký, a má obrovský realitní a developerský potenciál.“ Čermákův primární zájem jsou nemovitosti. I proto jeho firma vykoupila bankovní pohledávky za Barrandovem. Vedle toho získala, jako „divokou kartu“ televizi. „Do té doby pro nás naprosto neznámý byznys.“ Jeho úmyslem je televizi „vyčistit“ a prodat. Televize je podle něj jen jednou z mnoha akvizic, kterou má. „Máme v úmyslu ji vyčistit, připravit, a následně prodat.“
Jan Čermák byl hostem specializovaného realitního podcastu Realitní Club. Pořad se spouští v úvodu tohoto článku. Naleznete ho také na vaší oblíbené podcastové platformě. Kanál Newstream Podcasty je na Spotify, Google Podcasts i Apple Podcasts. Hezký poslech.
Novopečený majitel TV Barrandov Jan Čermák ovládl další firmu. Jde o Montpetrol, strojírenskou společnost z Hodonína, která se soustředí na byznys v oblasti ropy a plynu.
Majitel Barrandova Čermák ovládl strojaře z Hodonína
Leaders
Areál po TV Barrandov v Braníku je na poměrně pěkném místě vedle jižní spojky v Praze, říká Jan Čermák, který je nyní majitelem TV Barrandov. Pozemek získal po Jaroslavu Soukupovi a jeho skupině Empresa Média. Po „mediálním magnátovi,“ který svou společnost zadlužil a přišel o ni, ji Čermák převzal.
Firmy kupuji hlavně kvůli pozemkům a budovám, říká majitel TV Barrandov Čermák
Reality
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.