Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Skladový gigant CTP posiluje na trhu kanceláří. V Brně jich má nejvíce

Developer CTP staví v areálu bývalé Vlněny 60 metrů vysokou budovu se systémem dronového doručování zásilek, 29. listopadu 2022, Brno. Výstavba vyjde na 600 milionů korun.
ČTK
 ČTK

Developer průmyslových a logistických nemovitostí CTP si všímá změn na českém realitním trhu. Logistika a e-commerce už tolik netáhne a trh kanceláří naopak ožívá.

Reklama

Skupině CTP v Česku loni klesl čistý zisk o 16 procent na přibližně 12,3 miliardy korun (483,8 milionu eur). Naopak příjmy z nájmů, které tvoří významnou část tržeb společnosti, meziročně vzrostly o zhruba sedm procent na přibližně 6,2 miliardy korun (247 milionů eur). CTP spravuje čtyři miliony metrů čtverečních pronajímatelné plochy a na českém trhu s průmyslovými nemovitostmi drží podíl 27 procent. Kromě průmyslových areálů pronajímá také kanceláře, hlavně v Brně a Ostravě.

Vnímáme změny v poptávce. Logistika a e-commerce sice nerostou jako v minulosti, ale stále mají své místo a potenciál růstu. V České republice stavíme přes 400 tisíc metrů čtverečních nových prostor, což dokládá naši důvěru v tento region, který nabízí výhodnou geografickou polohu, vzdělanou pracovní sílu a rozvinutou síť služeb a infrastruktury,“ uvedl v tiskové zprávě jednatel a obchodní ředitel CTP v ČR Jakub Kodr.

Od skladů ke kancelářím 

CTP má v Česku přes 600 nájemců, dvě třetiny nových smluv společnost loni uzavřela se stávajícími klienty. Celkem šlo o 550 tisíc metrů čtverečních a z toho přibližně 350 tisíc metrů čtverečních bylo nových prostorů. Jedna z největších transakcí byl pronájem 53 tisíc metrů čtverečních v CTParku Blučina, kde se usadila česká pobočka tchajwanského výrobce a vývojáře elektroniky Inventec. V parku Ostrava Hrušov pak společnost pronajala 40 tisíc metrů čtverečních výrobci pohonů a elektrifikace v automobilním průmyslu Vitesco Technologies. Největší transakcí ale bylo obnovení smluv s nejmenovaným distributorem informačních technologií v parku Bor, který si tam pronajímá 54 tisíc metrů čtverečních.

Natáčení podcastu s Adamem Zvadou

Ceny nájmů kanceláří v Praze letí nahoru, říká Adam Zvada ze Scott.Weber

Adam Zvada založil v době celosvětové finanční krize, na přelomu let 2008 a 2009 vlastní firmu. Nazval ji Scott.Weber. Z trochu dětinských důvodů, spojil název ze jména firmy, na jejímž kole jezdil, a z názvu firmy, na jejíchž grilech si doma dělali stejky. Což už je v případě této firmy poněkud vousatá legenda.

Přečíst článek

Reklama

Kromě průmyslových areálů CTP pronajímal v Česku také kancelářské budovy. V současnosti je skupina podle tiskové zprávy největším vlastníkem kanceláří v Brně, kde zároveň pokračuje v jejich další výstavbě. „I když se může zdát, že naším hlavním zaměřením jsou průmyslově-logistické budovy, už dávno jsme pochopili, že klienti potřebují flexibilitu a multifunkčnost,“ dodal Kodr.

Nejvýznamnější transakcí společnosti u administrativních prostorů byl pronájem 5000 metrů čtverečních v brněnském areálu Vlněna nadnárodní IT společnosti Kyndryl. Své působení ale CTP přesunul také do Ostravy, kde v budově IQ pronajal přes 2000 metrů čtverečních coworkingovému centru Clubco.

CTP založil Nizozemec Remon Vos v roce 1998 v České republice a před sedmi lety skupina vstoupila na další trhy v regionu. Vedle Česka, kde má developer největší zastoupení, působí například na Slovensku, v Maďarsku, Srbsku, Rumunsku a Polsku. Pronajímá 11,8 milionu metrů čtverečních plochy v deseti zemích. 

Developer CTP loni v Česku dokončil další haly, z nájmu utržil 5,5 miliardy

Příjmy z nájmů developerské společnosti CTP, která se specializuje na průmyslové a logistické nemovitosti, se v Česku loni meziročně zvýšily o 13 procent na 230,3 milionu eur (v přepočtu 5,5 miliardy korun). Hrubá hodnota aktiv v ČR přesáhla 5,5 miliardy eur (130,9 miliardy korun), což je proti roku 2021 nárůst o 35 procent.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme