Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

OBRAZEM: Jak se staví nový most v Praze? Je to komplikovaná stavba, tvrdí jeho stavbyvedoucí

Stavba Dvoreckého mostu
ČTK
 ČTK

Stavba Dvoreckého mostu, který vzniká mezi Prahou 4 a 5, je komplikovaná z konstrukčního hlediska i geologickými podmínkami, uvedl to stavbyvedoucí Petr Koukolík z firmy Metrostav, která ve sdružení s firmami Strabag a Firesta Fisher pro hlavní město most staví.

Po vyřešení komplikací daných geologickými podmínkami nicméně již podle něho stavba pokračuje dobře a měla by být dokončená v termínu, tedy příští rok na podzim.

Stavba začala na podzim roku 2022 a nyní jsou hotové opěry na obou březích a připravuje se betonování dvou již založených pilířů v korytě řeky. Celkem bude mít most pět pilířů, bude sloužit MHD, pěším a cyklistům a budou po něm moci přejet záchranáři. Stavba nového mostu Prahu vyjde na zhruba 1,1 miliardy korun. Označení Dvorecký most je provizorní, finální jméno bude město ještě hledat.

FOTOGALERIE: Podívejte se na stavbu Dvoreckého mostu

„Konstrukce je hodně tvarově složitá a hodně subtilní,“ řekl ke stavbě Koukolík. Dodal, že kvůli unikátnímu tvaru není například možné bednění nutné pro betonáž používat opakovaně, jak je běžné při stavbě tvarově jednodušších mostů. „Tady to nejde, tady vlastně každý metr bednění musíme udělat znovu,“ vysvětil. Zároveň podle něj musí stavbaři betonovat celé prvky mostu v kuse. „U běžného mostu se pilíře staví třeba po pěti metrech, v našem případě je však stavíme najednou, takže jsou velmi složité bednící konstrukce,“ uvedl. Takové velké betonáže pak podle něj znamenají i více než 24 hodin nepřetržité práce.

V oblasti je také velmi rozmanitá geologie, což stavbu protáhlo. Problémy podle něj byly například při zakládání dvou pilířů v řece, kde se sice před stavbou uskutečnil poměrně podrobný geologický průzkum, ale ani to nestačilo a musel se doplnit. Na podolské straně zase bylo nutné řešit vyšší hladinu spodní vody. Na smíchovské straně dělníci podle Koukolíka našli také dosud neznámý tunel pod Strakonickou ulicí sloužící původně ke splavování dřeva. „Byl tam hodně porézní materiál, takže jsme museli piloty převrtávat, protože se nám tam ztrácel beton,“ doplnil.

Nabíjecí stanice

Praha chce koupit veřejné elektronabíječky. Vyjdou na rovný bambilion

Veřejné výdaje na podporu elektromobility bývají často cílem až zbytečně hysterické kritiky. Ale někdy si kritiku zaslouží naopak pořádnou. Třeba aktuální záměr hlavního města Prahy nakoupit 1500 dobíjecích stanic pro elektromobily, který svou cenou eufemisticky řečeno šokuje.

Přečíst článek

Založení mostu se však podle něj podařilo i přes komplikace zdárně dokončit a jediné, co by mohlo stavbu ještě zkomplikovat, je případná nestabilita svahu kolem ulice Na Zlíchově. „Není to nic dramatického, ale něco málo se tam děje a sledujeme to,“ řekl.

Ve zdárný průběh zbytku stavby doufá i náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). „Problémy už jsou vyřešené, tak teď už doufám, že pojedeme podle harmonogramu,“ řekl. Dodal, že nový most spojí tramvají Prahu 5 s Prahou 4 a stane se součástí takzvaného tramvajového okruhu, který bude dále pokračovat Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. Navazující trať nyní připravuje dopravní podnik a podle Hřiba je potřeba její stavbu zahájit co nejdříve, aby bylo možné využít evropskou dotaci, kterou je možné čerpat jen do roku 2027.

Brno roste. A Praha hledá směr

Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.

Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.

Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.

Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.

A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.

Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.

Související

Panamský projekt Square 72 získal dvě ocenění v soutěži IPAX Americas Property Awards 2025.

Češi bodují v Panamě. Postavili nejlepší bytový projekt Střední Ameriky. Byty tam přitom stojí jen polovinu

Přečíst článek
Takto se promění brownfield v Modřanech.

Z továrny na zdravotnickou techniku luxusní bydlení: Byty u Vltavy startují na 6 milionech

Přečíst článek
Doporučujeme