Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Natland postaví v Kladně 600 bytů. Miliardový projekt koupil od developera EBM

Vizualizace projektu Stromovka vycházející z návrhu skupiny EBM
Vizualizace projektu Stromovka z návrhu skupiny EBM
 ČTK

Investiční skupina Natland, kterou většinově vlastní podnikatel Tomáš Raška, koupila od společnosti EBM Group Ľubomíra Vaise a jeho syna Jakuba developerský projekt Stromovka v Kladně. Jde o první projekt skupiny mimo Prahu a doposud zřejmě druhý největší. Uvedl to server e15.cz. Cenu transakce ani termín zahájení výstavby firmy nekomentovaly.

Reklama

Na pozemcích o výměře přes 5,2 hektaru nedaleko kladenského nádraží má vzniknout přes 600 bytů a komerční prostory.

„Nejen u obyvatel Kladna se mění priority, roste poptávka a zájem o kvalitní bydlení či vyšší standard tak, jak se obměňují postupně generace obyvatel. Zároveň je město alternativou pro Pražany, kterým dokážeme nabídnout dostupnější variantu nemovitostí, navíc v dosahu všech služeb a přírody,“ řekl serveru partner Natlandu Karel Týc. Natland podle serveru nabídka zaujala blízkostí k dopravnímu uzlu a polohou poblíž Prahy. Součástí komplexu má podle původního návrhu být například malé náměstí, restaurace, obchody, kavárny či mateřská škola, uvedl server e15.

Miliardový projekt

Společnost EBM serveru už dříve sdělila, že výstavba, která vyjde zhruba na tři miliardy korun, měla začít příští rok. Stromovka bude před zahájením výstavby podle šéfa EBM Jana Šulce vyžadovat přivedení infrastruktury a inženýrských sítí. „Zároveň bude projekt realizován po etapách a tato kombinace znamená, že investované prostředky bude vracet postupně až po realizaci jednotlivých fází. To si žádá finančně silného partnera,“ řekl serveru Šulc.

Natland je investiční skupina působící primárně na českém a slovenském trhu. Strategicky se zaměřuje na energetiku a nemovitosti. Spravuje majetek vlastní, svých akcionářů a kvalifikovaných investorů prostřednictvím specializovaných investičních fondů. Natland založil v roce 2002 Tomáš Raška, který je majoritním vlastníkem. Skupina má v současné době podle informací na webu další tři partnery - Karla Týce, Davida Manycha a Janu Sečkářovou.

Reklama

Zprávy ze světa realit. S Realitním Clubem vám nic neunikne

Hotel Corinthia

Nejvyšší hotel v Praze bude provozovat česká hotelová síť

Nejvyšší pražský hotel Corinthia je novým přírůstkem hotelové sítě Czech Inn Hotels. Její majitel uvádí, že hodlá hotel postupně modernizovat, ale zároveň zachová unikátní charakter budovy.

Přečíst článek

Natáčení podcastu s Markem Lokajem, šéfem developera YIT.

Šéf finského developera: Přestat stavět paneláky byla chyba. Díky pokroku mohou být dokonalé

Paneláky v Česku nemají dobrou pověst. Přesto je prefabrikace výhodná v mnoha ohledech. Dokáže výstavbu urychlit a také zkvalitnit. „Už nikdy žádný panelák nepostavit. Toto rozhodnutí z 90. let považují za špatné. Technologický proces od té doby urazil velký kus cesty,“ říká generální ředitel YIT Stavo, české odnože finské firmy YIT, Marek Lokaj.

Přečíst článek

Sazby hypoték klesají k pěti procentům. Psychologická hranice brzy padne. Čekat, nebo už jít do banky?

Víte, proč jsou hypoteční bankéři po celou dobu realitní krize v posledních dvou letech v klidu? Proč nezmatkují, že trh s byty zamrznul? A proč si mohou dovolit jako jacísi Buddhové s jemným úsměvem glosovat hemžení kolem sebe, když se půjčky na bydlení staly nedostupné?

Přečíst článek

Pavel Doležal: Kdo chce zbohatnout, ať podniká. Investování na zbohatnutí není

V České republice je nyní aktivních 350 investičních fondů kvalifikovaných investorů (FKI). Pavel Doležal jich za 20 let aktivní kariéry založil přes 160. Před třemi lety prodal investiční společnosti Avant. Do čeho investovat ale klientům radí dál. Proč jsou nemovitosti pořád dobrou investicí? A jakým směrem se vydají ceny bytů, skladů a hal, prozrazuje Doležal v rozhovoru pro Newstream.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme