Národní dům na Vinohradech se opět neprodal. Není zájemce

Ani na počtvrté se Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových nepodařilo prodat Národní dům na Vinohradech v Praze. Do elektronické aukce se opět nikdo nepřihlásil. Nebyla složena žádná kauce. Stát nabízel historický palác za 684 milionů korun, tedy za stejnou cenu jako v předchozích dvou aukcích. Do nich se rovněž nikdo nepřihlásil.
Jelikož nyní nikdo nesložil kauci, byla aukce automaticky zrušena. Úřad proto vyhlásí další, už páté kolo výběrového řízení.
Úřad převzal Národní dům na Vinohradech na konci roku 2024 od Státního fondu kultury. Protože o nemovitost neprojevila zájem žádná státní instituce, nabídl ji majetkový úřad k prodeji v aukci.
První kolo se uskutečnilo v polovině dubna, kdy stát nabízel budovu za 760 milionů korun. Druhé kolo se konalo v květnu, stát snížil cenu na 684 milionů korun. Ani tak se do aukce nikdo nepřihlásil. Stejně dopadlo i třetí kolo v červnu.
Národní dům na Vinohradech byl postaven v letech 1893 až 1894 podle projektu architekta Antonína Turka. Novorenesanční budova má čtyři nadzemní a dvě podzemní podlaží. Nacházejí se v ní tři velké reprezentativní sály a čtyři společenské salonky.
„Cílem Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových je pro tuto výjimečnou a pro stát nepotřebnou budovu najít definitivního vlastníka, který by pro ni nalezl smysluplné využití,“ uvedla Michaela Tesařová, mluvčí úřadu. Kdy a za jakou cenu se bude konat páté kolo neuvedla.
Elektronická aukce zámku Štiřín začne ve čtvrtek 28. srpna v poledne a skončí druhý den ve stejný čas. Do středeční půlnoci musí zájemci podle ÚZSVM složit kauci 20 milionů korun.
O dalších 90 milionů méně. Stát zkusí poosmé prodat Zámek Štiřín
Reality
Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových napotřetí neuspěl s prodejem barokního zámku Bezdružice na Tachovsku s téměř dvouhektarovým lesoparkem.
Barokní zámek Bezdružice na Tachovsku dál hledá nového majitele. Za 52 milionů je drahý
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?