Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
114: Michal Štádler: Krize ukáže pravou hodnotu věcí a služeb
Michal Štáder je bývalým manažerem Tesca. Teď se ovšem věnuje něčemu jinému. Jednou z jeho hlavní ob lastí zájmu je síť obchodů a eshop Levnoshop. V nich nabízí jen zboží, kterých se jiné obchody chtěly zbavit. Je to zboží, které kolikrát pochází i z několik let starých kolekcí. Je ale úplně nové. A tak si ho můžete koupit s obrovskými slevami. "Vyhrál" Michal tímto přístupem v rodící se krizi?
113: Jan Al-Amel: Do konce léta jsme ještě schopni omezení vydržet
Jeho firma Simply5 společně s G82 vytvořila ucelenou studii s názvem Datařův průvodce po pandemii. V rámci studie sledují chování lidí a jejich měnící se očekávání v průběhu karanténních opatření.
Jsme stále ještě optimističtí? Hledáme stabilitu? Do kdy vydržíme restriktivní opatření? A co si představujeme, že přijde pak?
112: Petra Drahoňovská: Překlopení do onlinu není všechno. Musíte si to odpracovat
Kariérní poradkyne Petra Drahoňovská pracuje odkudkoliv. Je digitální nomádkou a půl roku tráví ve Střední Americe. Odtud také vede tento rozhovor. Petra je kvůli karanténním nařízením "uvězněná" v Mexiku. Jakým způsobem se jí proměnila práce? A proč je potřeba se na online školení a kurzy opravdu dobře připravit?
111: Ondřej Vácha: Pro firmy může být zajímavé nakupovat v krizi levnou reklamu
Digitální konzultant Ondřej Vácha se v marketingu pohybuje 14 let a je už asi málo věcí, které by ho v tomto oboru překvapily. Pracoval se všemi druhy firem, a tak teď může objektivně posoudit, jak se z hlediska reklamy chovají v době krize.
Je teď vhodná chvíle na investování do marketingu?
110: Martin Lukeš: Nezávazná "kafíčka" u klientů končí
Martin Lukeš pomáhá firemnímu managementu, jak zlepšit a zefektivnit řízení. Zaměřuje se na obchodníky a sales. Zajímá vás, jakým způsobem se proměňuje uvažování lidí v nastávající krizi? Co bude jinak a jaké cesty se navždycky zavřou?
3 klíčové otázky, na které najdete v rozhovoru odpověď:
Proč obchodníci nepracují dobře s vlastním časem?
Proč nevadí rostoucí počet internetových webinářů?
Co musíte udělat, aby vás změna paradigmatu byznysově neodrovnala?
109: Jakub Málek: Toto ještě není krize. Ale dostáváme se do ní
Advokát Jakub Málek se zaměřuje na pracovní právo. Což je v době, kdy se probírá budoucnost zaměstnanců, docela důležitá práce. Jakým způsobem se vyznat ve vládních nařízeních? A jak pracovat se zaměstnanci, kteří se u vás ve firmě stanou nepotřební? Jak nás lidsky promění krize?
108: SPECIÁL | Tomáš Baránek: Velcí knihkupci možná ztratí svou pozici
Nakladatel, autor, bloger. Tomáš Baránek stojí za známou knižní značkou Jan Melvil Publishing, pod kterou vydává knihy o podnikání a osobním rozvoji.
V rozhovoru se dotkneme témat jako je panická ataka, úzkost a samozřejmě postavení knižního trhu v současné krizi. Tomáš totiž pravděpodobně objevil recept, jak mohou i menší nakladatelství přežít v době aktuální krize. A poptávka lidí tomu napomáhá.
107: SPECIÁL | Kamila Lhotáková: Udělejte si jednoduchý krizový plán
Spoluzakladatelka projektu I love Hummus o krizových plánech malé firmy. Jak se zachováte, když vám onemocní zaměstnanec a vy zaměstnáváte i celou jeho rodinu? Co všechno musíte zohlednit, když jej připravujete a je ještě vůbec čas na nějaký krizový plán myslet? Jak musí přemýšlet vedení výrobní firmy? To všechno jsou aktuální otázky, na které se dozvíte v rozhovoru odpovědi.
106: SPECIÁL | Daniel Šmíd: Na videomeetingu platí stejná pravidla jako na osobní schůzce
Ctít dobré vychování a etiketu by měla být při komunikaci s dalšími lidmi samozřejmost. Ale všichni víme, že se to neděje úplně vždy. I proto je zde Daniel Šmíd, který o etiketě a chování přednáší a píše knihy.
Zavedené principy chování se ale stále mění. A v dnešní době, kdy se vše přesouvá do onlinového prostoru, o to víc. Jak se tedy vlastně zachovat, když máte meeting na Zoomu? Nebo na co si dát obecně pozor při pánském oblékání?
105: SPECIÁL | Šárka Pelikánová: Využijte všech výhod, které vám stát poskytne
Šárka je spolumajitelkou rodinné účetní a daňové firmy Connect Economic Group. A protože se snaží přibližovat svět účetnictví a daní běžným podnikatelům a manažerům, tak má teď mnoho práce. Především s tím, že odpovídá na dotazy všech lidí, kteří nějak ve své firmě řeší aktuální situaci.
Zajímá vás, jakým způsobem si poradit z hlediska účetnictví ve firmě? Jak a kde řešit podporu, kterou stát nabízí? Jak si ulevit od platby daně z příjmů, pokud jste freelancer?
104: SPECIÁL | David Krajíček: Firmy se začnou zbavovat seniorních manažerů
David Krajíček je člověk, který má čuch na lidi. Nejprve vybudoval headhunterskou firmu a dnes pracuje s manažery a majiteli z rodinných firem.
Sám očekává, že se v řádu měsíců firmy začnou zbavovat svých top manažerů. A v rozhovoru vám poradí, jak se na to připravit, ať už stojíte na jakékoliv straně barikády.
Rozhovor je vhodný i pro majitele firem, kteří se nemohou rozhodnout, zda propustit své nejlepší lidi či nikoliv. Faktorů totiž hraje roli spousta.
103: SPECIÁL | Petr Kovařík: Teď se ukážou pravé vlastnosti lidí
Někdy stačí k překlenutí krize správný mindset. O tom je tento rozhovor především. Petr Kovařík je spoluzakladatelem Pražské čokolády, čokoládovny, která je zaměřená především na turisty. Všechny obchody v centru Prahy má teď v existenčním ohrožení. Přesto však neklesá na mysli. A jeho pohled na svět může v mnohém inspirovat i vás.
102: SPECIÁL | Iveta Clarke: Staré jistoty se boří a nové si musíme vytvořit
30 let se věnuje komunikaci, facilitaci, mentoringu a supervizím. Iveta Clarke patří k odborníkům na vnitřní pocity. Často se na ni obrací vysocí manažeři.
V tomto rozhovoru se dozvíte, jakým způsobem se nezbláznit doma. Jak bojovat s nejistotou, která se nám chtě nechtě uhnízdila v hlavě. A jak ze současné situace vyjít jako vítězové. Když už ne finančně, tak alespoň mindsetem.
101: SPECIÁL | Petr Beneš: Tahle krize v nás probudí pozitivitu
Jeden z nejotevřenějších rozhovorů celého podcastu. Petr Beneš je úspěšný podnikatel a startupový nadšenec. I na jeho firmy dopadají důsledky koronaviru. Pokud tedy hledáte informace, jak se s ekonomickým útlumem vypořádat a ještě z něj vzejít vítězně, poslechněte si tento rozhovor.
3 otázky, na které v rozhovoru dostanete odpověď:
Potřebujeme stát k tomu, abychom si ekonomicky poradili?
Co by měl v této chvíli dělat majitel firmy, který chce firmu vyvést z útlumu?
Které firmy budou mít po skončení omezujících nařízení výhodu a proč?
100: SPECIÁL | Vlastimil Hrabal: Nastartujme znovu ekonomiku jako v Hongongu
Vlastimil Hrabal patří k významným českým podnikatelům. 8 let žije a podniká v Asii, kde například stál u zrodu významného fintechového startupu Oriente.
Jakým způsobem se vypořádávají s koronavirem v jihovýchodní Asii? Jak se podniká v takto zasažených a pro nás exotických trzích? Co jsou specifika, která by si měl člověk pohlídat?
Omluvte prosím nižší kvalitu záznamu, která je daná vedením rozhovoru přes Skype.
99: David Procházka: Kdybych si vydělal na Ferrari, tak bych ho někomu věnoval
Mladý podnikatel David Procházka už se stihl dostat třeba do Forbesu nebo do televize. A má to svůj důvod. Je totiž zakladatelem platformy Donio.cz, kde každý může přispět na projekt, který se mu líbí. A k tomu může i něco vyhrát.
David podniká už od střední školy. Jak se dokázal prosadit?
3 otázky, na které se v rozhovoru dozvíte odpověď:
Jsou Češi dobří dárci?
Jakým způsobem zamávala koronavirová krize s naší touhou dávat druhým?
Co je klíčové k sestavení dobrého a spolehlivého týmu?
98: SPECIÁL: Podnikatelé a právnička o současné situaci
Tento díl je jiný. Hosté nesedí naproti mně ve studiu. Jsou v karanténě a bavíme se online. A host není jeden. Jsou celkem 3. Každý z jiných pater byznysu.
Téma je jasné: COVID-19. Ekonomika zastavuje a nachází se v nouzovém stavu. Jak byste se na to jako podnikatelé měli připravit? Jaká opatření udělat? Čeho se naopak vyvarovat? A proč není dobré nechat Vaše lidi koukat v těchto dnech na televizi?
3 hosté, kteří vám předají zkušenosti:
1) Jana Sedláková, advokátka
2) Martin Hurych, B2B podnikatel
3) Michal Pazdera, zakladatel realitní společnosti Justo
Česko se pomalu ocitá v kleštích koronaviru. Dopady na podnikatelské prostředí pocítí pravděpodobně všichni, od velkých firem po malé podnikatele či freelancery. Vyvstává tedy otázka, jak se s tím poprat. Nikdo nezná správnou odpověď. Jsou ale faktory, o které se můžeme opřít například z minulých propadů trhu. A na základě nich se tentokrát poučit.
3 klíčové informace:
Čeká nás několik perných týdnů
Ekonomika pravděpodobně spadne do recese
Volnější čas následujících dní je příležitost
Bojíme se toho všichni. Hlasitého a jasného NE. V obchodním i soukromém životě. V tom obchodním to většinou znamená konec jednání a přesun k dalšímu klientovi. Což ale nemusí být vždycky ta nejlepší cesta, jak se s odmítnutím vyrovnat. Dá se z něj vytěžit víc?
3 klíčové informace:
Odmítnutí není namířeno vůči vám
Klíčová je práce s vašimi vlastními emocemi
Ovládněte, co se bude dít po odmítnutí
95: Jan Kalianko: Uspět s e-shopem je jako vyhrát v loterii
Je předním konzultantem v oblasti e-commerce. Jan Kalianko rozumí e-shopům a jejich majitelé si ho zvou, aby jim našel chyby. Většinou jsou v komunikaci mezi vedením a zaměstnanci. Jen tím se dá podle Janových slov ušetřit spoustu peněz.
To ale není všechno. Jan Kalianko je také zakladatelem veletrhu Czech Online Expo, který se koná 2.-3. dubna v Praze na Výstavišti Holešovice. Na této akci se sejdou profesionálové z oblasti českého onlinu, aby vám předali své know how v 15 různých sekcích.
3 klíčové otázky, na které se v rozhovoru dozvíte odpověď:
1) Má dnes vůbec smysl zakládat e-shop?
2) Vydrží menší e-shopaři v bitvě s velkými internetovými obchody?
3) Ovlivní aktuální epidemie koronaviru akci Czech Online Expo?
Podpis dohody o minerálech mezi Spojenými státy a Ukrajinou je podle ministra zahraničí Jana Lipavského (nestr.) dalším důkazem, že Ukrajina je skutečně 👍 připravena na mírová jednání. Naopak Rusko se dál vykrucuje a nereaguje na americkou snahu válku ukončit, řekl Lipavský.
Jihokorejský ústavní soud ❌ zrušil rozhodnutí nižšího soudu, které na konci března zbavilo opozičního lídra I Če-mjonga obvinění z porušení volebního zákona. Informuje o tom agentura Jonhap. Není tak jasné, zda se bude I Če-mjong v červnových volbách moct ucházet o prezidentský post.
EU plánuje příští týden sdílet se Spojenými státy 📜 dokument, který bude obsahovat návrhy k zahájení obchodních jednání s administrativou prezidenta Donalda Trumpa. Dokument navrhuje snížení obchodních a necelních překážek, posílení evropských investic v USA, spolupráci na globálních problémech, jako je řešení nadměrné kapacity čínské oceli, a nákup amerického zboží, jako je zkapalněný zemní plyn a technologie.
Argentina odtajnila 📜 dokumenty, které ukazují, že země po druhé světové válce do značné míry pomáhala nacistům uniknout z Evropy. K on-line zpřístupnění stovek dokumentů svolil argentinský prezident Javier Milei. Mnohé z nich potvrzují, že vysoce postavení nacisté, jakým byl i doktor Josef Mengele, žili v Argentině bez problémů.
Americká společnost Apple ☝ porušila soudní příkaz, který jí nařizoval, aby ve svém obchodě s aplikacemi App Store umožňovala platby přes jiné poskytovatele. Uvedla to soudkyně Yvonne Gonzalezová Rogersová, své rozhodnutí postoupila státním zástupcům kvůli možnému trestnímu stíhání firmy, uvedla agentura Bloomberg. Apple musí přestat účtovat provize za nákupy mimo svůj obchod s aplikacemi.
Spojené státy a Ukrajina podepsaly 🤝 dohodu o vytvoření americko-ukrajinského rekonstrukčního investičního fondu, oznámilo ve středu večer místního času (v noci na dnešek středoevropského letního času) americké ministerstvo financí. Agentura Bloomberg píše o podpisu „dohody o přístupu k ukrajinským přírodním zdrojům“.
Americké softwarové společnosti Microsoft 📈 vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 18 procent na 25,8 miliardy dolarů (568,6 miliardy korun). Firmě pomáhá zájem o cloudové služby a umělou inteligenci (AI).
Sociální síť pro sdílení krátkých videí 📱 TikTok plánuje investici ve výši jedné miliardy eur (24,96 miliardy korun) do výstavby svého prvního datového centra ve Finsku. Agentuře Reuters to potvrdil mluvčí společnosti s tím, že projekt je součástí širší iniciativy, jejímž cílem je posílit ochranu osobních údajů evropských uživatelů.