Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
184: Ivana Šedivá: Podnikatelé často postrádají své PROČ
Jak by se měl člověk hodnotit? Jak poznáte, že děláte správnou věc? Jaké jsou typologie lidí? Jak Ivana pracuje s typologií? Mají podnikatelé problémy při sestavování dobrého týmu?
183: Pavel Jíša: Založili jsme první fond kvalifikovaných investorů
Jak se investiční trhy za posledních 12 let proměnily? Co Pavla naučilo uzavírání smluv z jedničky? Co to vůbec znamená? Co Pavla přivedlo do reverzních hypoték? Jak fungují reverzní hypotéky? Jaká je výše vstupního kapitálu? Podléhá to nějakým regulacím? Jak těžké je oslovit investory? Pro koho je fond kvalifikovaných investorů? Jak riziková investice to je?
182: Jana Kolafa: Správcovství nemovitosti nekončí nalezením nájemce
Jaké je nyní podnikání v realitách? Jak se musí každý den přizpůsobovat trhu? Co je na podnikání nejdůležitější? Jaké je podnikání s partnerem? Co Janě pomohlo při koordinaci zaměstnanců? Jaké jsou klíčové aspekty správy nemovitostí? Kolik správa nemovitosti stojí? Jaké je konkurence na trhu správcovských firem? Podle čeho byste si měli správcovskou firmu vybírat? Proč se Homerent začal prezentovat na Tik Toku?
181: Filip Kollert: Digitální banky by vyřešily mnoho problémů
Jak funguje digitální banka? Jaké jsou rozdíly mezi digitální bankou a tou klasickou? Začnou klasické banky digitalizovat? Jak se buduje klientela digitální bance? Jak do toho zasahují kryptoměny? V jakém stádiu se teď Monroi nachází? Je Monroi otevřená pro investory?
180: Filip Brodan: Když vás někdo chválí, vydělte to pěti
Jak funguje spojení medicíny a marketingu? Jak fungují marketingové výzkumy na základě asociací? Jak dlouho trvá připravit takový výzkum? Co se touto metodou zkoumat nedá? Existují nějaké podobné metody?
179: Jan Pummer: Musel jsem přejít z úkolového řízení na to projektové
Jak Jan začínal? Jaký je rozdíl mezi člověkem pracujícím jako OSVČ a někým, kdo buduje firmu? Je nějaký rozdíl mezi muži a ženami v managementu? Je perfekcionismus ve vedení firmy na škodu? Jak náročné bylo pro Jana delegování? Proč přešel z úkolového na projektové řízení?
178: Jaroslav Kokoruďa a Vojtěch Jukl: Získávání správného investora
Je mezi námi dostatek investorů? N co se u hledání investora zaměřit? Jak investora nadchnout? Jak dlouho investora hledat? K čemu je dobrý networking?
177: Unicorn Attacks a Barbora Snopková Haberová: Kampaň NEZASTAVÍŠ
Jak vznikla kampaň Nezastavíš? Proč na ní měli Unicorn Attacks pouze 4 měsíce? Jak se díky tomu značka Sparty posunula? Kde můžete najít velmi dobré marketingové claimy?
176: Jaroslav Kokoruďa a Vojtěch Jukl: Financování aplikace a jeho úskalí
Jak oba hosté začínali se svojí aplikací? Proč a jak si zařídit podnikatelský úvěr? Jak je o u bonitních firem? Proč mít ohodnocený majetek? Shoduje se pohled na vaší firmu u banky a soudního znalce? Co všechno se promítá do znaleckého posudku? Proč si vůbec brát úvěr místo hledání investorů?
175: Unicorn Attacks feat. Freshlabels: Budování značky out of the box
Jak vznikl merch Unicorn Attacks? Jak vůbec vznikly značky Unicorn Attacks a Freshlabels? Jak myslet "out of the box"? Proč je analog důležitý? Proč je používání buzzwordů v marketingu nebezpečné? Jak nebýt stejní jako všichni ostatní? Nejste svázaní metrikami? Jak se měří značka? Jak se interpretuje úspěšnost značky? Jak v roce 2021 budovat značku?
174: Vítek Šubert a Milan Šemelák, Unicorn Attacks: Influencer marketing a jeho budoucnost
Jak se teď dělá influencer marketing? Kdo je vlastně influencer? Funguje influencer marketing? Jak najít správného influencera pro vaší značku? Proč jsme se odklonili od cesty s ambassadory? Jak poznáte, že je tenhle druh marketingu kvalitní? Jaká bude budoucnost influencer marketingu?
173: Kristýna Hummelová: Autor knihy dostane méně než polovinu jejího výnosu
Je těžké udržet se jako spisovatel? Co Kristýnu vedlo k napsání knihy? Jak vypadá proces psaní knihy? Čtou dnes děti? Za jak dlouho se dostane kniha od autora ke čtenáři? Jaké problémy vás mohou doprovázet při psaní knihy? Co všechno obnáší vydání knihy? Jak dělat knižní marketing?
172: Martin Lucký, Bizmachine 3. díl: B2B data a jejich využití
Co jsou to B2B data a kdy se využívají? Existují data na každý subjekt? Kdo dnes data používá? Co je to master data management? Co je to datová hygiena? Co to znamená, když se firma chová datově nehygienicky? Jaký je rozdíl mezi stalkingem a researchem? Jaká data jsou nejcennější? Jak se sbírají data?
171: Tomáš Fürst a Jakub Dostál, Abradatas 2.díl: Data ohledně COVID-19 jsou zavádějící
Jak správně interpretovat data? Jak poznáte relevantní data? Proč je důležité vyčíslit chybovost při výzkumu? Jak by se měla interpretovat data ohledně COVID-19? Jak o covidu přemýšlet racionálně?
170: Kateřina Vrzalíková vs. Petr Schwank: Silvestrovský speciální speciál
Proč se Petrovi říká Willy Wonka podcastů? Jak vznikl podcast Buduj značku? Proč Buduj značku přešlo od marketingu na businessové rozhovory? Je nějaké slovo, kterého by se chtěl Petr ve svém projevu zbavit? Jaký je Petrův nejoblíbenější podcast?
A další část je překvapení!
169: Vítek Šubert a Milan Šemelák, Unicorn Attacks: Najděte nový směr vašeho podnikání
Jak pracovat s kontroverzí? Jak se pozná značka, která tvoří hodnotu? Je výhodné věci zjednodušovat? Jak zjednodušovat? Jaký má smysl výkonnostní marketing? Pročistí nastupující krize trh? Jak vypadá ideální brief? Jaká je nejvíc opomíjená a zároveň důležitá cílová skupina?
168: Martin Lucký, Bizmachine 2. díl: Sběr dat není jen hledání konkrétní příležitosti
Co data umí a k čemu jsou dobrá? Jak se data rozdělují? K čemu můžete data využít? Proč prioritizovat? Co data umí? Jak analyzovat data obchodníků? Jak poznat příležitost? Kdy sbírat data? Jak si s daty moct sám a je to vůbec vhodné?
167: Pavel Stránský: Pronajímatelé mají mnoho triků, jak vás nepustit pryč
Co se teď zásadně změnilo v nájmu komerčních prostor? Jak se změnilo chování pronajímatelů? Na co si dát pozor v nájemní smlouvě? Co je to poradenská služba pro firemní nájemce? Na čem se ve smlouvách nejvíce šetří? Jaký je proces auditu?
166: Tomáš Fürst a Jakub Dostál, Abradatas 1.díl: Prostor pro inovaci je neustále
Co je to průmysl 4.0? Jaká část průmyslu už je plně automatizovaná? Jak data číst? Kolik dat existuje? Jaká data jsou relevantní? Jak se připravit na průmysl 4.0? Jaké jsou plusy a minusy umělé inteligence?
165: Vítek Šubert a Milan Šemelák, Unicorn Attacks 1. díl: Značku poškozujeme tím, že šetříme na lidech
Měly by teď firmy do brandu a strategie investovat? Co je to brand? Je dobré soustředit se jen na výkonnostní marketing? Jak si můžeme poškodit svou značku? Jaký je rozdíl mezi juniorním a seniorním markeťákem?
Finančník Jeffrey Epstein ve své elektronické korespondenci zmiňoval nynějšího amerického prezidenta Donalda Trumpa, plyne podle amerických médií z e-mailů, které zveřejnili demokratičtí zákonodárci. Korespondence podle demokratů mimo jiné zřejmě naznačuje, že Trump strávil hodiny v Epsteinově domě s jednou z obětí sexuálního zneužívání. Trump opakovaně popírá jakoukoliv spojitost s činy, kvůli kterým byl Epstein souzen.
Německá policie zadržela po příjezdu z Česka člena palestinské teroristické organizace Hamás. Čelí podezření, že obstarával zbraně, které měly posloužit k útokům na izraelské či židovské objekty v Německu a jinde v Evropě. Informovalo o tom Generální spolkové státní zastupitelství v Karlsruhe.
Americká banka Citigroup 💰 může prodat svou pobočku v Rusku. Prezident Vladimir Putin dnes podepsal nařízení, které umožňuje pobočku prodat firmě Renaissance Capital. Podepsané prezidentské nařízení zveřejnila ruská vláda, napsala agentura Bloomberg. Žádné další podrobnosti o prodeji dokument neobsahuje.
Hrubý domácí produkt (HDP) Německa se v příštím roce zvýší 📈 o 0,9 procenta. Ve svém výhledu to uvedla takzvaná rada moudrých, což je poradní grémium německé vlády v hospodářských otázkách. Rada tak zhoršila svůj jarní výhled, ve kterém počítala s růstem HDP o jedno procento. Sama německá vláda počítá na příští rok s růstem HDP o 1,3 procenta.
Vláda v demisi schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok s výdaji 187 miliard korun. Po jednání kabinetu to novinářům řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Zároveň upozornil, že do fondu bude třeba doplnit 37,2 miliardy korun. V letošním roce by chtěl využít nespotřebované výdaje, v příštím by podle něj bylo možné využít vyšší příjmy vzniklé díky ekonomickému růstu.
Vláda schválila záměr ucházet se u Evropské komise o projekt tzv. AI Gigafactory. Oficiální žádost Česko předloží v prvním čtvrtletí příštího roku. Hodnota obřího evropského datového centra pro AI je okolo 90 miliard korun, 35 procent by mělo být hrazeno z evropských nebo národních zdrojů, zbytek má zaplatit soukromý investor. O schválení záměru informovalo po zasedání kabinetu ministerstvo průmyslu a obchodu v tiskové zprávě.
Tchajwanská společnost Foxconn ve třetím čtvrtletí zvýšila čistý zisk meziročně o 17 procent na 57,7 miliardy tchajwanských dolarů (38,9 miliardy korun), překonala tak odhady. Největší smluvní výrobce elektroniky na světě to uvedl ve svém dnešním sdělení. Naznačil také, že příští týden oznámí spolupráci s americkou firmou OpenAI. Podnik už v říjnu díky silné poptávce po produktech umělé inteligence oznámil tržby, které překonaly očekávání.
Vláda v demisi na dnešním jednání opětovně poslala do Sněmovny návrh státního rozpočtu na rok 2026. Je identický s původním návrhem z konce září, schodek je 286 miliard korun. Po jednání kabinetu to novinářům řekl premiér Petr Fiala (ODS). Vláda už jednou rozpočet předložila, po říjnových volbách se jím ale nově zvolení poslanci nemohli zabývat.
Předseda hnutí ANO a pravděpodobný budoucí premiér Andrej Babiš dnes krátce před 13:00 dorazil na Pražský hrad, kde ho přijme prezident Petr Pavel. Jednat budou o návrhu programového prohlášení vlády, kterou ANO skládá s hnutím SPD a s Motoristy. Vznikající koalice návrh poslala prezidentovi do datové schránky na konci října.
Maďarský výrobce pekařských a cukrářských výrobků Ceres Sütöipari ze skupiny Agrofert plánuje za 24 miliard forintů (1,5 miliardy korun) postavit v průmyslovém parku ve městě Tata na severozápadě země závod na výrobu chleba 🍞. Agentuře MTI to sdělil výkonný ředitel společnosti István Mikos.
Číst více