Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
273: David Krobot: Důležité je sledovat lidi, jak a proč daný produkt používají
Kdy začal příběh projektu Lobey? Jakým způsobem se snažil porozumět trh? Jak se adaptovali tři muži ve světě žen? Jak dokázal skloubit podnikání s rodinou? Co je pro něj konkurence? Jaké má vyhlídky? Kam se chce posunout dál?
272: Marek Navrátil: Vzdělání ukazuje na určitou trpělivost, motivaci, schopnost dosáhnout cíle
Dokáže jej ještě něčím člověk překvapit? Čím konkrétně? Chovají se zaměstnanci stále stejně? V čem všem se doba změnila? Využívá se ještě životopis? Má smysl uvádět v životopise vzdělání? Na co by se měl dívat při své práci recruiter? Jaké změny přinesl covid-19? Najdou se mezi nimi i pozitivní věci?
271: Jitka Gosman Richtrová: Baví mě látky, baví mě střihy. Ale i komunikace s lidmi
Čím ji oslovila móda? Jak je náročné podnikání v módě? Co vše to obnáší, aby člověk na tomto poli prorazil? Jak oblečení ovlivňuje to, jak se člověk cítí? Co pro ni bylo v začátcích nejtěžší? Jakou měla motivaci? Proč je důležité umět naslouchat klientovi? A jak je důležitý při její práci time management?
270: Jan Svatoš: Využití low-code platforem poroste. Umožňuje to šetřit náklady a čas
Jakým největším výzvám čelí? Co znamená low-code? Co vše následně může uživatel s danou platformou dělat? Jak velký musí být člověk odborník, aby mohl s low-pracovat? V jaké fázi vývoje se low-code platformy nacházejí? Jak dlouho se rozvíjejí? Komu by low-code nedoporučoval?
269: Šárka Štrossová: V Česku je těžké najít „salesáka” tělem i duší
Jaké byly začátky WebExpa? Jak se dostala do vedení této akce? Jak je těžké vytvořit program? Jak dlouho se vytváří? Jak moc řeší byznysovou stránku akce? Co je pro ni na vedení firmy nejtěžší? Jak se vlastně dělá dobrý sales v oblasti eventů? S jakými komunitami spolupracuje?
268: Marek Kříž: Od začátku jsme firmu stavěli pragmaticky a bez investorů
Jak vypadaly jeho podnikatelské začátky? Kdy si založil první e-shop? Doporučil by v dnešní době někomu zakládat full service marketingovou agenturu? Jakým největším výzvám čelil? Co je dle jeho slov základní výbavou podnikatele? Jak dlouho trvá vytvořit startup?
267: Petr Hlaváček: Od začátku jsme věděli, že chceme dělat nejlepší rukavice na celém světě
Co jej vedlo k jeho projektu? Co bylo jeho cílem? Jak rychle se vytvořila komunita zájemců o brankářské vybavení? Jak se snaží tuto komunitu udržet? Co už by nikdy nezopakoval? Jak probíhají jednání s dodavateli? Jak jeho byznys ovlivnila koronavirová pandemie? Proč se cena za rukavice šponuje kolikrát velmi nahoru?
266: Pavel Klein: Podnikání je vždy sinusoida. Důležité je, aby oscilovala nad nulou
V čem byly podle něj specifické devadesáté roky? Na jaké fáze své podnikání dělí? Jak nejlépe ošetřit podnikání s kamarády? Jak rozpoznat krizi? Jak se do ní firma může dostat? Jak se komunikuje se zaměstnanci a s věřiteli? Proč je nutné dostávat v krizi majitele firem do bojového módu?
265: Zdeněk Hesoun: Lidský kontakt se asi nikdy nedá nahradit
V čem změnil covid-19 svět virtuálních eventů? Jak firmám mohou pomoci virtuální eventy? Jak těžké je časově a finančně zorganizovat virtuální event? Co vše se může při virtuálním eventu pokazit? Co by si měla firma vše pohlídat, když se do formy virtuálních eventů pouští?
264: Karel Smetana, Petr Jelínek: Když jdeme na obchodní jednání, názor se tvoří v prvních pěti vteřinách
Co dělají podnikatelé v účetnictví nejčastěji špatně? Mají podnikatelé mezery v pochopení toho, jak fungují daně? Co mají společného účetní, doktor a farář? Proč je důležité kontrolovat datové schránky? Podle jakých kritérií je dobré si vybírat účetní firmu? Jak dlouho jsou s nimi jeho nejdelší klienti?
263: Zdeněk Hesoun: Důležité bylo poslouchat trh a vnímat, co potřebuje
Jak jeho podnikání ovlivnila koronavirová pandemie? Co bylo klíčové v době, kdy se situace v Česku „lámala"? Mezi jakými směry bylo nutné se rozhodnout? Kdy se situace stabilizovala? Jak bylo těžké oblast virtuálních eventů poslechnout? Jak udržet pozornost diváka na konferenci on-line?
262: Jan Juchelka: Je vyloučeno, abychom investovali do startupů, které se vyznačují stavbou vysokých čmoudících komínů
Dřív se bance říkalo první dáma, používá se to ještě dnes? Jak Komerční banka vnímá oblast udržitelnosti? Jak mohou banky přispět k pozitivní změně? Jak banka nakládá s uhlíkovou stopou? Má banka ambici vstupovat do prvotních startupových ideí, nebo přichází až ve druhém či třetím kole?
Tento díl vznikl ve spolupráci s akcí Finanční konference. Jde o on-line událost, jejímž letošním tématem jsou alternativní formy financování.
261: Jan Fabini: Výroba nádobí není zcela nízkonákladová. Jsou potřeba relativně drahé formy
Kdy začínal s podnikáním? Jak se zrodil nápad na značku kuchyňského nádobí? Chtěl vždy vytvářet nějaký produkt spíš než službu? Co pro něj bylo v začátcích největší výzvou? Kdo jej nejvíce inspiroval? Jaké chyby udělal, čeho by se už opakovaně nedopustil? Jak dostat produkt na trh? Jak mu pomohl internet?
260: Jan Sušánka: Kvalita investičního poradenství se výrazně zlepšuje
Kdo je vlastně investičním poradcem? Jak je těžké se prosadit? Kdy se u nás začalo etablovat honorované poradenství? Od jaké doby u nás existuje? Proč měl problém vystavit poprvé fakturu za finanční plán? V čem spočívá výhoda honorovaného poradenství? Jak si buduje důvěru?
258: Filip Glasa: Nejtěžší bylo nastavení procesů, kdy zakazovat a kdy nechat prostor pro kreativitu
Jaké byly jeho začátky? Bylo v plánu, že se portál Finstat stane největším na Slovensku? Proč se musel naučit říkat ne a jak těžké to bylo? Kde shání inspiraci? Jak náročné je po obchodní stránce prodat obchodní databázi? V čem jsou databáze důležité? Jakým způsobem chce svou službu upravovat? Jaké jsou klíčové body, kterým se chce věnovat?
257: Lukáš Zach: Ne všichni zákazníci se vyznají v tom, co je distribuční sazba
Co pro něj znamená partnerský prodej? Koho považuje za úspěšného partnera? Jaké klíčové parametry si hlídá u svých partnerů? Jaký má cíl co se týče počtu aktivních partnerů? Na koho se nyní nejvíce zaměřuje? Jsou z hlediska počtu uzavřených smluv lepší realitní makléři, nebo lidé z financí?
256: Jan Hergeth Pošvář: Naše fitness centrum je pro všechny
Jaké vazby má do Německa? Kde se zrodila myšlenka spojená s fitness centry? Jak vnímá dopady pandemie na fitness centra? Je jeho cílem přivést fitness centra do okresních měst? Disponují fitness centra Fit plus i vybavením pro seniory či těhotné? Jak je možné spolupracovat?
255: Lukáš Zach: Získat licence na obchod s elektřinou či plynem není úplně procházka růžovou zahradou
Kdy vznikla myšlenka portálu Freeforyou.cz? Jaká výzva pro něj byla ta největší? Proč vnímá jako dobré propojovat trh realit s energií? Jak náročné v jeho začátcích bylo přesvědčit trh, že je tady nový dodavatel? Proč se rozhodl pro prodej skrze partnery a ne pro oslovování koncových zákazníků?
254: Milan Rataj, Matěj Chadima: Tvorba kompetenčního modelu vychází z toho, co firma potřebuje pro fungování v nastavené strategii
Jak aplikovat kompetenční model u klienta? Jaké tipy a triky se mohou přímo při zavádění do praxe hodit? Jaké jsou klíčové pilíře celého procesu? Jak to vypadá, když je dobře zavedený kompetenční model?
Milan Rataj je odborníkem na kompetenční modelování ve firmách. Jde o nástroj ke zkvalitňování komunikace a posilování leadershipu. Zároveň stál u zrodu aplikace Sloneek, která slouží především HR týmům a která právě kompetenční modelování obsahuje.
Matěj Chadima je konzultantem a spolupracuje na strategickém poradenství a rozvoji lidí ve firmě EY. Zároveň je také spolumajitelem firmy EduSimply, která se věnuje tréninkům top managementu především v oblasti strategií a na to navazující i rozvíjení lidí a týmů. Na tvorbu strategií mají ve firmě i vlastní metodiku.
Americký dolar dnes oslabuje 👎, protože známky uvolnění obchodního napětí zvýšily zájem investorů o rizikovější aktiva. Část ztrát však smazal poté, co nejnovější statistika ukázala, že největší světová ekonomika vytvořila minulý měsíc více nových pracovních míst, než se očekávalo.
Ceny ropy 🛢 dnes na světových trzích prudce ⬇ klesají a směřují k přibližně sedmiprocentní celotýdenní ztrátě. Severomořská ropa Brent kolem 18:00 SELČ vykazovala pokles ceny o 1,61 procenta na 61,13 dolaru za barel. Barel americké lehké ropy WTI ve stejnou dobu zlevňoval o 1,9 procenta na 58,12 dolaru.
Pražská burza dnes po čtvrtečním svátečním dni posílila 📈, index PX stoupl o 2,01 procenta na 2059,94 bodu. Dařilo se hlavně energetické společnosti ČEZ, jejíž cenné papíry zdražily zhruba o sedm procent. Finanční tituly obchodovaly smíšeně.
Koruna dnes mírně posílila 💪 vůči oběma hlavním světovým měnám. Oproti předchozímu závěru zpevnila k euru o tři haléře na 24,92 koruny za euro, k dolaru o dva haléře na 21,92 koruny za dolar.
Šéf NATO Mark Rutte navrhuje, aby členské země aliance zvýšily ↗ své výdaje na obranu ⚔ na 3,5 procenta hrubého domácího produktu a dalších 1,5 procenta HDP dávaly na položky s obranou související, čímž by se vyhovělo požadavku amerického prezidenta Donalda Trumpa na pětiprocentní výdaje na obranu.
Francouzská společnost EDF podala u Krajského soudu v Brně žalobu 📜 proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl její námitky k jadernému tendru na nové bloky v Dukovanech. Firma o tom informovala v tiskovém prohlášení.
Číst více
Americká ekonomika mimo zemědělský sektor v dubnu vytvořila 177 000 pracovních míst, což je více 👍, než se čekalo. Míra nezaměstnanosti pak zůstala na 4,2 procenta, uvedlo tamní ministerstvo práce.
Schodek státního rozpočtu v dubnu vzrostl 📈 na 126,1 miliardy korun z březnových 91,2 miliardy korun. Dnes o tom informovalo ministerstvo financí. Deficit ke konci dubna je čtvrtý nejhlubší od vzniku Česka, loni byl ve stejném období 153,1 miliardy korun.
Největší americké těžební koncerny Chevron a ExxonMobil zaznamenaly v prvním čtvrtletí ↘ pokles zisku, Exxon ale překonal odhady analytiků. Chevron vytvořil upravený čistý zisk 3,81 miliardy dolarů (83,7 miliardy korun) proti zisku 5,42 miliardy dolarů před rokem. Exxonu klesl zisk na 7,71 miliardy dolarů z 8,22 miliardy dolarů před rokem.
Polské brokerské společnosti XTB v prvním čtvrtletí 📉 klesl čistý zisk na 46,3 milionu eur (1,15 miliardy korun) ze 70,1 milionu eur ve stejném období loni. Za poklesem je nárůst provozních nákladů na 75,5 milionu eur. Konsolidované výnosy vzrostly meziročně o 7,8 procenta na 138,7 milionu eur. Společnost, která působí i v Česku, to uvedla v tiskové zprávě.