Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

Lenka Michalská: Nelze se přizpůsobovat jednomu zákazníkovi, důležité je hledat malou cílovou skupinu
podcast

Lenka Michalská: Nelze se přizpůsobovat jednomu zákazníkovi, důležité je hledat malou cílovou skupinu

Co se stane v mysli člověka, který vymění korporát za vlastní byznys? Jak rychle se rozhoduje? S jakými cíli do vlastního byznysu šla? Čím se vlastně zabývá? Pro koho může být spolupráce s ní řešením? Co pro ni byla největší výzva? Co by doporučila člověku, který v hlavě nosí softwarové řešení a chce být úspěšný? 
Přečíst článek
Jan Lalinský: Naše firma se stále vyvíjí a člověk roste s ní
podcast

Jan Lalinský: Naše firma se stále vyvíjí a člověk roste s ní

Jak vznikl celý byznysový nápad? Co je CRM? Jak se tento koncept rozvíjel? Jak se vyrovnává s konkurencí? Ještě jej baví dělat v CRM? Jaké výzvy řešil v minulosti a jaké dnes? V čem je důležitý marketing? Postupoval by dnes jinak než v minulosti? Jak se daří pronikat na zaoceánský trh?
Přečíst článek
Jiří Janouš: V obchodě je důležité poslouchat a nechat mluvit zákazníka
podcast

Jiří Janouš: V obchodě je důležité poslouchat a nechat mluvit zákazníka

Jaké byly začátky podnikání? Co pro něj byla v začátcích výzva? Jak vznikl název J.A. Clean? Jak získává zakázky? Jaké zkušenosti získal v obchodě? Kolik lidí pro něj v současné době pracuje? Kde všude působí? Jak zůstat relevantní v byznysu? Jak se podle něj proměnil trh?
Přečíst článek
Vojtěch Bulíř: Ochota lidí dávat e-mail je větší než dávat své telefonní číslo
podcast

Vojtěch Bulíř: Ochota lidí dávat e-mail je větší než dávat své telefonní číslo

Jak se dostal do společnosti? Jaké milníky svého života vnímá nejvýrazněji? Jaké největší výzvy absolvoval? Musí být mailingová aplikace jedinečná, aby zaujala svou potenciální klientelu? V jaké fázi se emailing nachází? Jak se pozná dobrá mailingová kampaň?
Přečíst článek
Pavel Smažík: Dělej svoji práci dobře a úspěchu se neubráníš, říkal jeden můj guru
podcast

Pavel Smažík: Dělej svoji práci dobře a úspěchu se neubráníš, říkal jeden můj guru

Proč se vlastně nestal praktikujícím zubařem? Jakých chyb se dopustil při podnikání? Které milníky ve svém životě by označil za ty největší? Kdy se v jeho obzoru objevil Herbadent? Co je pro něj v současné době největší výzvou? Jak náročné je uspět mezi současnou konkurencí?
Přečíst článek
Martin Fortelný: Na začátku roku budeme otevírat pobočku na Slovensku, ambicí je být evropskou firmou
podcast

Martin Fortelný: Na začátku roku budeme otevírat pobočku na Slovensku, ambicí je být evropskou firmou

Jak jeho společnost roste? Jak je náročné najít dobrého obchodníka? S jakým cílem startup budoval? Pochyboval někdy o svém rozhodnutí? Kdyby měl poradit někomu, kdo si chce udělat startup, jak by postupoval? Jaké země jej zajímají? Sleduje zahraniční konkurenci?
Přečíst článek
288: Monika Ptáčníková: Ženám se snažíme dodávat sebevědomí tím, že je vzděláváme nejen v oblasti IT
podcast

288: Monika Ptáčníková: Ženám se snažíme dodávat sebevědomí tím, že je vzděláváme nejen v oblasti IT

V čí hlavě nápad založit Czechitas vznikl? Jak se z nejlepší kamarádky stane obchodní partnerka? Co se snaží učit nováčky? Jaký by měl být první krok člověka, který se chce vzdělat v oblasti IT? Jak získat víc sebedůvěry? Jaké mýty kolem žen v oblasti IT musí bořit? Proč je dobré se umět chválit?
Přečíst článek
287: Lukáš Hrdlička: Emoce se nejlépe předávají skrz příběhy
podcast

287: Lukáš Hrdlička: Emoce se nejlépe předávají skrz příběhy

Jak prezentovat? Jak vypadá dobrá prezentace? Co je cílem dobré prezentace? Jak správně navodit emoci? Co vše vytváří správný celek prezentace? Kde se v něm vzala touha učit obchodní a prezentační dovednosti? Je prezentování silná stránka každého, dokáže se to naučit?
Přečíst článek
286: Miroslav Princ: Bez ohledu na to, komu člověk volá, je dobré dodržovat strukturu hovoru
podcast

286: Miroslav Princ: Bez ohledu na to, komu člověk volá, je dobré dodržovat strukturu hovoru

Naučí telefonovat opravdu každého? Proč se tolik bojíme telefonování? Musí obchodníky hodně přeprogramovávat? Jak dlouho člověku trvá, než se dostane ze stavu, v němž za Princem přichází, aby mu pomohl? Co je to v jeho slangu „pizza”? Na co lidé v telefonu nejvíc reagují?
Přečíst článek
285: Ivana Šedivá: Těším se na to, kde bude celý svět a naše komunikace za deset let
podcast

285: Ivana Šedivá: Těším se na to, kde bude celý svět a naše komunikace za deset let

Jde srovnat marketingový svět před 20 lety a nyní? Bylo těžké se adaptovat na změny, které přicházely? Jaká budoucnost by ji „bavila”? Proč vnímá jako důležité člověčenství? S jakým startupem spolupracuje?
Přečíst článek
284: Vánoční speciál aneb 5 marketingových expertů odpovídá na otázky
podcast

284: Vánoční speciál aneb 5 marketingových expertů odpovídá na otázky

Dnešní kompilace by měla potěšit všechny, kdo se věnují b2b. Celkem pět marketingových expertů mluvilo o výzvách b2b marketingu, které měli v tomto roce - a které očekávají v roce příštím. Všichni dostali tři stejné otázky.  Hezké Vánoce, jde o poslední premiérový díl tohoto roku :-)
Přečíst článek
282: Martin Jareš: Díky všem chybám, které se staly, děláme věci lépe
podcast

282: Martin Jareš: Díky všem chybám, které se staly, děláme věci lépe

Baví jej svět e-commerce? Proč se podle něj zapomínalo na doručování? Proč vnímá jako důležitou komunikaci? Jaké trendy se podle něj v přepravě objeví? Vnímá budoucnost v dronech?Jaké má hodnoty a vize? Jakých chyb by se rád vyvaroval?
Přečíst článek
281: Jakub Hon: Vzdělávání je nekonečný proces. Nikdo není perfektní
podcast

281: Jakub Hon: Vzdělávání je nekonečný proces. Nikdo není perfektní

Jaké výzvy v současné době zažívají moderní obchodníci? Jak moc by se měl člověk dál vzdělávat? Jaké největší chyby u obchodníků vidí nejčastěji? Proč by měl obchodník vlastně vytvářet potřeby? Co je role-playing, jak reálně vypadá? Jaké mentální problémy nejčastěji obchodníci mají?
Přečíst článek
280: Lucie Karlová: Naší vizí je propojování lidí prostřednictvím emocí
podcast

280: Lucie Karlová: Naší vizí je propojování lidí prostřednictvím emocí

Co pro ni znamená označení 68. nejvlivnější žena Česka? A jak vnímá své působení v Preciose? Jsou v dnešní době náročnější zákazníci? Mění se osobní preference klientů? Jak se firmy dotkla koronavirová pandemie? Jaké osobní plány a vize má Karlová osobně?
Přečíst článek
279: Petr Pilín: Byli jsme jak věrozvěsti. Chodil jsem s cloudovou biblí a radil jsem klientům
podcast

279: Petr Pilín: Byli jsme jak věrozvěsti. Chodil jsem s cloudovou biblí a radil jsem klientům

Co jej vedlo k tomu založit společnost iPodnik? Jak byly těžké začátky? Jak se změnil přístup ke cloudu? Jaké chyby by už neopakoval? Co by poradil začínajícím podnikatelům? Proč je důležitá pokora? Jakou nejcennější zpětnou vazbu dostal? Jaké pozoruje trendy?
Přečíst článek
278: Jakub Horák: Člověk musí nejdřív vybudovat sebe, pak firmu
podcast

278: Jakub Horák: Člověk musí nejdřív vybudovat sebe, pak firmu

Jak pro něj bylo těžké začínat své projekty? Jaké největší výzvy musel jako podnikatel řešit? Co vše musel sám u sebe odblokovat? Jaké největší chyby během podnikání udělal? Podle čeho pozná úspěšnost projektu? Jak se mu podniká v době koronavirové?
Přečíst článek
277: Pavel Bulowski: Svatý grál marketingu: Chovat se ke každému zákazníkovi individuálně
podcast

277: Pavel Bulowski: Svatý grál marketingu: Chovat se ke každému zákazníkovi individuálně

Kde se vzal nápad na Mero? Jak se mu podniká v Singapuru? Jak bylo těžké se prosadit? V čem se v Česku chová trh jinak než v Singapuru? Kde má i své další pobočky? Která země je dobrá pro digitální nomády? V čem je výhodný personalizovaný obsah? 
Přečíst článek
276: Marcela Linhartová, Eva Janoušková: Jako malá módní značka se věnujeme klientům individuálně
podcast

276: Marcela Linhartová, Eva Janoušková: Jako malá módní značka se věnujeme klientům individuálně

Jak se pozná úspěšná módní přehlídka? Jaké to bylo zakládat před 30 lety módní značku? Jaké byly podnikatelské začátky? Čím si vysvětlují, že jejich značka přečkala? Proč je podle ní v podnikání důležitý lidský faktor? Jak se měří úspěch módní značky? Jak se vybírali lidé do týmu?
Přečíst článek
275: Vojtěch Sucharda: S klienty se rád bavím ne jako právník, ale jako kdybych byl jejich partner
podcast

275: Vojtěch Sucharda: S klienty se rád bavím ne jako právník, ale jako kdybych byl jejich partner

Jak začínal? Jak se mu daří budovat mezinárodní síť? V čem spočívá funkce vedoucího advokáta? Co znamená spojení „podnikavější právníci"? Oceňují klienti, že se s nimi baví jako s partnery? Jaké existují produkty v oblasti práva? Jak se od sebe liší jednotlivé transakce? Může si dovolit advokacie klasické firemní procesy?
Přečíst článek
274:  Jan Svatoš: Věřím, že dojde k rozmachu low-code platforem. Zároveň doufám, že se pročistí trh
podcast

274: Jan Svatoš: Věřím, že dojde k rozmachu low-code platforem. Zároveň doufám, že se pročistí trh

Co low-code jako takový znamená? Jaké jsou výhody a nevýhody? Jaké platformy se označují jako low-code? Kdo by měl vybrat tu správnou platformu? Jak může reálně fungovat napojení na systémy třetích stran? Co předpovídá low-code jako takovému do budoucna?
Přečíst článek

News box

Americký dolar dnes oslabuje 👎, protože známky uvolnění obchodního napětí zvýšily zájem investorů o rizikovější aktiva. Část ztrát však smazal poté, co nejnovější statistika ukázala, že největší světová ekonomika vytvořila minulý měsíc více nových pracovních míst, než se očekávalo.
Ceny ropy 🛢 dnes na světových trzích prudce  klesají a směřují k přibližně sedmiprocentní celotýdenní ztrátě. Severomořská ropa Brent kolem 18:00 SELČ vykazovala pokles ceny o 1,61 procenta na 61,13 dolaru za barel. Barel americké lehké ropy WTI ve stejnou dobu zlevňoval o 1,9 procenta na 58,12 dolaru.
Pražská burza dnes po čtvrtečním svátečním dni posílila 📈, index PX stoupl o 2,01 procenta na 2059,94 bodu. Dařilo se hlavně energetické společnosti ČEZ, jejíž cenné papíry zdražily zhruba o sedm procent. Finanční tituly obchodovaly smíšeně. 
Koruna dnes mírně posílila 💪 vůči oběma hlavním světovým měnám. Oproti předchozímu závěru zpevnila k euru o tři haléře na 24,92 koruny za euro, k dolaru o dva haléře na 21,92 koruny za dolar. 
Šéf NATO Mark Rutte navrhuje, aby členské země aliance zvýšily ↗ své výdaje na obranu  na 3,5 procenta hrubého domácího produktu a dalších 1,5 procenta HDP dávaly na položky s obranou související, čímž by se vyhovělo požadavku amerického prezidenta Donalda Trumpa na pětiprocentní výdaje na obranu. 
Francouzská společnost EDF podala u Krajského soudu v Brně žalobu 📜 proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl její námitky k jadernému tendru na nové bloky v Dukovanech. Firma o tom informovala v tiskovém prohlášení.  Číst více
Americká ekonomika mimo zemědělský sektor v dubnu vytvořila 177 000 pracovních míst, což je více 👍, než se čekalo. Míra nezaměstnanosti pak zůstala na 4,2 procenta, uvedlo tamní ministerstvo práce. 
Schodek státního rozpočtu v dubnu vzrostl 📈 na 126,1 miliardy korun z březnových 91,2 miliardy korun. Dnes o tom informovalo ministerstvo financí. Deficit ke konci dubna je čtvrtý nejhlubší od vzniku Česka, loni byl ve stejném období 153,1 miliardy korun. 
Největší americké těžební koncerny Chevron a ExxonMobil zaznamenaly v prvním čtvrtletí ↘ pokles zisku, Exxon ale překonal odhady analytiků. Chevron vytvořil upravený čistý zisk 3,81 miliardy dolarů (83,7 miliardy korun) proti zisku 5,42 miliardy dolarů před rokem. Exxonu klesl zisk na 7,71 miliardy dolarů z 8,22 miliardy dolarů před rokem. 
Polské brokerské společnosti XTB v prvním čtvrtletí 📉 klesl čistý zisk na 46,3 milionu eur (1,15 miliardy korun) ze 70,1 milionu eur ve stejném období loni. Za poklesem je nárůst provozních nákladů na 75,5 milionu eur. Konsolidované výnosy vzrostly meziročně o 7,8 procenta na 138,7 milionu eur. Společnost, která působí i v Česku, to uvedla v tiskové zprávě.
Doporučujeme