Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
Jan Dolejš: Lidé už nechtějí věnovat vzdělávání tolik času, ideální je microlearning.
Jaké největší výzvy řeší? Jak hovoří o pokroku v oblasti digitálního vzdělávání? Jak by měla vypadat kultura ve firmě, aby se povedl změnový management? Jaké trendy vnímá? Znají lidé ve firmách, co je ChatGPT? Kam se chce Digiskills ubírat? Jak hovoří o umělé inteligenci?
Jan Dolejš je expert na digitální nástroje, kterým se věnuje řadu let. Z role lektora a školitele se od roku 2023 posunul do role CEO. Dnes vede firmu Digiskills, která se právě zaváděním digitálních nástrojů věnuje, a to jak v malých, tak velkých a středních firmách.
Martin Horák, Jakub Horák: Bill Gates také začínal v garáži, proč ne?
Jaké byly začátky? Jak se posunul vývoj v 3D tisku? Kdy si koupili úplně první tiskárnu? Kde viděli byznysový potenciál? Jsou Češi národ kutilů? O jakých druzích výroby v podcastu hovořili?
Martin Horák a Jakub Horák jsou bratři, kteří se před sedmi lety spojili i v rámci byznysu, pustili se do 3D tisku a založili Horákovic 3D studio, které se věnuje designu, vývoji a výrobě plastových produktů.
V B2B byznyse je zázaknická zkušenost nadmíru důležitá. A důvodem je obchodní proces jako takový. Služba, kterou dodáváte, nemusí prakticky nikdy skončit. Jste tu pro vašeho zákazníka neustále. Což klade na zákaznickou péči značné nároky. I proto se na klíčové aspekty zákaznické péče podíváme v dalším díle podcastu. Tady jsou 3 nejdůležitější informace:
Rychlost dodání - rychlost vždycky porazí zdarma
Být vždy k dispozici
Proaktivní řešení problémů
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří (nejen) o investičních strategiích.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
V marketingu se hodně často skloňují reklamy. Ať už na Facebooku nebo na jiných sociálních sítích. Je to ale ta jediná cesta, jak dosáhnout vytouženého dosahu? Nejsou tady i jiné možnosti, kterými se jakožto podnikatelé můžete vydat? V následující epizodě se podíváme na marketingové postupy, které nejsou třeba zase tolik běžné, ale o to větší mohou mít přínost.
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o investování, časování trhu, investici do vlastní kvalifikace.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Robert Kunorza: Když něco slíbím, je důležité dodržet slovo
Jak se podle něj posunul byznys za 30 let? Jaké byly jeho začátky? Jak těžké je prodávat boty? V čem jej změnil covid-19? Jakých chyb se dnes obchodníci dopouští? Jaké aktuální trendy v obuvnictví vnímá?
Robert Kunorza je v byznysu posledních 25 let. Pochází ze Zlína, takže asi úplně nepřekvapí, že jeho oborem jsou boty. Nejprve působil ve výrobě zdravotních bot a ve fashion. V roce 2009 založil firmu Bennon, která se věnuje právě výrobě pracovní obuvi a pracovního oblečení.
Podcast Buduj značku s Robert Kunorzou začínáv čase 04:42.
---
Marek Odehnal v úvodu epizody přibližuje investování do technologických firem.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje více než s padesáti klienty z řad majitelů firem, manažerů, nebo IT specialistů.
Branding je něco trochu jiného než marketing. Přístupy jsou podobné, ale cíle rozdílné. Branding je to, jak o vás lidé mluví, když nejste v místnosti. A v následujícím dílu podcastu Buduj značku si vysvětlíme, jaké aktivity do brandingu patří a kam směřovat vaše aktivity, abyste sílu vaší značky ještě víc pozvedli.
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o FED a aktuální zvyšování sazeb.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Petr Gapko: Ekonomika na tom není úplně nejlépe, ale nejsme v žádné tragické situaci
Jaká v současné době panuje nálada mezi podnikateli? Čím vším byli podnikatelé za poslední tři roky ovlivněni? Proč museli někteří podnikatelé v uplynulých letech skončit? Jak hovoří o porovnání podnikatelské sféry se spotřebitelem?
Petr Gapko je senior risk manažer a hlavní ekonom MONETA Money Bank, kde pracuje posledních 15 let. Má zkušenosti z podnikatelské i akademické sféry, kde publikoval několik odborných článků o kvantifikaci úvěrového rizika a trhu se zemním plynem. Mezi jeho současnou odpovědnost patří například řízení tržního rizika, řízení likvidity, řízení operačního rizika a další.
Podcast vznikl v rámci společné podnikatelské minisérie s MONETA Money Bank.
Václav Urbánek: Slunce dělá hrozně moc. Když člověk vstane a může jít okamžitě ven, nabije ho to
Jak na myšlenku projektu přišel? Proč je zajímavou destinací zrovna Španělsko? Je jeho model ojedinělý? Opravdu se lépe žije ve Španělsku? Jaké části nemovitostí si může zájemce koupit - a k čemu jej to opravňuje? Jak hovoří o vytváření komunit?
Václav Urbánek dlouhé roky působil především na obchodních pozicích, a to v různě velkých firmách nebo start-upech. Poslední měsíce ale spouští úplně nový projekt Rezidente, který nyní zaujme především milovníky Středomoří. Lidem umožňuje vlastnit část luxusních apartmánů nebo prémiových vil na různě zajímavých přímořských lokalitách. Klíčovou destinací je v současné době pro něj Španělsko.
Radek Petr: Digitální transformace bývá součástí nějaké větší transformace
Jak začít pracovat s digitální transformací? Co je Atlassian a v čem je jiný oproti jiným nástrojům trhu? V čem vnímá analogii s Applem? Jaké má zkušenosti se zaváděním nástrojů? Jak je Atlassian schopen propojit firmu propojit lidsky – je-li toho schopen?
Radek Petr začínal před 15 lety jako vystudovaný, a sám o sobě napsal velmi průměrný vývojář. Svůj talent našel v tom, jak věci komunikovat a organizovat a přes kariéru projekťáka a šéfa vývoje se před šesti lety dostal ke své dnešní roli ve firmě MoroSystems, kde využívá svých zkušeností z oblasti vedení lidí a řízení vývoje a firmám pomáhá zavádět inovace, které je posouvají na další level.
Ondřej Zelenka: Snažíme se developerům dávat to, co doopravdy chtějí
Dá se vývojářská firma, jakou je SoftCake, vybudovat od základu komunitně? Proč je v začátcích důležitá otevřenost a silná firemní kultura? Jaké byly Ondřejovy začátky a jak ho přivedly na myšlenku založit SoftCake? Jak jejich start ovlivnil koronavirus? V čem je důležitá důvěra a v čem jsou důležité peníze?
Ondřej Zelenka se na poli softwarového vývoje pohybuje od roku 2015. Jako programátor prošel hned několik firem. V roce 2019 spustil společně s kolegou Jiřím Pudilem platformu SoftCake, která sdružuje programátory a zabývá se vývojem na zakázku a kariérním poradenstvím.
Jan Skřička: Cena firmy je strašně subjektivní. Je potřeba se na každou podívat zvlášť a nezaujatě.
Proč dal sbohem korporátu? Jaké chyby vidí u majitelů firem, které chtějí své společnosti prodávat? V jakých odvětvích vidí největší potenciál? Proč o sobě říká, že není až tak dobrý manažer? Jak hovoří o start-upech?
Jan Skřička působil několik let na korporátních pozicích, následně se v roce 2015 dostal do společnosti Omega, kterou převzal a dodnes ji vede. Je také investorem a jedním z jeho investičních projektů je herní studio Boomer Games.
Jana Skřičku můžete kontaktovat také na www.janskricka.cz nebo na jeho LinkedInu.
Pavel Kotýnek: U uchazečů o zaměstnání se vytratila základní slušnost
Jak se ke společnosti WLS dostal? Existuje ještě něco, co by jej v logistice překvapilo? Může logistická firma v současné době konkurovat něčím jiným než cenou? Jak se logistika proměnila v čase? Jak hovoří o elektromobilitě? Ocení zákazníci, pokud by k nim přijel elektrický kamion či náklaďák?
Pavel Kotýnek je nadšenec do logistiky. Měl ji na starosti ve velkých firmách jako je Nestlé, nebo Coca-Cola. Od března 2019 je výkonným ředitelem firmy WLS – Weindel Logistik Service.
David Fojtík: Pro lídry je klíčová schopnost sebereflexe
David Fojtík dlouhá léta pracuje v oblasti firemního vzdělávání. teprve letos se ale společně se svým týmem osamostatnil a založil novou značku Humancraft. Pokud vás zajímají informace o leadershipu od dlouholetého odborníka na tuto tématiku, jste tu správně. David například prozradí, proč je pro lídry absolutně klíčová schopnost vlastní sebereflexe.
Tato epizoda byla původně natočena v průběhu roku 2020.
James Riess: Česko je skvělé, ale je malé. Je tady malý market
Jak se dostal ke svému projektu? Proč opustil kavárenský byznys? Proč hovoří o své firmě jako logistické? Kde vydělal své největší peníze? Jakým způsobem se rozhoduje o tom, do čeho zainvestuje? Je výhodné koupit byt, jsou-li v něm nájemníci? Kdo byli jeho první akcionáři?
James Riess pochází navzdory svému jménu z jižní Moravy. Svoje jméno podědil po německých předcích. S podnikáním začínal v roce 2012 ve Zlíně, ale hned o dva roky později se pustil do stavebních projektů v Německu. Právě tam se zrodil nápad na jeho aktuální projekt JRCC, která vyhledává a investuje do nemovitostí právě na německém trhu.
Dalibor Houfek: Je tu spoustu startupů, u nichž absolutně nechápu, proč fungují
Jak vnímá svůj vývoj? Co jej vedlo k posunu k manažerským rolím? Co jej baví na startupech? Co si lze představit před tzv. interní aplikací? Jak srovnává klienty ze zahraničí s těmi českými? Jsou české firmy inovativní?
Dalibor Houfek je skoro 25 let programátorem, postupně se ale posouval do manažerských rolí, a to spíše v korporátních firmách. Nicméně zhruba pět let nazpátek ho zlákal svět startupů, působil hned v několika z nich. V covidovém roce 2020 založil společně s kolegou svůj vlastní - jetveo. V něm mění způsob, jak firmy vyvíjejí aplikace a digitalizují.
Martin Tryzna: Nikdy jsem nezažil, abych měl dostatek lidí na množství práce. Nebo naopak
Kdy jej napadlo pustit se do něčeho vlastního? Jaké výzvy musel na začátku překonávat? A jaké výzvy musí řešit aktuálně? Co si představit před tvorbou startupů na klíč? Co se bude s jeho firmou dít v následujících letech?
Martin Tryzna budoval kariéru nejprve jako projektový manažer. V roce 2017 založil UX Fans. Ta se zaměřuje především na stavbu a optimalizaci digitálních produktů. Úzce například spolupracuje se startupy nebo firmami, které chtějí rozjet svůj vlastní digitální produkt.
Peníze na výkonnostní reklamu v B2B podnikání. Tvoříte kampaně na Facebooku? Instagramu? Nebo jinde? Pokud nabízíte službu s dlouhým prodejním cyklem, je dost možné, že právě tato taktika není ideální. V následujících minutách se pokusíme vysvětlit, proč to tak je.
3 nejdůležitější informace, které byste si měli odnést z poslechu tohoto dílu podcastu Buduj značku:
Výkonnostní marketing klesá na významu
Vyplatí se pro produkty s okamžitým, impulzivním nákupem
B2B je o dlouhodobosti, což je v protikladu k výkonnosti
Múza nepřichází sama. A s tím, co všechno musíte jako podnikatelé a manažeři ve své práci vykonávat, bývá velmi těžké ji byť jen přivolat. Pojďme si ukázat triky, které by vám měly pomoci při psaní nového obsahu na vaše platformy.
3 body, které byste si měly odnést z poslechu tohoto dílu podcastu Buduj značku:
Nápady málokdy přijdou samy
Vymýšlení bude bolet a nebude to příjemné
Inspirujte se u klientů, konkurentů i v zahraničí (Kraď jako umělec)
Newslettery fungují. Nebo nefungují? Marketéři a podnikatelé jsou v tomto směru často rozpolcení. Přitom speciálně v prostoru B2B byznysu mohou být velmi účinné.
3 klíčové informace, které byste si měli odnést z poslechu podcastu Buduj značku:
Efektivní mailing list vám může generovat velké množství klientů
V Česku se stále ještě s mailing listem trápíme a často je to jen plytké obchodní povídání s nulovou přidanou hodnotou
Navázat na něj komunikaci s klientem
Josef Hajkr: Podcasty jsou jako drahokamy na náhrdelníku
Co jej vedlo k tomu zapojit do marketingu podcasty? Co je to Marketing 5.0? Proč je dobré nečekat na myšlenku, ale dělat to naopak? Jak hovoří o fungování mozku? Jak jeho firmě pomohl digitální marketing? V čem je nutná dlouhodobost při natáčení podcastů? Jaké platformy jsou důležité při distribuci obsahu?
Josef Hajkr je výkonným ředitelem společnosti SHINE Consulting. Ta se zabývá především poradenstvím v oblasti projektového řízení. V tomto díle se budeme věnovat b2b marketingu.
Spojené státy obnovily 🙏 dodávky vojenské pomoci Ukrajině, potvrdil dnes ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj ve večerním vystoupení na sociálních sítích. Upozornil, že se připravují se i nové balíky evropské pomoci.
Americký dolar 💲 na závěr týdne posiluje vůči většině hlavních měn. Reaguje tak na další oznámení amerického prezidenta Donald Trump o clech, což vyvolalo zájem o bezpečnější investice. Trump zvýšil cla na dovoz z Kanady a uvedl, že do pátku obdrží dopis o výši cel i Evropská unie.
Ceny ropy 🛢 dnes rostou a připisují si více než dvě procenta. Investoři zvažují mezi tím, zda krátkodobě zůstane trh napjatý, nebo zda se letos naopak objeví velký přebytek nabídky, jak odhaduje Mezinárodní agentura pro energii.
Pařížské státní zastupitelství dnes uvedlo, že ve středu zahájilo vyšetřování 📜 sociální sítě X a jejího vedení kvůli podezření ze zkreslení algoritmu platformy za účelem zahraničního vměšování. Podle agentury AFP to uvedla pařížská státní zástupkyně Laure Beccuauová.
Česká měna v závěru obchodního týdne mírně oslabila 👎 k euru i dolaru. Vůči evropské měně ztratila čtyři haléře na 24,68 koruny za euro, proti dolaru si pohoršila o dva haléře, když se dnes kolem 17:00 obchodovala na 21,11 koruny za dolar.
Pražská burza v uplynulém týdnu opět 💪 posílila, během něj se ocitla blízko maxima. Index PX stoupl o 0,8 procenta na 2169,5 bodu. Nejvíce se zhodnotily akcie bankovní skupiny Erste, naopak nejvýraznější oslabení zaznamenaly akcie Primoco. V předchozím týdnu burza rovněž rostla, když index PX připsal 0,8 procenta.
Německý automobilový koncern Volkswagen 🚗 a jeho čínský partner SAIC ❌ ukončili výrobu v čínském závodě ve městě Nan-ťing kvůli slábnoucí poptávce po automobilech se spalovacím motorem, závod bude uzavřen. Agentuře AFP to dnes řekl mluvčí Volkswagenu. V závodě se vyráběly také vozy Škoda.
Ruská invaze na Ukrajinu v roce 2022 vyhnala z domovů téměř 🔟 milionů lidí. Asi 3,8 milionu se přesunulo jinam na Ukrajině, 5,6 milionu uprchlo do zahraničí. Uvedla to zástupkyně Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) pro Ukrajinu.
Vydavatelství Economia loni skončilo ⬇ ve ztrátě zhruba 18,5 milionu korun, zatímco o rok dříve vykázalo zisk 12,3 milionu korun. Tržby společnosti, pod kterou patří Hospodářské noviny, týdeník Ekonom nebo servery Aktuálně.cz a Centrum.cz, meziročně klesly o 91,6 milionu na 561,9 milionu.
Evropská komise má v plánu více ☝ zatlačit na členské státy EU, které porušují demokratické normy. V novém víceletém rozpočtu by chtěla propojit výplaty miliard eur s dodržováním evropských standardů, vyplývá z dokumentu, do kterého nahlédl bruselský server Politico.