Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Studie: Ženy investují méně, ale lépe

Ilustrační foto
iStock
Petra Jansová

Ženy sice stále investují méně častěji než muži, zato ale jejich portfolia dosahují vyšší výkonnosti. Jak jsou na tom s investováním Češky?

Reklama

Svět investování je především doménou mužů, což je škoda. Ženy investorky totiž dosahují skvělých výsledků a zhodnocení. Investiční portfolia žen obvykle převyšují výkonnost portfolií, která spravují muži, a to o 1,8 procenta, jak tvrdí nejnovější studie University of Warwick v Anglii, která po dobu tří let zkoumala chování 2800 investorů z řad mužů i žen.

A nejde o ojedinělý úkaz. K obdobným výsledkům došla také studie Kalifornské univerzity, která ukázala na jednoprocentní rozdíl ve výkonu. Platí tak, že ženy sice investují méně, ale lépe. 

K tomuto závěru dospěla také společnost Fidelity Investements, která analyzovala portfolia více než osmi milionů svých klientů. A zjištění? Ženy při investování dosahovaly o 0,4 procenta vyššího zhodnocení než muži.

Dalším zajímavým zjištěním tohoto průzkumu ovšem bylo, že pouze devět procent dotázaných žen si myslelo, že jsou lepší investorky než jejich mužské protějšky. To vede k jedinému závěru: muži mají větší důvěru ve své investorské znalosti než ženy. Pochybnosti žen o investování jsou však při pohledu na výše uvedená fakta neopodstatněné. 

Muži rádi obchodují, ženy se risku vyhýbají

Ženy narozdíl od mužů celkově méně riskují. Studie Fidelity zjistila, že ženy častěji než do akcií investují do fondů, které jsou ze své podstaty více diverzifikované. Asi 72 procent žen navíc odmítá investice do rizikovějších produktů, zatímco pouze 59 procent mužů. Studie také uvádí, že 31 procent žen, které se rozhodly neinvestovat, tak učinilo ze strachu, že o vše přijdou, stejně odpovědělo pouze 27 procent mužů.

Ženy se řídí zásadou „pomalého, ale jistého“ zisku před sázkami na volatilní akcie. Naopak, muži by byli více v pokušení investovat do ztrátových produktů v naději, že v budoucnu se trend otočí a z prodeje svých „mistrovských“ akcií inkasují tučné zisky. S tím souvisí také rozdíl ve frekvenci nákupů a prodejů cenných papírů. Ženy ze studie University of Warwick vychází jako pasivní a trpělivé investorky, které jsou zaměřené na dlouhodobou výkonnost. Během sledovaného období provedly v průměru o třetinu méně transakcí než muži.

„Ženy nejsou při investování příliš soutěživé, nesnaží se porazit trh a držet ‚nudné’ investice do indexu jim vůbec nevadí. A právě to může spolu s dalšími faktory snižovat předpoklad, že na burze přijdou o peníze,” píše na blogu Investování pro holky Eva Řeháková.

dluhopisy, ilustrační foto

Atlas dluhopisů: Investice do molekulárního vodíku

Po delší době tu máme jednu speciální záležitost. Firmu, která chce pomocí dluhopisů financovat svou expanzi v mnoha oblastech, které souvisejí s takzvaným molekulárním vodíkem.

Přečíst článek

Investorky v Česku

Souhrnná data, která by pokrývala stav v tuzemsku, dosud nebyla zpracována. Například ale investiční platforma Fondee má necelou čtvrtinu klientek, přičemž jejich průměrný věk je téměř shodný s muži a průměrná očekávaná délka investice je také téměř shodná pro obě pohlaví.

„Ženy u nás přitom daleko častěji volí konzervativnější produkty. Mezi klienty Fondee převládá u žen výběr středového portfolia Smělý (35 procent) a konzervativnějšího (více dluhopisového) Vyvážený (29 procent),“ dodává spoluzakladatelka Fondee Eva Hlavsová s tím, že ženy současně dosahují v průměru o 1,7 procenta nižšího zhodnocení než muži, což je podle ní dáno jejich častějším výběrem konzervativnějšího portfolia. 

Bitcoin také jede na infrastruktuře blockchainu

Goldman Sachs zakládá blockchainový fond

Investiční banka zakládá ETF pro blockchain a DeFi vzápětí poté, co v průzkumu mezi klienty zjistila, že bohaté rodiny investují do kryptoměn a zajímají je inovace v decentralizovaných financích.

Přečíst článek

Banksyho obraz Flying cooper ve výloze Galerie Kodl

Stanislav Šulc: Nekupujte umění kvůli inflaci, ale kvůli vášni

Na tuzemských aukcích se jen za prvních šest měsíců prodala díla za miliardu korun. Láska k umění za tím stojí až v druhé řadě.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Ženy se investování bojí, přitom statisticky jsou úspěšnější než muži

Hlavsová: Ženy se investování bojí, přitom statisticky jsou úspěšnější než muži

Přečíst článek

Investiční výzva má vítěze! Turbulentní dobu porazil Dalibor z newstream.cz s akciemi ČEZ

Přečíst článek
Ropná rafinérie

Saudi Aramco či Samsung. Burzovní klenoty, ke kterým se Čech může jen stěží dostat

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme