Umělá inteligence táhne. Tržby OpenAI jsou na cestě dosáhnout jedné miliardy dolarů

Společnost OpenAI je na cestě k dosažení ročních tržeb ve výši jedné miliardy dolarů (22,2 miliardy korun) v nadcházejících 12 měsících, protože podniky zavádějí technologii ChatGPT, robota s generativní umělou inteligencí, který odstartoval vlnu investic do umělé inteligence.
Startup podporovaný softwarovým gigantem Microsoft má podle zdroje nyní měsíční tržby kolem 80 milionů dolarů. Server The Information uvedl, že loni firma při vývoji GPT-4 a ChatGPT prodělala zhruba 540 milionů dolarů a předpokládá, že letos se jí podaří dosáhnout příjmu 200 milionů dolarů. Loni to bylo jen 28 milionů dolarů.
OpenAI je považována za jednu z několika firem, které stojí v čele rozvoje generativní AI, a je důležitým barometrem širších výdajů za konverzační AI. Generativní AI dokáže vytvořit obsah, od videí po poezii, z několika jednoduchých uživatelských příkazů. Od listopadu, kdy OpenAI prvně představila svého chatovacího robota, spolupracuje s řadou společností, od začínajících firem po velké korporace, aby tuto technologii začlenily do svých podniků a produktů.
Známá OpenAI přichází s verzí svého populárního chatovacího systému pro firmy ChatGPT Enterprise. Má mít lepší zabezpečení.
Umělá inteligence jde do byznysu. Prvním klientem nového ChatGPT je kosmetická Estée Lauder
Zprávy z firem
Tento měsíc spustila firma verzi ChatGPT pro korporace s přidanými funkcemi a ochranou soukromí. Je to zatím nejvýznamnější snaha OpenAI přilákat širokou škálu firemních zákazníků a zvýšit tržby svého nejznámějšího produktu. Spuštění ChatGPT Enterprise je krokem vpřed v plánech vydělat na chatovacím robotu, který je nesmírně populární, ale jeho provoz je velmi nákladný, protože robustní modely AI vyžadují velký výpočetní výkon.
OpenAI již dříve zavedl některé platby, aby mu ChatGPT generoval výnosy, například prodej prémiového předplatného a nabídku placeného přístupu k aplikačnímu programovacímu rozhraní API, které umožní vývojářům integrovat chatovacího robota do jiných aplikací.
Microsoft v lednu investoval do OpenAI více než deset miliard dolarů. Investoři považují generativní AI, která je schopná vytvářet nový obsah nebo data, za další velkou oblast růstu technologických společností.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.