Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prodeje nových aut v EU šest měsíců stoupají, ale pořád je to málo

Škoda Auto, ilustrační foto
Škoda Auto
 ČTK

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v lednu meziročně zvýšil o 11,3 procenta na 760 041 vozů. Nárůst tak vykázal již šestý měsíc za sebou. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) na svých internetových stránkách. Sdružení nicméně upozornilo, že za růstem z velké části stála mimořádně nízká úroveň prodeje v loňském lednu.

Reklama

V Německu, které je největším automobilovým trhem v EU, se prodej minulý měsíc meziročně snížil o 2,6 procenta. Ve Francii však stoupl o téměř devět procent, v Itálii o 19 procent a ve Španělsku dokonce o více než polovinu, plyne z údajů ACEA. Svaz dovozců automobilů už dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v Česku v lednu meziročně vzrostl o 5,4 procenta na 17 137 vozů.

Automobilce Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v lednu prodej v zemích EU meziročně vzrostl o 13 procent na 43 919 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak zvýšil na 5,8 procenta z 5,7 procenta před rokem, uvedla ACEA.

V celém loňském roce souhrnný prodej nových osobních automobilů v Evropské unii klesl o 4,6 procenta na zhruba 9,3 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1993. Hlavní příčinou byl nedostatek součástek v prvním pololetí, od srpna do prosince už trh vykazoval růst.

Sdružení ACEA koncem ledna předpovědělo, že v letošním roce se prodej zvýší o pět procent na zhruba 9,8 milionu vozů. Zároveň ale varovalo před negativními důsledky plánované přísnější emisní normy Euro 7, která by podle něj mohla zdražit automobily v průměru o 2000 eur (zhruba 47 500 Kč) a podkopat poptávku.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme