Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prodeje nových aut v EU šest měsíců stoupají, ale pořád je to málo

Škoda Auto, ilustrační foto
Škoda Auto
 ČTK

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v lednu meziročně zvýšil o 11,3 procenta na 760 041 vozů. Nárůst tak vykázal již šestý měsíc za sebou. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) na svých internetových stránkách. Sdružení nicméně upozornilo, že za růstem z velké části stála mimořádně nízká úroveň prodeje v loňském lednu.

Reklama

V Německu, které je největším automobilovým trhem v EU, se prodej minulý měsíc meziročně snížil o 2,6 procenta. Ve Francii však stoupl o téměř devět procent, v Itálii o 19 procent a ve Španělsku dokonce o více než polovinu, plyne z údajů ACEA. Svaz dovozců automobilů už dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v Česku v lednu meziročně vzrostl o 5,4 procenta na 17 137 vozů.

Automobilce Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v lednu prodej v zemích EU meziročně vzrostl o 13 procent na 43 919 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak zvýšil na 5,8 procenta z 5,7 procenta před rokem, uvedla ACEA.

V celém loňském roce souhrnný prodej nových osobních automobilů v Evropské unii klesl o 4,6 procenta na zhruba 9,3 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1993. Hlavní příčinou byl nedostatek součástek v prvním pololetí, od srpna do prosince už trh vykazoval růst.

Sdružení ACEA koncem ledna předpovědělo, že v letošním roce se prodej zvýší o pět procent na zhruba 9,8 milionu vozů. Zároveň ale varovalo před negativními důsledky plánované přísnější emisní normy Euro 7, která by podle něj mohla zdražit automobily v průměru o 2000 eur (zhruba 47 500 Kč) a podkopat poptávku.

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme