Prodeje nových aut v EU šest měsíců stoupají, ale pořád je to málo

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v lednu meziročně zvýšil o 11,3 procenta na 760 041 vozů. Nárůst tak vykázal již šestý měsíc za sebou. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) na svých internetových stránkách. Sdružení nicméně upozornilo, že za růstem z velké části stála mimořádně nízká úroveň prodeje v loňském lednu.
V Německu, které je největším automobilovým trhem v EU, se prodej minulý měsíc meziročně snížil o 2,6 procenta. Ve Francii však stoupl o téměř devět procent, v Itálii o 19 procent a ve Španělsku dokonce o více než polovinu, plyne z údajů ACEA. Svaz dovozců automobilů už dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v Česku v lednu meziročně vzrostl o 5,4 procenta na 17 137 vozů.
Automobilce Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v lednu prodej v zemích EU meziročně vzrostl o 13 procent na 43 919 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak zvýšil na 5,8 procenta z 5,7 procenta před rokem, uvedla ACEA.
V celém loňském roce souhrnný prodej nových osobních automobilů v Evropské unii klesl o 4,6 procenta na zhruba 9,3 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1993. Hlavní příčinou byl nedostatek součástek v prvním pololetí, od srpna do prosince už trh vykazoval růst.
Sdružení ACEA koncem ledna předpovědělo, že v letošním roce se prodej zvýší o pět procent na zhruba 9,8 milionu vozů. Zároveň ale varovalo před negativními důsledky plánované přísnější emisní normy Euro 7, která by podle něj mohla zdražit automobily v průměru o 2000 eur (zhruba 47 500 Kč) a podkopat poptávku.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.