Poptávka po diamantech nadále roste. Těžaři očekávají rekordní rok
Oživení, které nastalo na trhu s diamanty během pandemie, zatím nevykazuje známky zpomalení. Potvrdila to těžební společnost de Beers. Server agentury Bloomberg upozorňuje i na to, že spotřebitelé dále pokračují v nákupu šperků.
De Beers, který patří těžařskému gigantu Anglo American, při svém sedmém prodeji od začátku roku prodal surové diamanty za 515 milionů USD (11,1 miliardy korun). To je nejvyšší objem pro toto roční období od roku 2016. De Beers také podle dosavadních výsledků očekává, že letošní rok by pro něj mohl být nejlepší od roku 2018.
Zpočátku právě tento segment pandemie citelně zásahla, klesl zájem. Nakonec se ale právě diamanty ukázaly být jedním z nejodolnějších odvětví. Spotřebitelé, kteří za pandemie zůstali doma, nadále kupovali diamanty. Částečně tak činili na úkor například cestování, jemuž se kvůli protiepidemickým opatřením nemohli věnovat. Poptávka se udržela i po rušení uzávěr a svižný prodej na důležitých trzích v USA a Číně pokračuje.
Místo koupelí a masáží nastupuje nový trend: šamanský ceremoniál s meditací a konzumací psychdelického nápoje ayahuasca. O wellness pobyty, které i to nabízí, je stále větší zájem. (Následující text není propagace nelegálních látek, ale jde o popsání rostoucího trendu - pozn. red.)Obřady s psychedeliky zažívají boom. Vyhledávají je i obchodníci z Wall Street
Money
Klenotnictví Signet Jewelers, které je největším maloobchodním prodejcem diamantových šperků na světě, minulý týden zvýšilo cíl celoročních tržeb díky prudkému růstu prodeje. Upozornilo ale, že s pokračujícím ekonomickým oživením očekává odklon od výdajů za šperky.
De Beers po většinu roku výrazně zvyšoval ceny surových diamantů, při posledním prodeji ale většinou ponechal ceny na stejné úrovni. Někteří kupující začali vyjadřovat obavy, že zvyšování cen ze strany De Beers a konkurenční firmy Alrosa začalo být až moc výrazné.
Megawatthodina elektřiny se na pražské energetické burze obchoduje vůbec nejdráž v historii. Velkoobchodní ceny elektřiny se urvaly z řetězu. Padl rekord z roku 2008
Money
Ceny virtuálních děl známých českých umělců jsou nižší než u klasických originálů.V Praze „otevřela“ první tuzemská virtuální galerie. Lze v ní i nakupovat
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.