Obchod se zbraněmi kvetl i za covidu

Prodej zbraní ve světě v loňském roce dále vzrostl, navzdory problémům s dodavatelskými řetězci v souvislosti s pandemií nemoci covid-19.
Stovka největších zbrojních společností prodala v roce 2021 obranné vybavení a vojenské služby za 592 miliard dolarů (13,6 bilionu korun). Ve své zprávě to oznámil Stockholmský mezinárodní ústav pro výzkum míru (SIPRI).
Po očištění o měnové vlivy dosáhl meziroční nárůst výdajů 1,9 procenta, což je více než o rok dřív, ale pod průměrným nárůstem výdajů ve čtyřech letech před pandemií.
Podle SIPRI si čelní pozici na trhu se zbraněmi udržely americké firmy, které obsadily první pětici míst. Čtyřicítka amerických firem, které patří mezi stovku největších zbrojovek světa, se na celkovém prodeji zbraní podílela 51 procenty.
Na druhém místě je Čína, jejíž podíl prudce vzrostl na 18 procent, za ní s jistým odstupem následují Británie s 6,8 procenta a Francie se 4,9 procenta. Německo má podíl 1,6 procenta.
Holding Colt CZ Group SE (Colt CZ) vykázal za tři letošní čtvrtletí výnosy 10,2 miliardy korun. Meziročně vzrostly o 34,4 procenta, zejména díky navýšení prodeje zbraní a konsolidaci výnosů Coltu. Čistý zisk zbrojařské skupiny dosáhl za devět měsíců roku 1,3 miliardy korun, nárůst ve srovnání se stejným obdobím loni činil 47,1 procenta. Vyplývá to z konsolidovaných neauditovaných finančních výsledků holdingu, které Colt CZ zveřejnil.
Colt CZ zvýšil prodej zbraní, zisk překonal miliardu
Zprávy z firem
Holding Czechoslovak Group (CSG) miliardáře Michala Strnada koupil většinový podíl v italském podniku Fiocchi Munizioni. Jde o předního výrobce malorážové munice. Cena transakce zůstala tajná. Podle CSG jde ale o největší zahraniční investici v historii českého obranného průmyslu.
Strnadova CSG ovládla italského výrobce munice
Zprávy z firem
Rusko za devět měsíců na přímých výdajích utratilo za válku na Ukrajině 82 miliard dolarů (1,9 bilionu korun), uvedlo ukrajinské vydání ekonomického časopisu Forbes.
Putinův účet za Ukrajinu: Nejdražší je technika, platy vojáků a odškodné za mrtvé
Politika
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.