Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Košík.cz: Češi za velikonoční nadílku utratí v průměru 2844 korun, o pětistovku víc než loni

Košík.cz: Češi za velikonoční nadílku utratí v průměru 2844 korun, o pětistovku víc než loni
ČTK
 ČTK

Za velikonoční nákupy Češi letos utratí v průměru 2844 korun, proti minulému roku si nejčastěji připlatí do 500 korun. Vyplývá to z průzkumu rozvážkové služby Košík.cz mezi asi 1350 tuzemskými domácnostmi. Na Velikonoce si podle uvedeného průzkumu Češi nechtějí odpustit především beránka a kraslice.

Reklama

Do 500 korun vyšší útratu má letos 60 procent českých domácností, do 1000 korun pak asi 30 procent dotázaných. O 1000 až 2000 korun více proti minulým velikonočním svátkům utratí sedm procent domácností, nad 2000 korun se pohybují přibližně tři procenta respondentů, stojí v průzkumu.

„Češi doplňují zásoby již posledních 14 dnů a jasně se ukazuje, že na pohoštění nebo koledě šetřit nechtějí. Že čekají na slevy nebo využívají při nákupech množstevní slevy, to je věc, na kterou jsme si v posledních měsících zvykli,“ uvedl ředitel Košík.cz Ivan Utěšil. „A také nakupujeme vícekrát podle toho, jak obchodníci nabídku obměňují. I my třeba předpokládáme, že jednu ze špiček budeme mít například až na Velký pátek,“ doplnil.

Pomlázky a malovaná vajíčka podle mluvčího Košík.cz Františka Brože proti loňsku zdražily o 12 až 15 procent. Každoročně čím dál tím více nákupů firma o Velikonocích vozí na chaty a chalupy, uvedl již dříve.

Ceny vajec v České republice se i v únoru zvýšily nejvíce ze všech zemí Evropské unie.

Záhada českých vajec. Jejich cena roste nejrychleji ze všech zemí EU

Ceny vajec v České republice se i v únoru zvýšily nejvíce ze všech zemí Evropské unie. Meziročně vejce zdražila o 95,1 procenta, zatímco průměr za EU je 31,1 procenta. S odkazem na harmonizované údaje Eurostatu o tom informuje německý statistický úřad. Vejce v České republice zdražila nejvíce z celé EU i v lednu. Němečtí statistici jejich ceny krátce před Velikonocemi opět porovnali.

Přečíst článek

Beránka si letos připraví nebo koupí asi 68 procent českých domácností, nádivku pak přibližně 54 procent, vyplývá z průzkumu. Stejný počet respondentů doma bude mít i kraslice. Víno nebo pivo se bude na Velikonoce pít ve zhruba 23 procentech domácností. Jidáše si neodpustí 13 procent respondentů a buchty 12 procent dotázaných, zjistil Košík.cz.

Z průzkumu zároveň vyplynulo, že jsou Velikonoce pro Čechy druhým nejoblíbenějším svátkem, vedou Vánoce. Tradice o velikonočních svátcích plně dodržuje zhruba 20 procent domácností, téměř polovina z nich pak šlehání pomlázkou nebo malování vajec vnímá spíše symbolicky. A pokud něco chybí, nelpí na tom. Asi 32 procent respondentů pak uvedlo, že tradice vůbec nedodržuje a spíše si užívá jara.

K dalším velkým rozvážkovým službám v Česku patří například Rohlík.cz nebo Tesco. Obchod Rohlík.cz od září loňského roku zastropuje ceny vybraných potravin, akce měla původně trvat do Velikonoc, dnes však oznámila, že ji prodlužuje minimálně do konce letošního léta, informovala mluvčí Denisa Morgensteinová. Již dříve zároveň uvedla, že Češi mají na Velikonoce zájem především o čerstvé bylinky nebo brambory.

„Zákazníci se drží spíše klasiky, sezónně rozšiřujeme nabídku delikates v sortimentu sýrů, uzenin a pečiva,“ uvedl mluvčí Tesco Michal Kuzmiak. Při přípravě pohoštění letos podle něj Češi příliš neexperimentují a drží se klasiky.

Marsa Matrouh nabízí odpočinek na písčitých plážích.

Desetitisíce Čechů stráví velikonoční volno u moře

Cestovní kanceláře letos hlásí meziročně až dvojnásobně vyšší poptávku u velikonočních zájezdů k moři. Češi se nejčastěji zajímají o Egypt, Tunisko, Kapverdy, Spojené arabské emiráty nebo Omán.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

nákupní centrum Palladium v Praze

Maloobchod byl v říjnu stále v minusu. Vánoce budou pro obchodníky jen částečnou útěchou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme