Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Důvěra v českou ekonomiku roste, pomáhá zlepšující se situace v průmyslu

Peníze, ilustrační foto
Pixabay
 ČTK

Důvěra v českou ekonomiku se v srpnu podruhé v řadě zvýšila, tentokrát o dva body na 93,4 bodu. Optimističtější než v předchozím měsíci byli podnikatelé, naopak v případě spotřebitelů důvěra klesla, uvedl Český statistický úřad (ČSÚ). Meziročně je celková důvěra nižší, loni v srpnu činila 94,3 bodu.

Reklama

Mezi podnikateli důvěra vzrostla o 2,8 bodu na 93,9 bodu. Vyšší byla u podnikatelů v průmyslu, službách a stavebnictví, klesla v obchodě. „Za příznivým meziměsíčním vývojem celkové důvěry v ekonomiku stojí zejména zlepšující se situace v odvětví průmyslu, kde se postupně zvyšuje tempo růstu výrobní činnosti a současně se snižují zásoby naakumulované v předchozích měsících," uvedl vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ Jiří Obst.

Spotřebitelská důvěra klesla o 1,7 bodu na 91 bodů. Zvýšil se počet lidí, kteří se domnívají, že současná doba není vhodná k pořizování velkých nákupů. Mírně přibylo také těch, kteří očekávají zhoršení celkové ekonomické situace v Česku v následujících 12 měsících, a rovněž domácností, které se obávají zhoršení jejich vlastní finanční situace. Počet domácností hodnotících svou současnou finanční situaci hůře ve srovnání s předchozími 12 měsíci se nezměnil.

Petr Fiala, premiér

Koalice se dohodla na úpravách ozdravného balíčku, týkají se benefitů či výnosů z daní

Vládní strany se dohodly na některých úpravách ozdravného balíčku, které mají neutrální dopad na rozsah konsolidace, oznámil premiér Petr Fiala (ODS). Koalice například zachová daňové zvýhodnění zaměstnaneckých benefitů s omezením do výše poloviny průměrné mzdy v předcházejícím období. Zachování daňového zvýhodnění požadovali zaměstnavatelé i odbory. V koalici je podle premiéra naprostá shoda na postupu při dalším projednávání balíčku ve Sněmovně.

Přečíst článek

„Důvěra spotřebitelů osciluje od počátku roku v poměrně úzkém pásmu několika procent. Většímu zlepšení v průběhu roku brání přetrvávající obavy různého charakteru. Zatímco ty z růstu cen postupně pominuly, obavy z vývoje celkové hospodářské situace v následujících 12 měsících přetrvávají," uvedla Anastasija Nejasova z oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.

Reklama

Podle ní to v kombinaci s vyššími obavami ze zhoršení finanční situace domácností znamená, že meziročně je důvěra spotřebitelů sice výrazně vyšší, ale stále poměrně hluboko pod svým dlouhodobým průměrem. Loni v srpnu byla důvěra spotřebitelů na hodnotě 77,9 bodu.

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme