Inflace dostihla i ty nejbohatší. Nejvíc si za luxus připlatí v Šanghaji
Vůči inflaci není imunní nikdo, ani ti nejbohatší. Nejvíc zdražování luxusního zboží pociťují bohatí obyvatelé Hongkongu, naopak v New Yorku nárůst cen luxusního zboží není tak razantní, jak je tomu u toho běžného, píše server CNBC.
Absolutně nejdražším městem pro bohaté je podle analýzy společnosti Julius Baer Group, na níž se odkazuje server CNBC, Šanghaj. Čínské velkoměsto se na špičku žebříčku vyšplhalo už loni. Následují ho Londýn, Tchaj-pej, Hongkong a Singapur.
Londýn vystřídal na druhém místě Tokyo, které se propadlo nejvíce ze všech měst na osmé místo. New York se umístil na 11. místě, což je o jedno místo méně než v loňském průzkumu.
Britská metropole je jediným evropským městem v první pětici, kam ho z loňské 11. příčky posunulo razantní zdražování na trhu s rezidenčními nemovitostmi a v pohostinství. V první desítce se neumístilo ani jedno z amerických měst.
Žebříček nejdažších měst
- Šanghaj
- Londýn
- Tajpej
- HongKong
- Singapur
- Monako
- Zurich
- Tokyo
- Sydney
- Paříž
- New York
- Sao Paolo
- Miláno
- Dubaj
- Bangkok
Žebříček nejdražších měst světa společnosti Julius Baer vzniká na základě analýzy nákladů na rezidenční nemovitosti, automobily, letenky, obchodní školy a další luxusní zboží.
Zpráva poukazuje na to, že přetrvávají dopady pandemie v kombinaci s narušením dodavatelských řetězců, zdražily většinu z 20 sledovaných položek. Nejvýrazněji rostly ceny technologických produktů značky Apple, a to až o 41 procent. Což bylo podle analytiků způsobeno zvýšením poptávky na jedné straně a problémy v dodavatelských řetězcích na straně druhé.
Výsledková sezona dokonala dílo zkázy na majetku většiny nejbohatších lidí planety. Poraženým dosavadního roku je zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg, jehož jmění kleslo o polovinu. Naopak neznámý indický miliardář Gautam Adani využívá komplikované situace na Ukrajině a v Číně a jeho přístavy mu vydělaly desítky miliard navíc za pár týdnů, vyplývá ze žebříčku miliardářů agentury Bloomberg.
Američtí miliardáři letos chudnou. Nahoru se derou indičtí magnáti
Money
„Vůči inflaci není imunní nikdo, i když lidé patřící do skupiny HNWI (držitelé finančních aktiv s hodnotou vyšší než milion amerických dolarů - pozn.red.) lépe zvládají její tlaky než ti méně majetní,“ konstatoval Alan Hooks, jeden z autorů analýzy a ředitel společnosti Julius Baer.
Analýza letos vůbec poprvé zahrnovala i průzkum životního stylu nejbohatších. Došel k tomu, že velmi spokojení s obchodními a finančními podmínkami jsou bohatí v Asii a Tichomoří. A zatímco HNWI v Evropě budou letos utrácet za volnočasové aktivity, tak ti ze Středního východu, Asie a Ameriky plánují vynaložit víc finančních prostředků za zdraví.
Dvojice miliardářů se pohádala prostřednictvím SMS zpráv. Důvod? Gatesova sázka proti růstu akciím Muskovy společnosti Tesla.
Musk se pohádal s Gatesem kvůli akciím Tesly. V sázce jsou stamiliony dolarů
Leaders
Realitní trh v Los Angeles je považován za jeden z nejprestižnějších nejen ve Spojených státech, ale na celém světě. Je také jedním z nejméně cenově dostupných.
V Los Angeles stojí dům v průměru 18,5 milionu korun. I tak je o ně rvačka
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.