Žaloby proti Facebooku byly zamítnuty kvůli právní nedostatečnosti
Federální soud ve Washingtonu vyhověl žádosti společnosti Facebook a zamítl antimonopolní žaloby, které na něj v prosinci podala Federální obchodní komise a skupina amerických států v čele s New Yorkem.
Dvojice verdiktů publikovaná na internetu ukazuje, že FTC v očích soudu neprokázala, že Facebook má monopolní postavení v oblasti sociálních sítí. Státy zase podle soudce Jamese Boasberga až příliš pozdě napadly kontroverzní akvizice platforem Instagram a WhatsApp.
Americká média vývoj hodnotí jako tvrdou ránu pro FTC, která požadovala rozbití údajného monopolu kalifornské společnosti, zároveň ale podotýkají, že úřad může věc znovu otevřít v upravené žalobě. Podle televize CNBC po zprávě o zamítnutí žalob akcie Facebooku posílily o 3,4 procenta. Tržní hodnota společnosti zároveň převýšila bilion dolarů.
Evropská komise (EK) začala vyšetřovat, zda americká internetová společnost Facebook nezneužívá svého postavení na reklamním trhu. Komisi především zajímá, jak Facebook nakládá s daty zadavatelů reklamy a zda získané informace pak nezneužívá k tomu, aby jim konkuroval na trzích, kde sám působí. Komise jako příklad zmiňuje inzeráty uživatelů na nákup a prodej zboží přes Facebook Marketplace. Podobné vyšetřování zahájila i Británie.Brusel i Londýn vyšetřují Facebook kvůli reklamě. Hrozí mu pokuta až 180 miliard
Zprávy z firem
„Ačkoli soud v této věci nesouhlasí se všemi tvrzeními Facebooku, v konečném důsledku je s ním za jedno, že stížnost agentury je právně nedostatečná a musí tedy být zamítnuta. FTC se nepodařilo předložit dostatek faktů na to, aby důvěryhodně stanovila, že Facebook má monopolní sílu na trhu s osobními sociálními sítěmi.”
Žaloba podaná společně mnohými ministry spravedlnosti jednotlivých amerických států neuspěla ze dvou hlavních důvodů. Tím prvním je její odstup od napadnutých kroků: Facebook skoupil konkurenční síť Instagram v roce 2012, komunikační službu WhatsApp pak o dva roky později. Stížnost států se zároveň podle soudu neopírá o „současné antimonopolní právo”, když napadá politiku Facebooku neumožňovat „interoperabilitu s konkurenčními aplikacemi”.
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.