Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bransonova Virgin Galactic zahájila prodej letenek do vesmíru. Připravte si deset milionů korun

Britský miliardář a zakladatel Virgin Galactic ve vesmíru
ČTK
Petra Nehasilová
pej

Společnost Virgin Galactic zahájila předprodej letenek do vesmíru. Investorům zpráva nejprve vehnala steroidy do žil, akcie si v závěru úterního obchodování připsaly přes třicet procent. Dnes po otevření burz část včerejších zisků smazávají, aktuálně ztrácí přes sedm procent.

Cenné papíry společnosti Virgin Galactic britského podnikatele Richarda Bransona, který se jako první z miliardářů loni podíval do vesmíru, zakončily úterní seanci s nárůstem o 32 procent na 10,74 dolaru za akcii. Během posledních 12 měsíců ale hodnota cenných papírů spadla o 80 procent. A to především kvůli tomu, že společnost odložila start komerčních vesmírných letů na začátek tohoto roku, uvedl server CNBC.

Prodej letenek by měl začít ve středu, pro jejich nákup bude nutné složit zálohu ve výši 150 tisíc dolarů, v přepočtu zhruba 3,2 miliony korun

Suborbitální letadlo Virgin Galactic

Dobývání vesmíru může udělat miliardáře z každého. Jak na to?

Jeff Bezos již za pár hodin odstartuje do vesmíru, rozšíří tak řady miliardářů, jejichž byznys překonal zemskou tíži. Díky různým nástrojům může na vesmíru profitovat doslova každý.

Přečíst článek

Letenka pro jednoho cestujícího vyjde na 450 tisíc dolarů. V nabídce jsou i další možnosti, balíček pro dva, rodinu a možné je si i zarezervovat celé lety. Část zálohy, konkrétně 25 tisíc dolarů, je nevratná, zájemce o let do vesmíru o ni přijde, i když se rozhodne let nepodstoupit. 

Za zmíněnou částku zákazníci získají 1,5 hodinový let, při němž kosmická loď stráví několik minut v prostředí nulové gravitace.

O rezervaci místa soukromého letu v minulosti projevilo zájem kolem šesti set lidí, tehdy se cena letenky pohybovala od 200 do 250 tisíc dolarů. V srpnu se začaly prodávat letenky za téměř dvojnásobnou cenu. Aktuálně společnost registruje zájem asi sedmi stovek lidí.

Virgin Galactic není jedinou společností, která chce zpeněžit vesmírnou turistiku. Několik cestujících už vyslal do vesmíru zakladatel Amazonu Jeff Bezos a jeho společnost Blue Origin. Poptávka po dalších jejich letenkách je vysoká.

Loni strávili ve vesmíru několik dní i čtyři neprofesionální kosmonauti na palubě kosmické lodi Crew Dragon. Dopravní prostředek společnosti SpaceX podnikatele a miliardáře Elona Muska s nimi několikrát oblétl Zemi.

Louis Vuitton

Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům

Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.

Přečíst článek

Americký miliardář a filantrop Warren Buffett odchází z rady Nadace Gatesových.

Buffettova ojedinělá sázka na technologickou firmu se vyplatila. Se ziskem ji prodá Gatesovi

Přestože se investicím do technologických firem Warren Buffett spíš vyhýbá, sázka na akcie firmy Activision Blizzard, která vyvíjí videohry, se mu opět vyplatila.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme