Trumpův hotel našel nového majitele. Floridští investoři za něj zaplatili rekordní sumu
Rodinná firma Donalda Trumpa prodala nájemní smlouvu na washingtonský hotel skupině investorů z Miami. Ti chtějí hotel, který patři k symbolům Trumpovy moci v době, kdy byl prezidentem USA, přejmenovat na Waldorf Astoria.
Trumpovi se s CGI Merchant Group dohodli na ceně 375 milionů dolarů (9,1 miliardy korun). To by rodinnému podniku Trumpů přineslo až 100 milionů dolarů (2,4 miliardy korun) zisku.
Odborníci na reality očekávali, že se hotel s 263 pokoji, který se nachází v ulici u Bílého domu, prodá za nižší částku. Během čtyř let Trumpova prezidentství hotel prodělal více než 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun), ziskový nebyl ani v letech před pandemií covidu.
K umístění v letošním Forbes žebříčku amerických miliardářů chybělo bývalé hlavě státu Donaldu Trumpovi asi 400 milionů dolarů (8,8 miliardy korun).
Donald Trump už není mezi 400 nejbohatšími Američany
Leaders
Výše transakce odpovídá ceně přesahující 1,4 milionu dolarů za pokoj. Podle prohlášení Trump Organization je to nejvyšší dosažená suma za pokoj v dějinách. Cena vzbudila i pozornost demokratických zákonodárců. Sněmovní výbor pro dohled a reformu si na začátku května od CGI vyžádal dokumenty se seznamem jejích investorů.
Hotel je bývalou budovou Staré pošty a formálně je stále ve vlastnictví federální vlády. Trump Organization získala práva na opravu budovy a její provozování jako hotelu s tím, že bude vládě platit roční nájem a podíl ze zisku.
Hvězdný pár Ashton Kutcher a Mila Kunisová vybrali na pomoc uprchlíkům z Ukrajiny doteď 35 milionů dolarů, což je přes tři čtvrtě miliardy korun. A jejich sbírka přilákala i známá jména.
Hollywoodští manželé vybrali desítky milionů dolarů na Ukrajinu. I mezi miliardáři
Money
Bývalý kreativní šéf agentury Ogilvy Rory Sutherland platí za jednoho z klíčových guru reklamní branže. Jeho kniha Alchymie nyní vychází česky. A může pomoci pořádně nakopnout byznys i českým podnikatelům.
Emoce místo faktů. To platí v politice i obchodu, ukazuje skvělá kniha
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.