Jsem osoba ukotvená v číslech, říká v pořadu Značka: Osobně bankéřka Helena Horská
Rozhodující roli v sebeprezentaci přebírají sociální sítě. Jsou na nich aktivní všichni - od politiků, bankéřů, po herce a zpěváky. I známá ekonomika Helena Horská z Raiffeisenbank našla cestu na sociální sítě. „Nejvíce mi vyhovuje zkratkovitý Twitter, nejsem žádný literát a ráda se vyjadřuji strukturovaně,“ říká ekonomka v rozhovoru s Katarínou Krajčovičovou v pořadu o osobním brandu Značka: Osobně.
Publikování na sociálních sítích oslovilo i hlavní analytičku a členku dozorčí rady Raiffeisenbank Helenu Horskou. Ta o budování osobní značky dlouhá léta vůbec nepřemýšlela a věnovala se pouze psaní odborných textů a učebnic. „Hlavní je pro mě práce analytičky a ekonomky, která vyhodnocuje ekonomické ukazatele,“ říká Horská s tím, že nejdůležitější pro ni jsou čísla a tabulky.
Rychle se vyjádřit
Přesto ale i ji ale moderní technologie zasáhly a svůj osobní brand si začala budovat automaticky. „Když něco vidím, nebo čtu, tak nevydržím a musím to okomentovat, zejména pokud se jedná o něco nezdravého, co ohrožuje ekonomiku. To mě k aktivitě nakoplo,“ říká manažerka, která se pravidelně umísťuje v žebříčku Top 100 nejdůležitějších žen Česka.
Pro komunikaci navenek tak začala využívat sociální sítě a brzy se prosadila. O tom, že její názory mají váhu, svědčí i počet sledujících a následných reakcí. „Mnoho lidí si myslí, že prezentace svých myšlenek je hlavní náplní mé práce, ale to je jen její následný proces. Základem je precizní práce s daty a čísly, kterou jako analytička pro banku odvádím,“ říká.
Podívejte se na celý rozhovor Kataríny Krajčovičové z Newstreamu s Helenou Horskou, který se spouští automaticky v úvodu tohoto článku.
Česká republika jako jediná země EU ještě ve výkonnosti ekonomiky nedosáhla předcovidových úrovní. Na českém exportním fóru, které v Praze pořádá Asociace exportérů, to řekla hlavní ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská. Česko podle ní hledá nový model růstu - mělo by řešit především situaci na trhu práce, zajistit cenovou stabilitu a zkrotit veřejné finance.
Horská: Výkonnost české ekonomiky jako jediná v EU nedosáhla předcovidových úrovní
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.