ČEZ se stal signatářem projektu WEPs, který zlepšuje postavení žen ve společnosti

Nezisková organizace Business & Professional Women CR (BPWCR) se zabývá postavením žen ve společnosti. Organizace se stala ambasadorkou projektu Women´s Empowerment Principles (WEPs) pro Českou republiku a klade si za cíl zejména vyjasňování tématu rovnosti. Čerstvým signatářem programu WEPs je od letošního podzimu energetická společnost ČEZ.
„Téma samo o sobě je velmi komplexní, protože se týká nás všech a zasahuje do celého našeho života i procesů rozhodování. Také kvůli tomu je vnímáno kontroverzně, protože nelze jednoduchou zkratkou v jedné větě dokonale vysvětlit. V takové chvíli pomáhá vědomí, že v tom nejsme osamocené a existuje mezinárodní shoda a cesty, díky nimž je možné posunout se dál,“ píše organizace BPWCR.
V USA je téměř 30 procent žen ve vedení firem
Tato shoda je vidět na iniciativě UN Global Compact, která je pod záštitou Organizace spojených národů. Jejím cílem je rozvíjet a podporovat adekvátní praktiky v podnikatelské sféře a sdílení nových zkušeností v oblasti lidských práv pro zaměstnavatele. Tuto iniciativu připravil projekt Women´s Empowerment Principles (WEPs).
Ambasadorkou WEPs pro Českou republiku se stala Business & Professional Women CR. Klade si za cíl zapojit co nejvíce firem z České republiky a vytvořit silnou a soudržnou platformu pro sdílení, inspiraci, komunikaci a zejména vyjasňování si tématu rovnosti. Jednou z mylných představ je mimo jiné to, že ženám nejsou vlastní kariérní ambice, že se prosazovat mohou, ale nechtějí. Výzkumy z celého světa mluví o opaku. ´
Byznys byl doménou mužů a fungoval podle jejich, pro dnešní dobu již nepřijatelných pravidel. Přesto v české společnosti stále přetrvávají směrem k ženám nerovné podmínky. A nejde jen o odměňování, míní prezidentka organizace Business & Professional Women ČR Lenka Šťastná. Hlavním problémem je nedostatek respektu vůči ženám a jejich práci, řekla Šťastná v pořadu Eva Talks na Newstream TV.
Ženy v Česku berou v průměru o 36 procent méně než muži. To je dost smutná statistika, říká Lenka Šťastná z BPWCR
Newstream TV
„Podle nejnovější zprávy Women in the Worklplace společnosti McKinsey se počet žen ve vrcholovém vedení firem v USA a Kanadě od roku 2015 zvýšil ze 17 pouze na 28 procent,“ upozornila Lenka Šťastná, prezidentka BPWCR. „V každé fázi kariéry jsou ženy stejně oddané své kariéře a mají stejný zájem o povýšení jako muži. Ženy a muži mají také srovnatelný zájem o vedoucí role. A mladé ženy jsou obzvláště ambiciózní. Devět z deseti žen mladších 30 let chce postoupit na vyšší úroveň a tři ze čtyř aspirují na vedoucí pozici,” dodává Šťastná.
Do programu WEPs se zapojil i ČEZ
Pokrok lze ale vidět i v Česku. Čerstvým signatářem programu WEPs je od letošního podzimu energetická společnost ČEZ. Ve svých aktivitách na podporu rovných příležitostí se ČEZ zaměřuje zejména na rodičovství, které podle řady průzkumů představuje pro ženy v kariéře zlomové období. K řadě současných aktivit připravuje jako novinku na letošek adaptační program pro návrat z rodičovské zpět do práce a vznik zaměstnanecké skupiny.
„Jako zásadní vnímám, že problematiku rovných příležitostí musí vzít za své všichni ve firmě,“ zdůraznila nutnost silného celofiremního přístupu na setkání signatářů personální manažerka Petra Junger, která se tématům udržitelnosti; diverzity, inkluze a rovné příležitosti v ČEZ věnuje téměř pět let. Skupina ČEZ má jen v České republice přibližně 23 tisíc zaměstnanců; žen je mezi nimi 21 procent. Připojení ke globální iniciativě WEPs je dalším krokem ČEZ k dosažení dlouhodobého cíle navýšit podíl žen v managementu společnosti na 30 procent.
Žen v investování přibývá. I když stále investují méně než muži, mají lepší výsledky. Proč? Protože zpravidla o svých investicích více přemýšlejí. To je jeden ze závěrů akce Women´s FINdependance Day, kterou uspořádala organizace Business & Professional Women CR. Newstream byl jejím mediálním partnerem.
Ženy v tichosti mění svět investic, odhalil Women´s FINdependance Day
Money
WEPs je založený na sedmi principech, které mají v konečném důsledku potenciál pozitivně ovlivňovat vedení organizací, vnitřní kulturu a podmínky pro zaměstnankyně i zaměstnance odpovídající trendům 21. století, posílit odpovědnost za vnější komunikaci a rozhodování s kým a jak spolupracuji, vstupovat do veřejných debat a nebýt v roli obětí, ale hybatelů změn.
Odvážné a sebevědomé. Takové jsou finančně nezávislé ženy. Jak se starají o své finance? Investují. A data dokládají, že velmi úspěšně. Čím se ženy při investování řídí a co je brzdí v příliš riskantních investicích? I to bude téma Women´s FINdependence Day, akce pořádané organizací Business & Professional Women. Newstream je jejím mediálním partnerem.
Finančně nezávislé ženy boří investiční stereotypy. Přesvědčte se na Women´s FINdependence Day
Money
Magazín Newstream CLUB
Je nový byznysově - lifestylový čtvrtletník o tom, jak žít bohatý a smysluplný život. Přináší inspiraci, osobnosti, miliardáře, rozhovory, life-hacky. Nedílnou součástí je fashion, design, travel, styl, food, filantropie a taky budoucnost.
Za hlavní téma PRVNÍHO čísla magazínu Newstream CLUB s titulkem Work is Life jsme zvolili radikální změnu, která se odehrává na poli práce. Ostatně i tento magazín je výrazem této změny. Ještě před několika lety by takový časopis zaměstnal velkou redakci na několik týdnů. Díky současným technologiím jej dokáže připravit mnohem menší tým. Pokud je dost efektivní a 100procentně oddaný pro věc.
Aktuální číslo magazínu Newstream CLUB představuje na titulní straně manažerku a podnikatelku Michaelu Bakala, která prozrazuje, že zvažuje novou kariéru. Vydala se proto studovat psychologii do Kalifornie.
Headhunter Jan Bubeník v prvním čísle mluví o tom, jak se v poslední době změnily nároky na šéfy. „Dnešní šéf je kapitán na rozbouřeném moři,“ říká.
Miliardáři a investoři Libor Winkler, Ondřej Fryc, Andrea Ferancová Bartoňová či Radim Jančura sdílejí své tipy, jak nakládat s penězi a investicemi.
V magazínu je sekce věnovaná filantropii – představují se top české nadace včetně Cibulky manželů Vlčkových a nadace rodiny Kellnerových. Objevují se v něm také články z prestižního Harvard Business Review, které redakce na základě licence jako jediná přináší českému publiku.
K dostání je v síti trafik Lagardère. K dostání je také online i jako předplatné přes SEND.
Objednávejte zde.
Další číslo magazínu Newstream Club vyjde v prosinci 2023.