Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

ČEZ se stal signatářem projektu WEPs, který zlepšuje postavení žen ve společnosti

ČEZ se stal signatářem projektu WEPs, který zlepšuje postavení žen ve společnosti
Business & Professional Women
Newstream & Partner

Nezisková organizace Business & Professional Women CR (BPWCR) se zabývá postavením žen ve společnosti. Organizace se stala ambasadorkou projektu Women´s Empowerment Principles (WEPs) pro Českou republiku a klade si za cíl zejména vyjasňování tématu rovnosti. Čerstvým signatářem programu WEPs je od letošního podzimu energetická společnost ČEZ.

Reklama

„Téma samo o sobě je velmi komplexní, protože se týká nás všech a zasahuje do celého našeho života i procesů rozhodování. Také kvůli tomu je vnímáno kontroverzně, protože nelze jednoduchou zkratkou v jedné větě dokonale vysvětlit. V takové chvíli pomáhá vědomí, že v tom nejsme osamocené a existuje mezinárodní shoda a cesty, díky nimž je možné posunout se dál,“ píše organizace BPWCR.

V USA je téměř 30 procent žen ve vedení firem

Tato shoda je vidět na iniciativě UN Global Compact, která je pod záštitou Organizace spojených národů. Jejím cílem je rozvíjet a podporovat adekvátní praktiky v podnikatelské sféře a sdílení nových zkušeností v oblasti lidských práv pro zaměstnavatele. Tuto iniciativu připravil projekt Women´s Empowerment Principles (WEPs).

Ambasadorkou WEPs pro Českou republiku se stala Business & Professional Women CR. Klade si za cíl zapojit co nejvíce firem z České republiky a vytvořit silnou a soudržnou platformu pro sdílení, inspiraci, komunikaci a zejména vyjasňování si tématu rovnosti. Jednou z mylných představ je mimo jiné to, že ženám nejsou vlastní kariérní ambice, že se prosazovat mohou, ale nechtějí. Výzkumy z celého světa mluví o opaku. ´ 

video

Ženy v Česku berou v průměru o 36 procent méně než muži. To je dost smutná statistika, říká Lenka Šťastná z BPWCR

Byznys byl doménou mužů a fungoval podle jejich, pro dnešní dobu již nepřijatelných pravidel. Přesto v české společnosti stále přetrvávají směrem k ženám nerovné podmínky. A nejde jen o odměňování, míní prezidentka organizace Business & Professional Women ČR Lenka Šťastná. Hlavním problémem je nedostatek respektu vůči ženám a jejich práci, řekla Šťastná v pořadu Eva Talks na Newstream TV.

Přečíst článek

„Podle nejnovější zprávy Women in the Worklplace společnosti McKinsey se počet žen ve vrcholovém vedení firem v USA a Kanadě od roku 2015 zvýšil ze 17 pouze na 28 procent,“ upozornila Lenka Šťastná, prezidentka BPWCR. „V každé fázi kariéry jsou ženy stejně oddané své kariéře a mají stejný zájem o povýšení jako muži. Ženy a muži mají také srovnatelný zájem o vedoucí role. A mladé ženy jsou obzvláště ambiciózní. Devět z deseti žen mladších 30 let chce postoupit na vyšší úroveň a tři ze čtyř aspirují na vedoucí pozici,” dodává Šťastná. 

Do programu WEPs se zapojil i ČEZ

Pokrok lze ale vidět i v Česku. Čerstvým signatářem programu WEPs je od letošního podzimu energetická společnost ČEZ. Ve svých aktivitách na podporu rovných příležitostí se ČEZ zaměřuje zejména na rodičovství, které podle řady průzkumů představuje pro ženy v kariéře zlomové období. K řadě současných aktivit připravuje jako novinku na letošek adaptační program pro návrat z rodičovské zpět do práce a vznik zaměstnanecké skupiny. 

„Jako zásadní vnímám, že problematiku rovných příležitostí musí vzít za své všichni ve firmě,“ zdůraznila nutnost silného celofiremního přístupu na setkání signatářů personální manažerka Petra Junger, která se tématům udržitelnosti; diverzity, inkluze a rovné příležitosti v ČEZ věnuje téměř pět let. Skupina ČEZ má jen v České republice přibližně 23 tisíc zaměstnanců; žen je mezi nimi 21 procent. Připojení ke globální iniciativě WEPs je dalším krokem ČEZ k dosažení dlouhodobého cíle navýšit podíl žen v managementu společnosti na 30 procent.

Ženy v tichosti mění svět investic, odhalil Women´s FINdependance Day

Žen v investování přibývá. I když stále investují méně než muži, mají lepší výsledky. Proč? Protože zpravidla o svých investicích více přemýšlejí. To je jeden ze závěrů akce Women´s FINdependance Day, kterou uspořádala organizace Business & Professional Women CR. Newstream byl jejím mediálním partnerem.

Přečíst článek

WEPs je založený na sedmi principech, které mají v konečném důsledku potenciál pozitivně ovlivňovat vedení organizací, vnitřní kulturu a podmínky pro zaměstnankyně i zaměstnance odpovídající trendům 21. století, posílit odpovědnost za vnější komunikaci a rozhodování s kým a jak spolupracuji, vstupovat do veřejných debat a nebýt v roli obětí, ale hybatelů změn. 

Finančně nezávislé ženy boří investiční stereotypy. Přesvědčte se na Women´s FINdependence Day

Odvážné a sebevědomé. Takové jsou finančně nezávislé ženy. Jak se starají o své finance? Investují. A data dokládají, že velmi úspěšně. Čím se ženy při investování řídí a co je brzdí v příliš riskantních investicích? I to bude téma Women´s FINdependence Day, akce pořádané organizací Business & Professional Women. Newstream je jejím mediálním partnerem.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Firmy mají tři roky na to, aby vyřešily nerovné odměňování, zaznělo na konferenci Equal Pay Day

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme