V Dubaji si zamilovali českou technologii. Budou díky ní pěstovat čerstvé saláty

Hydroponická farma URBANIO, která dokáže vypěstovat saláty, bazalky nebo mikrobylinky, zaujala na mezinárodní výstavě Expo vedení hotelového řetězce Radisson Hotel. Designová hydroponická zahrada startupu Green Tech bude nově součásti hotelové restaurace dubajského Radisson Blu Hotel.
Radisson Blue Hotel je první komerční spolupráce GreeenTechu na území Spojených arabských emirátů. „Máme i rozhovory s dalšími hotelovými řetězci a snažíme se o jednoho velkého retailového zákazníka,“ říká zakladatel společnosti Dmitrij Lipovskij s tím, že farma Urbanio je ideálním řešením právě pro hotely a restaurace.
Designovou hydroponicku zahradou ale firma cílí i na realitní trh. „Technologie dokáže modernizovat kanceláře správným zeleným směrem a zaměstnanci si odnesou i reálnou plodinu,“ dodává Lipovskij.
Během účasti na výstavě se GreeenTechu povedlo navázat další spolupráce a podepsat strategického distributora, který má velký dosah na území nejen Spojených arabských emirátů, ale celého prostoru Perského zálivu.
A právě první projekt, který GreeenTech v nejbližší době realizuje je ve světovém hotelovém řetězci Radisson Blu Hotel, v tamní restauraci Fish Market. „Kuchař má jedinečnou možnost si zvolit plodiny, které si chce vypěstovat do svého menu. URBANIO je kompletně automatizované, takže není potřeba se o něco starat. Jen zasadíš a sklidíš, navíc naše chytrá aplikace vždy řekne, kdy je plodina hotová ke sklizni,“ uzavírá Lipovskij.
Hydroponická farma českého startupu se zákazníkům hotelu Radisson Blue Hotel představí poprvé 24. května.
O technologii pěstebních kontejnerů od firmy GreenTech je v Dubaji zájem. Její zakladatel, Dmitrij Lipovski, doufá, že si z Expa přiveze kontrakty za 10 milionů korun. „Švédům se to hodně líbí a chtějí naší technologii využít i v dubajské pobočce řetězce Ikea. A podařilo se nám dohodnout už i s jednou českou restaurací v Dubaji, která si od nás farmu z pavilonu odkoupí,” říká Lipovski.
Zelené oázy v poušti. Český GreeenTech v Dubaji boduje, bude i v místní Ikei
Zprávy z firem
Riviéra, Londýn či alpské stráně jsou jim odepřeny, nejbohatší ruští oligarchové proto po vyhlášení protiruských sankcí vzali ztečí realitní trh v Dubaji. Nákup nemovitostí v ikoně Blízkého východu za první čtvrtletí z jejich strany stoupl o dvě třetiny, uvedla agentura Bloomberg.
Na Západ to nejde, ruští oligarchové berou útokem reality v Dubaji
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.