Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ultra Premium Brands představila novou tvář rumu Don Papa. Jde ale o poslední kapitolu společného příběhu

Večírek masek
UPB
Komerční spolupráce

Společnost Ultra Premium Brands (UPB) nabízí zákazníkům další z variant prémiového rumu Don Papa, Don Papa MassKara. UPB tím přidala další kapitolu společného příběhu, který se psal více než deset let. Šlo však zároveň o poslední společný počin. Po převzetí značky Don Papa nadnárodní firmou Diageo spolupráce na konci roku 2023 skončí. 

Reklama

Cesta značky Don Papa na českém trhu odstartovala krátce po jejím světovém uvedení na londýnském Rumfestu v roce 2012. Bezprostředně po skončení tohoto rumového svátku kontaktovali Jiří Rabel a Jakub Janeček, spolumajitelé české společnosti Ultra Premium Brands, Stephena Carrolla, zakladatele značky Don Papa, aby mu odprezentovali svoji vizi rozvoje rumového trhu. Záměrem UPB bylo nabídnout spotřebiteli nejrozmanitější zážitky, na které je právě svět rumu tak bohatý, a Don Papa díky své unikátnosti do tohoto záměru skvěle zapadal.

Po společném setkání se dohodli na exkluzivním zastoupení pro ČR a Slovensko. UPB správně předpovídalo rumu Don Papa obrovský potenciál, možná větší, než tušil sám zakladatel značky. Český trh se stal teprve druhým mezinárodním trhem pro tehdy začínající značku a kroky, které UPB podniklo pro její podporu na místním trhu, se ukázaly být velice důležité pro budoucí růst značky i na ostatních trzích. Díky unikátní chuti a neotřelému marketingu UPB popularita rumu Don Papa raketově rostla a tato filipínská perla se u nás pomalu, ale jistě stávala love brandem. V roce 2021 byla Česká republika pro značku Don Papa dokonce čtvrtým největším trhem na světě

Exotika Filipín na dosah 

Společnost UPB během deseti let spolupráce nachystala řadu aktivit, kterými podpořila pochopení identity značky Don Papa. Don Papa mimo jiné zprostředkovává rozmanitost Filipín, konkrétně pak jeho domovského ostrova Negros. Atmosféru exotického ostrova navodila značka v listopadu roku 2018 na Mask party v tropickém skleníku Fata Morgana v pražské botanické zahradě. Brány do Sugarlandie (místní označení pro ostrov Negros) se pro české zákazníky otevřely také na Designbloku 2019 prostřednictvím neobvyklé expozice: zvenku nenápadný kontejner uvnitř ukrýval filipínskou džungli, včetně autentických zvuků a vůní. Nechyběly ani drinky z tamního rumu. Na tento úspěšný projekt UPB navázalo i v letošním roce. Expozici na Designbloku 2023 vyšperkovalo velkoplošnou audiovizuální animací od umělkyně Mischy Ying. 

Spojení se světem umění 

Don Papa je se světem umění spojen velice úzce. A to nejen svými originálními tubami, které chrání lahev, ale i podporou umělců. V roce 2015 odstartovala na Filipínách soutěž Don Papa Art Competition. Filipínští umělci měli za úkol ztvárnit svou vizi Sugarlandie, tedy domova rumu Don Papa. Vítězný návrh se promítl na limitovanou edici tuby. V říjnu roku 2017 značka přivítala v Praze vítězku druhého ročníku této soutěže, vizuální umělkyni Henrielle Pagaliwangan, čímž se začalo toto propojení rozvíjet i u nás. Na uměleckou linku Don Papa v Česku navázala spolupráce s výtvarnicí Eliškou Podzimkovou. Po své cestě na Filipíny vytvořila několik děl inspirovaných tamní exotickou krajinou. Zapojila pro ni tak typickou rozšířenou realitu. Díla ze série „Filipínské zvířectvo“ byla v roce 2021 vystavena na festivalu nového cirkusu Letní Letná. Expozici doplňovaly i dnes již legendární Don Papa střelnice a přilehlý bar.

O rok později se marketingu UPB podařil další majstrštyk: Eliška Podzimková vytvořila souhrnné dílo, které se ve výsledku promítlo i na obalovou tubu Don Papa Baroko. Šlo o první Don Papa tubu na světě, na které byla použita rozšířená realita. Křtem díla Elišky Podzimkové byl zároveň zahájen první ročník soutěže Don Papa Art Competition u nás: Česká republika byla po Filipínách a Francii třetím trhem na světě, kde tato soutěž proběhla. 45 umělců odevzdalo svá díla ztvárňující dalekou Sugarlandii, během jara 2023 bylo v Domě Radost na pražském Žižkově vystaveno deset finálových děl. Vítěz soutěže, Petr Hajdyla, vyhrál uměleckou stáž na Filipínách

Všechny tváře Don Papa 

UPB uvedlo během deseti let spolupráce se značkou Don Papa řadu variant, klasických i speciálních edic. České fanoušky zásobilo vzácnými limitovanými edicemi dárkových tub. Značce Don Papa pomohlo odhalit všechny stránky, které Don Papa ukrývá. Tradiční Don Papa Rum a Don Papa Baroko přibližují bujný život filipínské džungle, vůně i chutě exotické Sugarlandie. Filipíny mají i svou tajemnou tvář, zastoupenou šamany, léčiteli a legendami o mystických bytostech. Této tváři Filipín vzdává hold Don Papa Gayuma, pro který UPB nachystalo speciální event v roce 2022. Představením novinky Don Papa MassKara byla odkryta i třetí Don Papa tvář, totiž, po které nese novinka své jméno. 

Víno jako investice.

Burgundské, šampaňské, skotská whisky. Investiční alkohol poráží inflaci

Nejdražší sbírku skotské whisky Macallan Red, která je nyní v Česku, si pořídil fond kvalifikovaných investorů Wine Management. Hodnota tří lahví alkoholu staršího sedmdesáti let je šest milionů korun.

Přečíst článek

Whisky z portfolia Wine Managementu

Investice do burgundského nebo „královské” whisky téměř odolávají inflaci, říkají experti

Portfolio fondu kvalifikovaných investorů Wine Management se opět rozrostlo. Kromě lahví burgundského a šampaňského vína i o další dvě whisky láhve z limitovaných edic k 70. výročí panování Alžběty a korunovace nového britského krále Karla III. Česko se dostalo na světovou mapu whisky, říkají zakladatelé fondu.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme