Studenti z Česka dobyli svět designu. Získali prestižní mezinárodní ocenění

Trojice studentů z Česka získala bronzové ocenění v mezinárodní designové soutěži za projekt návrhu vizuální komunikace pražského rekreačního centra Žluté lázně.
Studenti Jakub Kula, Anna Hoshurenko a Valerija Fleissigová a také zaměstnanci marketingové agentury Notigo Agency uspěli v konkurenci 1016 účastníků z 38 zemí. Mezinárodní porota grafické soutěže The 2023 C-IDEA Design Award složená ze 48 uznávaných designérů a pedagogů ocenila jednoduchý, přesto atraktivní design, který dokázal propojit všechny rozmanité aktivity, které pražský rekreační areál Žluté lázně nabízí, do jedné ucelené grafiky.
Účastníci soutěže, jejíž aktuální ročník už zná své vítěze, měli vytvořit designovou práci na libovolné téma anebo se zaměřit na vodní živly. Skupina mladých nadějných designérů z Česka zvolila vlastní téma a v soutěžní kategorii Vizuální komunikace se rozhodla zpracovat právě projekt Žluté lázně.
Práci musel tým přizpůsobit tomu, že se jedná o velmi různorodé a aktivitami napěchované místo. V grafice si její autoři pohráli s názvem areálu a z jeho diakritiky vytvořili prvek, který výrazně doplňuje zdánlivě prostý text. Hravost doplnili ilustrovanými postavičkami vymyšlenými tak, aby představovaly nejrůznější činnosti, které je možné ve Žlutých lázních dělat. Z barev použili kombinaci oranžové a tyrkysové, a zároveň kontrastní černou a krémovou pro zachování jednoduchosti. Co se týče struktury designu, vybrali systém bloků, které lze jednoduše kombinovat s dalšími grafickými prvky, obrázky či ilustracemi.
Grafické prvky diakritiky použité v logu Žluté lázně mají symbolizovat řeku Vltavu a sociální vazby, které areál přináší. Jejich práce nebyla jen o nápaditém logu. Zpracování projektu zahrnovalo také prezentaci, reprezentační video, plakáty a především merch, který obsahoval například trička, samolepky či lehátka. Na merch se dostalo jak logo, tak postavičky, a dokonce i diakritika, ze které udělali poutavý vzor.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.