Stará sýpka nebo koupání v sudu? Podívejte se na cestovatelské tipy
Jednodenní výlety na české a moravské hrady a zámky, za geniem loci Českého Krumlova či Prahy nebo i týdenní pobyty na horách, pálavských vinicích či u jihočeských rybníků. To jsou nejoblíbenější turistické cíle podle Amazing Places. Cestovatelská porota i v loňském roce poznamenaném covidovou pandemií sestavila žebříček těch „nejúžasnějších“ míst, která rozhodně stojí za to navštívit.
O oceněných projektech rozhoduje desetičlenný tým. „Kritéria hodnocení jsou sice subjektivní, ale berou v potaz, jak dané místo funguje po celý rok,“ přibližuje Václav Vítek, ředitel Amazing Places.
Absolutním vítězem se stalo Café Fara. Podrobnosti k dalším oceněným místům i jednotlivým kategoriím jako je například svatební místo, prázdninový resort, boutique hotely, chalupy, roubenky či glamping si můžete prohlédnout v následující galerii.
Češi v uplynulém roce zachraňovali domácí cestovní ruch. Do hotelů, penzionů či kempů jich ve třetím čtvrtletí podle Českého statistického úřadu zamířilo 5,4 milionu, zhruba pětkrát více než hostů z ciziny. Jejich celkový počet překonal i předloňský třetí kvartál, který byl z pohledu domácího turismu rekordní.
Cestovatelským trendem se během posledních letech stal zmiňovaný glamping. „I když jsme hladoví po cestování, stále také toužíme po soukromí, i proto mají Češi o glamping stále větší zájem,” přibližuje Barbora Hacsi z cestovní agentury Trevor.
Delší pobyty, dražší nemovitosti a atraktivnější lokality vytáhly čisté zisky americké společnosti Airbnb za poslední čtvrtletí loňského roku k hranici 55 milionů dolarů. Šlo tak o druhý ziskový kvartál za sebou. Navzdory doznívající pandemii a omezení cestování byl rok 2021 nejsilnějším rokem společnosti, uvedl server CNBC.Airbnb se oklepalo z pandemie. V zisku je i díky trendu „práce z pláže“
Zprávy z firem
Turistický ruch má za sebou další slabý rok. V tom letošním ale tuzemské cestovky hlásí razantní nárůst zájmu Čechů o zahraniční dovolené, je dokonce vyšší než před pandemií.Praha zmizela z mapy cestovatelů. A Češi dobývají exotiku
Money
Soukromý tryskáč, ostrov nebo jachta jsou hlavními prioritami pro čím dál větší počet cestovatelů. Segment luxusních dovolených během pandemie nebývale narostl a stejně tak i zisky cestovních kanceláří, které je zajišťují.Covid vystřelil zájem o luxusní dovolené. Před davy bohatí utíkají i na jižní pól
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.