Stará sýpka nebo koupání v sudu? Podívejte se na cestovatelské tipy

Jednodenní výlety na české a moravské hrady a zámky, za geniem loci Českého Krumlova či Prahy nebo i týdenní pobyty na horách, pálavských vinicích či u jihočeských rybníků. To jsou nejoblíbenější turistické cíle podle Amazing Places. Cestovatelská porota i v loňském roce poznamenaném covidovou pandemií sestavila žebříček těch „nejúžasnějších“ míst, která rozhodně stojí za to navštívit.
O oceněných projektech rozhoduje desetičlenný tým. „Kritéria hodnocení jsou sice subjektivní, ale berou v potaz, jak dané místo funguje po celý rok,“ přibližuje Václav Vítek, ředitel Amazing Places.
Absolutním vítězem se stalo Café Fara. Podrobnosti k dalším oceněným místům i jednotlivým kategoriím jako je například svatební místo, prázdninový resort, boutique hotely, chalupy, roubenky či glamping si můžete prohlédnout v následující galerii.
Češi v uplynulém roce zachraňovali domácí cestovní ruch. Do hotelů, penzionů či kempů jich ve třetím čtvrtletí podle Českého statistického úřadu zamířilo 5,4 milionu, zhruba pětkrát více než hostů z ciziny. Jejich celkový počet překonal i předloňský třetí kvartál, který byl z pohledu domácího turismu rekordní.
Cestovatelským trendem se během posledních letech stal zmiňovaný glamping. „I když jsme hladoví po cestování, stále také toužíme po soukromí, i proto mají Češi o glamping stále větší zájem,” přibližuje Barbora Hacsi z cestovní agentury Trevor.
Delší pobyty, dražší nemovitosti a atraktivnější lokality vytáhly čisté zisky americké společnosti Airbnb za poslední čtvrtletí loňského roku k hranici 55 milionů dolarů. Šlo tak o druhý ziskový kvartál za sebou. Navzdory doznívající pandemii a omezení cestování byl rok 2021 nejsilnějším rokem společnosti, uvedl server CNBC.
Airbnb se oklepalo z pandemie. V zisku je i díky trendu „práce z pláže“
Zprávy z firem
Turistický ruch má za sebou další slabý rok. V tom letošním ale tuzemské cestovky hlásí razantní nárůst zájmu Čechů o zahraniční dovolené, je dokonce vyšší než před pandemií.
Praha zmizela z mapy cestovatelů. A Češi dobývají exotiku
Money
Soukromý tryskáč, ostrov nebo jachta jsou hlavními prioritami pro čím dál větší počet cestovatelů. Segment luxusních dovolených během pandemie nebývale narostl a stejně tak i zisky cestovních kanceláří, které je zajišťují.
Covid vystřelil zájem o luxusní dovolené. Před davy bohatí utíkají i na jižní pól
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.