Obyčejný byznys: Za kytky na svatbu dali Češi i čtyřicet tisíc. Nyní šetří, říká floristka
V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů či varen, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme na ekologickou květinovou mikrofarmu, kterou na Vysočině založila Nela Keroušová.
Květinám se věnuje osm let. Předtím pěstovala zejména zeleninu a starala se o údržbu zahrad, jejich návrhy a realizaci. Od její původní profese to byl naprostý odklon. Její zaměření jsou výtvarné obory, vystudovala grafiku a estetiku.
„Se zahradničením a floristikou jsem začínala jako naprostý laik. Nyní obhospodařuji mikrofarmu s výměrou 1200 metrů čtverečních. Aktivně využívám polovinu, protože farma momentálně není k uživení, tak ještě pracuji v sociálních službách s lidmi s mentálním postižením,“ popisuje situaci farmářka.
V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme mezi farmáře a prodejce domácí zeleniny.Obyčejný byznys: Brambory budou brzy vzácnost, říká farmář
Zprávy z firem
S floristikou naplno začala v roce 2018. A odstartovala svatebními květinami. Pak přišel covid, který svatby naprosto zrušil. „I po opadnutí zákazů lidé dál svatby rušili, protože se obávali dalších vládních zákazů. To můj obor zasáhlo, protože na svatbách je skvělé, že se spotřebuje hodně květin na jednu příležitost. Třeba i celá zahrada,“ vypočítává floristka s tím, že minimální náklady na svatební květiny jsou tři tisíce. Maximum se pak pohybuje v desítkách tisíc. Záleží na počtu věnců, zda se staví slavobrána, dávají květiny svědkům a maminkám. Někdy se dělají i věnečky či náramky na ruce. Nejdražší svatba, kterou Nela Keroušová květinově zajišťovala, vyšla na 42 tisíc korun.
Po covidu se podle floristky situace vrací k normálu, ale je znát, že svatebčané začali na květinách výrazně šetřit. Objednávají pouze kytici pro nevěstu, svědkyni a pro ženicha květinu do klopy. Drahé svatby se tak podle jejích aktuálních poznatků uskutečňují jen sporadicky.
Další Obyčejný byznys čtěte zde
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.