Obyčejný byznys: Za kytky na svatbu dali Češi i čtyřicet tisíc. Nyní šetří, říká floristka

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů či varen, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme na ekologickou květinovou mikrofarmu, kterou na Vysočině založila Nela Keroušová.
Květinám se věnuje osm let. Předtím pěstovala zejména zeleninu a starala se o údržbu zahrad, jejich návrhy a realizaci. Od její původní profese to byl naprostý odklon. Její zaměření jsou výtvarné obory, vystudovala grafiku a estetiku.
„Se zahradničením a floristikou jsem začínala jako naprostý laik. Nyní obhospodařuji mikrofarmu s výměrou 1200 metrů čtverečních. Aktivně využívám polovinu, protože farma momentálně není k uživení, tak ještě pracuji v sociálních službách s lidmi s mentálním postižením,“ popisuje situaci farmářka.
V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme mezi farmáře a prodejce domácí zeleniny.
Obyčejný byznys: Brambory budou brzy vzácnost, říká farmář
Zprávy z firem

S floristikou naplno začala v roce 2018. A odstartovala svatebními květinami. Pak přišel covid, který svatby naprosto zrušil. „I po opadnutí zákazů lidé dál svatby rušili, protože se obávali dalších vládních zákazů. To můj obor zasáhlo, protože na svatbách je skvělé, že se spotřebuje hodně květin na jednu příležitost. Třeba i celá zahrada,“ vypočítává floristka s tím, že minimální náklady na svatební květiny jsou tři tisíce. Maximum se pak pohybuje v desítkách tisíc. Záleží na počtu věnců, zda se staví slavobrána, dávají květiny svědkům a maminkám. Někdy se dělají i věnečky či náramky na ruce. Nejdražší svatba, kterou Nela Keroušová květinově zajišťovala, vyšla na 42 tisíc korun.
Po covidu se podle floristky situace vrací k normálu, ale je znát, že svatebčané začali na květinách výrazně šetřit. Objednávají pouze kytici pro nevěstu, svědkyni a pro ženicha květinu do klopy. Drahé svatby se tak podle jejích aktuálních poznatků uskutečňují jen sporadicky.
Další Obyčejný byznys čtěte zde
Magazín Newstream CLUB
Je nový byznysově - lifestylový čtvrtletník o tom, jak žít bohatý a smysluplný život. Přináší inspiraci, osobnosti, miliardáře, rozhovory, life-hacky. Nedílnou součástí je fashion, design, travel, styl, food, filantropie a taky budoucnost.
Za hlavní téma PRVNÍHO čísla magazínu Newstream CLUB s titulkem Work is Life jsme zvolili radikální změnu, která se odehrává na poli práce. Ostatně i tento magazín je výrazem této změny. Ještě před několika lety by takový časopis zaměstnal velkou redakci na několik týdnů. Díky současným technologiím jej dokáže připravit mnohem menší tým. Pokud je dost efektivní a 100procentně oddaný pro věc.
Aktuální číslo magazínu Newstream CLUB představuje na titulní straně manažerku a podnikatelku Michaelu Bakala, která prozrazuje, že zvažuje novou kariéru. Vydala se proto studovat psychologii do Kalifornie.
Headhunter Jan Bubeník v prvním čísle mluví o tom, jak se v poslední době změnily nároky na šéfy. „Dnešní šéf je kapitán na rozbouřeném moři,“ říká.
Miliardáři a investoři Libor Winkler, Ondřej Fryc, Andrea Ferancová Bartoňová či Radim Jančura sdílejí své tipy, jak nakládat s penězi a investicemi.
V magazínu je sekce věnovaná filantropii – představují se top české nadace včetně Cibulky manželů Vlčkových a nadace rodiny Kellnerových. Objevují se v něm také články z prestižního Harvard Business Review, které redakce na základě licence jako jediná přináší českému publiku.
K dostání je v síti trafik Lagardère. K dostání je také online i jako předplatné přes SEND.
Objednávejte zde.
Další číslo magazínu Newstream Club vyjde v prosinci 2023.