Netflix šokuje nárůstem počtu diváků

Zátah proti sdílení hesel i příběh narkobaronky Griseldy zajistily Netflixu hvězdné čtvrtletí. Nárůst počtu předplatitelů streamingové služby byl dvojnásobný oproti očekávání. Výhled ale zklamal.
Streamovací platformě Netflix přibylo v prvním čtvrtletí 9,33 milionu předplatitelů, tedy téměř dvakrát více, než se čekalo. Firma ale očekává slabší růst tržeb než analytici. Její akcie proto nejprve po zveřejnění hospodářských výsledků přidaly zhruba tři procenta, ovšem následně čtyři procenta ztratily.
Netflix slaví úspěch díky přísnějšímu postupu vůči sdílení přihlašovacích hesel. Překonat odhady o počtu nových uživatelů se firmě povedlo podruhé za sebou. Na konci března si její služby předplácelo 269,6 milionu zákazníků.
Vedení společnosti ale vyzvalo investory, aby se jako na klíčové finanční ukazatele zaměřili spíše na tržby a provozní marže než na předplatitele. Firma uvedla, že počínaje prvním čtvrtletím roku 2025 přestane vykazovat přírůstky předplatitelů každé čtvrtletí a místo toho je bude oznamovat pouze při dosažení významných milníků. Analytici uvedli, že toto rozhodnutí pravděpodobně investory rozladí.
Pro aktuální čtvrtletí Netflix předpokládá tržby 9,49 miliardy dolarů (zhruba 226 miliard korun), zatímco analytici očekávali 9,537 miliardy dolarů. Zisk na akcii za leden až březen dosáhl 5,28 dolaru oproti 2,88 dolaru o rok dříve. Tržby Netflixu v tomto období, kdy služba uvedla tituly jako sci-fi seriál Problém tří těles a kriminální thriller Griselda, vzrostly o 14,8 procenta na téměř 9,4 miliardy dolarů.
Budoucnost Walta Disneyho je ve streamingu. I proto se jedna z nejvlivnějších mediálních skupin světa rozhodla k radikálnímu kroku – končí s prodejem DVD a Blu-rayů. Disneyovky na fyzických nosičích bude nově distribuovat konkurenční studio Sony, zatím v USA a Kanadě. Naopak oproti spekulacím si Walt Disney zatím ponechává televizní aktivity. Robert Iger, staronový CEO Disneyho tak potvrdil ochotu přicházet s radikálními změnami v byznys modelu firmy.
Konec jedné éry. Disney končí s prodejem DVD a Blu-rayů. Radovat se může konkurenční Sony
Enjoy
Herci a scenáristé v Hollywoodu pokračují ve stávce. Bojují za záchranu svého řemesla, které je ohroženo nástupem chatbotů a počítačem vygenerovaných avatarů. Mezitím streamovací platformy hledají manažery umělé inteligence, kterým jsou ochotny platit milionové částky, v dolarech samozřejmě. Jak tohle dopadne? A jaký to má dopad na byznys Netflixu a jeho rivalů, se zamýšlí hlavní analytička společnosti Wonderinterest Trading Olívia Lacenová.
Umělá inteligence rozdělila Hollywood. Kazí byznys Netflixu i jeho rivalů
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.