Netflix zaválel, předplatitelé se jen hrnuli. Teď to méně příjemné, služba zdraží
Americký provozovatel streamovací služby Netflix ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil počet předplatitelů o 13,1 milionu. To je největší nárůst za čtvrtý kvartál v historii podniku. A je to také nad odhady analytiků z Wall Street.
Odhady překonaly i tržby, zisk na akcii byl naopak za odhady. Firma to uvedla v úterý po skončení obchodování na burze.
Firma loni zasáhla proti sdílení přístupových hesel, ke zlepšení výsledků jí ale pomohly i závěrečné díly seriálu Koruna a film Davida Finchera Zabiják. Analytici odhadovali, že předplatitelů Netflixu přibude 8,97 milionu, uvedla agentura Reuters. Nyní jich tak Netflix na celém světě má přes 260 milionů a stále více vytlačuje klasickou televizi.
Akcie Netflixu po zprávě posílily o více než osm procent, za loňský rok zpevnily o 65 procent.
Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon, Tesla, Meta a Nvidia. Top technologické akcie, jimž patří dnešek i budoucnost, jak se dočtete v dalším dílu seriálu Psychologie trhu.
Sedm statečných, co vydělává a vydělávat bude dál
Trhy
„Je stále jasnější, že Netflix vyhrál 'streamovací válku',“ napsala mediální analytička společnosti Bank of America Jessica Reifová Ehrlichová.
Přibližně 100 milionů domácností dříve sledovalo Netflix bez vlastního předplatného - s využitím přístupových údajů přátel nebo příbuzných. Rozhodnutí firmy požádat je o zaplacení bylo riskantní, protože se mohli rozhodnout pro jinou streamovací službu. Programová nabídka Netflixu je ale dostatečně atraktivní, aby za ni lidé byli ochotni zaplatit, uvedla agentura DPA. Jako dobrý krok se podle ní ukázalo i rozhodnutí nabízet levnější předplatné s reklamou, pro které se na dvanácti trzích, kde je společnost představila, rozhodlo 40 procent nových předplatitelů.
Firma za čtvrté čtvrtletí vykázala zisk na akcii 2,11 dolaru, což zaostalo za odhadem 2,22 dolaru na akcii. Netflix uvedl, že zisk na akcii byl ovlivněn nepeněžní ztrátou 239 milionů dolarů (5,5 miliardy korun), která souvisela s měnovými kurzy.
Tržby pak firma zvýšila na 8,8 miliardy dolarů, čímž překonaly odhady analytiků i svůj vlastní výhled. Netflix očekával za čtvrtletí tržby 8,7 miliardy dolarů. Management nyní očekává další růst a plánuje také zvýšit ceny.
Americká streamovací platforma Netflix plánuje zvýšení předplatného u své služby neobsahující reklamu. Informoval o tom list The Wall Street Journal s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. Firma nyní podle zdrojů diskutuje o zdražení na několika trzích po celém světě, první však budou pravděpodobně na řadě Spojené státy a Kanada.
Netflix chystá zdražení. Jako první to schytají uživatelé ve Spojených státech
Money
Téměř rok je ve funkci digitálu Skupiny Nova Lucie Oravčíková. K jejím hlavním úkolům patří řízení digitální videotéky Voyo, která se v loňském roce stala dvojkou na českém a slovenském trhu SVOD platforem. „Brzy se přehoupneme přes 700 tisíc předplatitelů. Plán dosáhnout milionů zákazníků pro Česko a Slovensko do konce roku 2026 stále platí,“ prozrazuje Lucie Oravčíková v rozhovoru pro newstream.cz.
Šéfka digitálu Novy Oravčíková: Už se jasně ukazuje výhoda Voyo Originálů
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.