Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Klídek, káva a KLDR. Jihokorejská pobočka Starbucks nabízí výhled do znepřátelené země

Kavárna Starbucks na hranicích Jižní a Severní Koreje
ČTK

Jihokorejské město Kimpcho, které leží kousek od hranic s KLDR, má novou atrakci. Mezinárodní kavárenská síť Starbucks tam otevřela svou pobočku. Na tom by nebylo nic divného, jenže nově otevřený podnik má obří terasu s dalekohledy, jejichž prostřednictvím je možné pozorovat život vesničanů v Severní Koreji.

Vzhledem k poloze není návštěva kavárny zcela bezproblémovou záležitostí. Návštěvníci musí například před vstupem projít vojenským kontrolním stanovištěm, uvádí agentura AP. Poté se již mohou s kávou či jiným nápojem z místní nabídky kochat výhledem na severokorejské území. 

Jihokorejské město Gimpo uvedlo, že otevření kavárny Starbucks bylo součástí úsilí o rozvoj jeho pohraničních zařízení jako turistické destinace a uvedlo, že podnik symbolizuje „robustní bezpečnost na Korejském poloostrově prostřednictvím přítomnosti této ikonické kapitalistické značky“.

Napětí roste

Kimpcho a další jihokorejská pohraniční města se snaží rozvíjet své lokality a posilovat turistický ruch v době, kdy se napětí mezi znepřátelenými zeměmi stupňuje v souvislosti se severokorejským jaderným a raketovým programem a „psychologickou válkou“, připomněla AP. KLDR od té doby svá opatření stupňuje.

Severokorejský vůdce Kim Čong-Un už v lednu vyzval ke změně ústavy tak, aby neobsahovala jako cíl ve vztazích s Jižní Koreou znovusjednocení. Nechal také v polovině října vyhodit do povětří silnici poblíž Kesongu, která spojovala oba státy. Na konci měsíce pak přikázal vyhloubit dva rozsáhlé příkopy přetínající silnice a železnice s jižním sousedem.

Severní Korea rovněž 17. října do své ústavy zanesla, že Jižní Koreu považuje za nepřátelský stát.

Radek Klein, zakladatel společnosti Trdlokafe

Trdelník z Brna proráží ve světě. Chystáme expanzi i do Saúdské Arábie, říká zakladatel společnosti Trdlokafe

Přesně před deseti lety Radek Klein začínal s pojízdným stánkem s kávou a trdelníky. Postupem času jeho společnost Trdlokafe otevřela 230 prodejen a další stovka je franšízanty objednaná. Firma má své pobočky v Česku i dalších evropských zemích, dále také v USA a expanduje i v Dubaji a Kataru. 

Přečíst článek

Jste ohleduplní a staráte se o klima? Kodaň vás zve na kafe

Jste ohleduplní a staráte se o klima? Kodaň vás zve na kafe

Zatímco ve světě vznikají vůči turistům omezení nebo dokonce schytávají nevybíravé útoky, vedení dánské Kodaně chce s dopady masového cestování bojovat přátelským programem, který netrestá, ale odměňuje. Třeba za jízdu na kole nebo autobusem dostanete šálek kávy zdarma.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme