Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Proč monstra líbají lépe? DSC Gallery láká na světové autory i české studenty

Expozice Kiss / Monsters kissing better v DSC Gallery
DSC Gallery - použito se svolením
Stanislav Šulc

Do konce srpna můžete navštívit DSC Gallery v pražské Dlouhé ulici, kde svá díla vystavují desítky světových i českých autorů. Majitelka galerie a kurátorka aktuální výstavy Olga Trčková na expozici Kiss / Monsters kissing better sestavila provokativní, ale zároveň fascinující mix smyslný děl.

DSC Gallery uvádí letní výstavní projekt s názvem Kiss / Monsters kissing better, který propojuje témata lidské intimity, nových identit a posthumanistické estetiky. Výstava otevírá prostor pro zkoumání současné figurace v celé její mnohotvárnosti – mezi emocí a algoritmem, krásou a groteskou, něhou a hybridností.

Expozice nabízí díla téměř tří desítek autorů napříč světem i generacemi. V DSC Gallery tak uvidíte vedle sebe tvorbu výrazných českých osobností Josefa Bolfa či Barbory Šlapetové, světových hvězd typu Martina Edera, Anselma Reyleho, Justina Mortimera, Michaela Kunze či Alexandera Tineie, a k tomu také tvůrců, kteří se na špici teprve derou, ať už jsou ze školy teprve pár let, nebo dokonce ještě studují.

„Chtěla jsem, aby výstava působila jako organický organismus – ne jako katalog či přehlídka, ale jako živý dialog. To znamená spojit autory různých generací i přístupů,“ říká majitelka DSC Gallery a kurátorka výstavy Olga Trčková.

Socha Boy od Matouše Háši se představuje v londýnské aukční síni Phillips

Ohromný úspěch. Mladý český sochař Matouš Háša vystavuje v Londýně po boku Mariny Abramović a dalších legend

Prestižní aukční síň Phillips v Londýně zahájila kolektivní výstavu děl Seeing Red řady uznávaných světových umělců včetně Mariny Abramović, Helen Beard, Justina Mortimera nebo Martina Edera. Na výstavě se představuje také mimořádně talentovaný český sochař Matouš Háša, který pracuje s mramorem. Jeho dílo stojí desítky tisíc liber.

Přečíst článek

Lákavá monstra

Kurátorský výběr se pohybuje v širokém spektru vizuálních jazyků – od klasické malby přes objekty až po hybridní formy inspirované virtuální realitou. Umělci skrze postavy, přízraky a avatary reflektují proměnlivost identity v době, kdy je naše tělo stále častěji propojeno s technologickým rozhraním. Například talentovaný Jan Slanina odkazuje na dílo Karla Čapka R.U.R. a vytvořil fascinující technologii využívající neon, plexisklo a rotační mechanismus.

K vrcholům výstavy patří bezesporu úžasná malba Study for a sitting woman od Alexandra Tineie a Gender Bender od Martina Edera. Oba obrazy jsou klasické figurální malby, ovšem ve zcela aktuálním formálním i tematickém pojetí.

Dlouhodobě mě zajímá figurace – především ve chvíli, kdy se komplikuje, když přestává být pouze reprezentací těla a stává se určitým kódem nebo projekcí. Fascinují mě výjevy, které nejsou doslovné, ale vrstvené,“ uvádí Trčková. „Téma Monsters kissing better v sobě nese napětí mezi něhou a výstředností, krásou a groteskou. Polibek je ve výstavě momentem – často něžným, ale někdy destruktivním. Stejně jako monstrozita není jen temná, ale i zranitelná. To jsou přesně ty vrstvy, které mě jako galeristku přitahují,“ dodává.

Milan Knížák na zahájení výstavy v DSC Gallery

Milan Knížák ukázal nová díla v DSC Gallery. Pořád na to má

Displeje mobilních telefonů zakomponované do figurálních maleb, provokativní nápisy, odkazy na superhrdiny. I to najdou návštěvníci DSC Gallery v nejnovější tvorbě nestora českého výtvarného umění Milana Knížáka. Galerie novinky ukazuje v kontextu celoživotní Knížákovy tvorby. Výsledkem je zajímavá zpráva o vývoji umělce, který je žijící legendou.

Přečíst článek

Plyšová hračka Labubu

Labubu dosáhlo ceny jako bitcoin. Je to jak tulipánová horečka, říká analytička

Fenomén Labubu zasáhl svět, cena asijských hraček se šplhá do absurdních úrovní. Jsou hračky skutečně novým druhem alternativních investic, nebo se nacházíme na hranici tržní bubliny, podobné té, kterou způsobila tulipánová horečka v 17. století, zamýšlí se Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Návrh virtuální DSC Gallery od Olgoj Chorchoj
video

V Praze „otevřela“ první tuzemská virtuální galerie. Lze v ní i nakupovat

Přečíst článek
Olga Trčková z DSC Gallery na kuchyni od Jiřího Georga Dokoupila

Sázejte na velká jména, pak se u digitálního umění nespálíte, radí galeristka Olga Trčková

Přečíst článek
Galeristka Olga Trčková

Olga Trčková: Čeští sběratelé jsou dnes vášnivější než mnohde na světě

Přečíst článek
Doporučujeme