Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zelená i výroba piva. Heineken odmění manažery za boj proti změně klimatu

Heineken, druhý největší světový výrobce piva, bere boj s CO2 vážně. Do roku 2040 chce být uhlíkově neutrální.
Pixabay
Petra Jansová

Nizozemská společnost Heineken, druhý největší výrobce piva na světě, si stanovil ambiciózní plán snižování emisí. Do roku 2040 chce dosáhnout uhlíkové neutrality. Toho chce docílit i tím, že odměny a mzdy manažerů se budou odvíjet od toho, jak jsou dotyční do boje s CO2 angažovaní. V Česku se tento postup zatím nevyužívá.

Reklama

Společnosti po celém světě jsou kvůli nastolení zelené budoucnosti čím dál více pod tlakem členů představenstva, investorů i zákazníků. A podle odborníků je právě propojení splnění cílů s odměňováním vedoucích pracovníků klíčovým krokem, uvedl server Bloomberg. Plán zatím, jak uvedl generální ředitel Heinekenu Dolf van den Brink, nemá detailnější obrysy. 

Spotřeba čepovaného piva kvůli protiepidemickým uzávěrám pivnic loni výrazně klesla.

Zavřené pivnice připravily Prazdroj o pětinu zisku

Plzeňskému Prazdroji klesl loni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Tržby činily téměř 16 miliard, meziročně poklesly o více než miliardu. Na vině byla protikoronavirová vládní opatření, která uzavřela pivnice.

Přečíst článek

Jak a zda se tyto vize dotknou českého Heinekenu bude zřejmé až na podzim, kdy se běžně nastavují cíle. „Kdy také můžeme očekávat, že naše mateřská společnost bude priority kaskádovat na jednotlivé provozní společnosti,“ komentovala mluvčí Heinekenu Dita Vašíčková s tím, že stejně jako v globálním Heinekenu jsou i v Česku cíle v oblasti udržitelnosti prioritou číslo jedna. 

Plzeňský Prazdroj chce do roku 2025 v porovnání s rokem 2015 snížit celkové emise CO2 na polovinu. Do čtyř let by rovněž veškerá spotřebovaná elektrická energie měla pocházet z obnovitelných zdrojů. „Do roku 2030 plánujeme být CO2 neutrální ve všech našich pivovarech. Plné uhlíkové neutrality, tedy včetně distribuce a dopravy chceme dosáhnout do roku 2050,“ dodal mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme