Reklama

Zavřené pivnice připravily Prazdroj o pětinu zisku

Spotřeba čepovaného piva kvůli protiepidemickým uzávěrám pivnic loni výrazně klesla.
Plzeňský Prazdroj
 ČTK

Plzeňskému Prazdroji klesl loni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Tržby činily téměř 16 miliard, meziročně poklesly o více než miliardu. Na vině byla protikoronavirová vládní opatření, která uzavřela pivnice.

Reklama

Největší tuzemský pivovar prodal loni v tuzemsku a v zahraničí téměř 11,2 milionu hektolitrů piva, meziročně o 4,2 procenta méně. Prodej v Česku klesl meziročně o osm procent na 6,69 milionu hektolitrů, v cizině meziročně vzrostl o jedno procento na 4,52 milionu hektolitrů. „Ani větší zájem o pivo v lahvích a plechovkách v Česku, ani udržení zahraničních prodejů na úrovni roku 2019 nedokázaly vykompenzovat ztráty, které nám způsobilo tuzemské omezení provozu restaurací a hospod. V předcovidové době tvořilo čepované pivo 40 procent našich prodejů a loni nám tento segment klesl téměř o třetinu,” uvedl generální ředitel Dragos Constantinescu.

Pivovar loni zůstal ve skupině 20 největších tuzemských plátců daní v ČR, když do státní pokladny dal pět miliard korun. Meziročně také o 13 procent zvýšil investice do nových technologií. „Naším dlouhodobým cílem je snižovat dopad naší činnosti na životní prostředí. Příkladem je naše obalová strategie. Loni jsme přestali stáčet piva Gambrinus a Radegast do PET lahví, přičemž v budoucnu chceme tento typ obalu opustit zcela. Zaměřujeme se na podíl recyklátu v plechovkách a připravujeme se na využívání obnovitelných zdrojů energie. Vedle ekologie naše investice směřovaly do rozšiřování výroby, což je nejlepším důkazem dlouhodobého zaměření na růst,” uvedl Constantinescu.

Pivovar v Mostě navrhli architekti ze studia ADR

Na pivo do Mostu. Na kraji města nově stojí stylový minipivovar s restaurací

Architekti Petr Kolář a Aleš Lapka, jejichž studio ADR má za sebou desítky realizací po celém světě, zanechali svoje stopy i na severozápadě Čech, konkrétně v Mostě. Na svažitém pozemku na okraji města navrhli objekt minipivovaru.

Přečíst článek

Podle obchodního ředitele Tomáš Mráze Prazdroj po celý loňský rok intenzivně podporoval těžce zasažený sektor hospod a restaurací, do něhož dal loni asi půl miliardy korun. Další investice do vybavení výčepů, zahrádek i školení personálu pokračují i letos.

„Teď se nejvíce zaměřujeme na pomoc s obnovou a rozvojem podnikání hospod a restaurací. Snažíme se, aby využily co nejlépe hlavní letní sezonu, podobně jako loni po prvním lockdownu, kdy jsme v létě zaváželi rekordní množství podniků v naší historii vůbec. V tom pokračujeme i letos, tak uvidíme, jestli se nám podaří rekord zopakovat. Hlavním ale pro nás je, aby se v restauracích lidé cítili dobře a bezpečně a aby se do nich vraceli. Hospoda je tradiční součástí české společnosti. Jsme v tom unikátní i celosvětově,” uzavřel Mráz.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme