Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ceny hliníku boří rekordy. Dopadne to i na plechovkové pivo

plechovkové pivo, Plzeň
Plzeňský Prazdroj / užito se svolením
Petra Jansová

Neustálý nárůst cen většiny klíčových surovin, energií a naposledy i hliníku zdraží plechovkové pivo. Češi si pivo z plechu v posledních letech více oblíbili, napomohlo tomu uzavření restaurací během pandemie.

Reklama

Ke zdražení sudového piva přistoupila většina tuzemských pivovarů už v lednu. Budějovický Budvar podražil o tři procenta, o šest procent narostla i cena u některých typů baleného piva Pivovarů Staropramen.

A neustálé zvyšování cen hliníku pocítí zákazníci i při nákupu plechovkového piva. „Vzhledem k neustále rostoucím cenám většiny klíčových vstupů, hliník nevyjímaje, budeme s největší pravděpodobností plechovkové pivo opravdu nuceni zdražit,“ dodává Barbora Bláhová, mluvčí Budějovického Budvaru.

nákup (ilustrační foto)
video

Čtvrtka másla přes padesát korun. Ceny základních potravin opět trhají rekordy

Čtvrtka másla v průměru za 54 korun, kilo eidamu za 183 korun. Ceny některých základních potravin v lednu podražily meziročně dvouciferným tempem a jsou nejvyšší za poslední tři roky, vyplývá z aktuálních dat Českého statistického úřadu. Ceny tak naplňují prognózy z podzimu ohlašující výrazné zdražování, mimo jiné kvůli rostoucím cenám energií a dopravy. A vzhledem k předpovědím, že inflace letos v některých měsících dosáhne i deseti procent, se růst cen nezastaví.

Přečíst článek

A možné zdražování připouští i mluvčí Prazdroje. „V loňském a zatím i letošním roce rostou ceny u většiny komodit včetně hliníku, což samozřejmě může mít vliv na výši našich nákladů v budoucnu,“ komentuje Zdeněk Kovář.

Konkrétnější kroky nechtěl komentovat s tím, že cenová politika pivovaru je součástí dlouhodobé strategie společnosti.

Rozkolísanou situaci na komoditním trhu se vedení pivovarů snaží co nejvíce eliminovat řadou finančních nástrojů. „To samozřejmě neznamená, že se nás situace nijak nedotkne,” dodává Denisa Mylbachrová, mluvčí Pivovarů Staropramen s tím, že hlavním důvodem byl znatelný nárůst cen některých klíčových vstupů, především pak obalů, surovin, energie a logistických nákladů.

A zatímco v Budvaru budou posilovat výrobu plechovek, pro Prazdroj hrají prim zalohované láhve. Právě vratné láhve jsou podle Českého svazu pivovarů a sladoven nejprodávanějším pivním obalem. V roce 2020 v lahvích skončila téměř polovina celkového výstavu. 

„Podíl piva v plechovkách na celkovém výstavu během posledních let setrvale roste. Vysoký zájem o něj dokládá také skutečnost, že za první tři čtvrtletí loňska činil tento ukazatel již necelých 18 procent, před pěti lety to bylo jen 6,3 procenta. Zejména v souvislosti s koronavirovou pandemií celkový výstav tuzemského piva v Česku poklesl, přesto byl výstav plechovkového piva za prvních devět měsíců loňského roku pouze o 15 procent nižší než v roce předchozím,“ přibližuje František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven.

Zlato, ilustrační foto

Zlato posiluje kvůli obavám z inflace, technické kovy díky oživení v průmyslu

Cena zlata se v červenci vrátila k růstu, od začátku roku ale stále ztrácí téměř šest procent. Dále rostou technické kovy: měď, hliník, platina i palladium, které profitují z oživení průmyslu.

Přečíst článek

Netypická chata v Krušných horách

Hliníková střecha i fasáda. I tak může vypadat chata

Lesnatý pozemek o velikosti zhruba tisíc metrů čtverečních ukrývá netypickou chatu. Má hliníkovou fasádu i střechu a na první pohled připomíná rozhlednu. Díky tmavému plášti dokonale splývá s okolím.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme