Z olympijské kolekce Alpine Pro jdou nejvíce na odbyt trička a mikiny
Poptávka po letní olympijské kolekci, kterou nabízí oficiální partner českého týmu, společnost Alpine Pro, roste. Největší zájem mají lidé o trička, mikiny, kšiltovky a osušky, řekla mluvčí firmy Veronika Šálová. Ve srovnání s kolekcí na poslední letní olympijské hry v Tokiu před třemi lety je podle ní ta letošní dražší, a to kvůli vyšším cenám za dopravu či tisk. Olympiáda v Paříži začne v pátek a potrvá do 11. srpna.
Oblečení a obuv se podle Šálové šijí v Bangladéši a Číně. "Každá olympijská kolekce je originální a vzniká pro ni speciální design. Každopádně pokaždé zachováváme barevnost v barvách naší trikolory. Letos se dá říci, že má výraznější zastoupení červená barva, kdy v červené nalezneme batoh, ledvinku, ale i pantofle," uvedla Šálová.
Nově jsou pak letos v nabídce i modely v černé barvě. "V kombinaci se zlatou působí velmi luxusně. Černá je mezi našimi zákazníky velmi oblíbená barva," doplnila Šálová.
Nákupy ve vlnách
Kolekce určená pro zákazníky se podle Šálové začala prodávat loni na konci listopadu. "Zájem obvykle probíhá ve vlnách. Silný zájem zaznamenáme při představení olympijské kolekce, při úspěchu sportovce a nejsilněji tak týden po skončení akce. Lidé zpravidla začnou opětovně reagovat, vyhledávat naše olympijské portfolio na určité, krátké období," řekla.
Oproti tomu on-line srovnávač Heureka nepozoruje tak velký zájem o zboží spojené s letními olympijskými hrami v Paříži. "Vrchol zájmu Čechů o vlajky, dresy, sportovní vybavení nebo televize jsme zaznamenali s mistrovstvím světa v hokeji, už u mistrovství Evropy ve fotbale jsme viděli nižší zájem a olympiáda doplácí na to, že je až třetí v pořadí," uvedl mluvčí Martin Žabka.
V posledních letech se napínavé olympijské souboje neodehrávají jen na hřištích, závodištích nebo arénách. Díky své atraktivitě a celosvětovému dosahu jsou olympiády také v centru zájmu kybernetických zločinců.
Miliardy útoků na síti. Jak experti ochrání olympijský internet
Zprávy z firem
E-shop Alza s tím, jak se bude olympiáda blížit, očekává nárůst poptávky po veslařských trenažérech. "Co se týče celkového zájmu o tenisové zboží, tak za první půlrok letošního roku jsme zaznamenali více než osmdesátiprocentní nárůst zájmu zákazníků o tenisové vybavení. Největší poptávka je po tenisových míčích a raketách. Dále jsou velmi oblíbené omotávky, tenisové tašky a potítka," doplnila mluvčí Eliška Čeřovská.
Čeští olympionici budou na hrách v Paříži nastupovat v oblečení v národních barvách, ale netradičně pojatých. Nejvýraznějším prvkem kolekce, kterou designér Jan Černý označil za "brutálně speciální", je plášť spojující český baloňák a ve Francii oblíbený trenčkot. Kolekci obléknou při slavnostním zahájení také čeští paralympionici. Jen místo pláště budou mít kratší bundy, které jsou pro sportovce na vozíku praktičtější.
"Mou generaci design kolekce pro slavnostní zahájení možná zaskočí, ale nosit ji na slavnostním zahájení budou hlavně mladí lidé, kterým je tvorba Jana Černého blízká. A pokud se sportovci cítí v oblečení dobře, mají také potřebné sebevědomí pro svůj sportovní výkon, na který se všichni těšíme," uvedl už dříve předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.