Reklama

Whirpool k bílé technice přibere i drtiče odpadu. Koupí jejich největšího výrobce

Whirlpool
iStock
 ČTK

Americký výrobce domácích spotřebičů Whirlpool Corp. koupí největšího světového výrobce drtičů potravinového odpadu InSinkErator. Firmě Emerson Electric za něj zaplatí tři miliardy (72,1 miliardy korun).

Reklama

Dohodu již schválily správní rady obou firem, uvedla Whirlpool v prohlášení. Transakci ale ještě musí posoudit regulační orgány. Whirlpool očekává, že obchod by měl bát dokončen ještě letos.

Společnost, která si akvizicí rozšíří svoji nabídku domácích spotřebičů, si od transakce slibuje okamžité zvýšení její ziskové marže. 

Firma InSinkErator byla založena v roce 1938. Kromě drtičů odpadu vyrábí také automaty na horkou vodu pro domácí a komerční využití. Na trhu s drtiči potravinového odpadu má podíl více než 70 procent. Firma Emerson ji koupila v roce 1968. Za rok do konce září očekává InSinkErator tržby 650 milionů dolarů a hrubý provozní zisk více než 170 milionů dolarů.

Whirlpool je největším světovým výrobcem velkých domácích spotřebitelů. Vlastní také značky KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit či Yummly. Obrat firmy, která má po celém světě kolem 69 tisíc zaměstnanců, činil loni 22 miliard dolarů.

čipy

Elektronika ještě zdraží, v průměru o inflaci. Zejména kvůli růstu cen čipů

Spotřební elektroniku a další výrobky, které spoléhají na polovodiče, patrně už brzy čeká další zdražování. Výrobci čipů a firmy, které jim dodávají díly, se totiž chystají zvýšit ceny, protože jim rostou vstupní náklady - od surovin až po lidskou práci. Upozorňují na to analytici, které oslovil server finanční televize CNBC.

Přečíst článek

Pfizer vakcína

Spanilá jízda Pfizeru. Za zisky z vakcín proti covidu koupí další firmu, letos už třetí

Farmaceutický gigant Pfizer posílený zisky za prodej vakcín proti covidu koupí výrobce léku na srpkovitou anémii Global Blood Therapeutics. Cena za transakci, kterou schválily správní rady obou společností, činí 5,4 miliardy dolarů (asi 130 miliard korun), uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme