Vývojáři z Bluesoft otevírají pobočku ve Zlíně

IT firma chce řešit nedostatek vývojářů tím, že osloví i studenty.
Digitální agentura Bluesoft, jež je součástí technologické společnosti Bootiq, otevírá pobočku ve Zlíně. Zároveň nabírá .NET vývojáře, které láká na výhody lokálních kanceláří, stabilního zázemí IT skupiny s více než 400 vývojáři i využití nejnovějších technologií.
Brněnská společnost Bluesoft, mezi jejíž klienty patří například E.ON, Sazka, Walmark, Škoda Auto nebo Potten & Pannen, je na trhu již 11 let, jejím zaměřením je vývoj webů, e-shopů a dalších projektů na platformě Kentico Xperience. „Poslední dobou zaznamenáváme poptávku na zpracování velkých projektů pro významné klienty, zároveň se však trh stále potýká s nedostatkem vývojářů. To je známý trend, kterému se snažíme přizpůsobit. Při výběru místa nové pobočky hrála zásadní roli blízkost a známost zdejšího prostředí stejně jako přítomnost univerzity a tím i možnost pro studenty okamžitě získat cenné zkušenosti. Seniorní vývojáři pak zde mají již zpravidla vybudované zázemí a v neposlední řadě tu sídlí řada významných firem. Zlín tak pro nás byl po všech stránkách logickou volbou,“ vysvětluje Jiří Barbořík, šéf a spoluzakladatel Bluesoftu.
Všichni čekali masivní vyhazovy z práce. Pandemie covidu-19 ale namísto přinesla úplně opačnou situaci. V Americe podal výpověď rekordní počet lidí. A podobnou situaci lze čekat i u nás.
Krize nenastala. Namísto toho lidé dávají dobrovolné výpovědi
Zprávy z firem
„Budování poboček pro nás stále představuje obrovský potenciál – věříme v lokálnost, ve stabilní zázemí, osobní přístup a značnou míru svobody. Díky síle skupiny to však neznamená vzdát se velkých projektů a špičkových technologií. Každá nová garáž, jak u nás říkáme lokálním pobočkám, pro nás znamená novou zkušenost, jinou kulturu a hodnoty. Zároveň tím podporujeme regiony, místo abychom naháněli vývojáře do jedné centrální kanceláře v Praze,“ vysvětluje Marcel Červený, šéf technologické skupiny Bootiq.
Bluesoft vytváří e-shopy a webové projekty pro velké a střední společnosti z veřejného i soukromého sektoru v České republice, Velké Británii, Rakousku, Nizozemsku a dalších státech EU. Digitální agenturu založili v roce 2009 Jiří Barbořík a Jakub Hanák, kteří sami v Kenticu během studií pracovali jako vývojáři. Tyto zkušenosti pak uplatnili v Bluesoftu, kde během patnáctileté spolupráce zpracovali stovky projektů na platformě Kentico, a obě firmy tak vyrostly vedle sebe.
Bluesoft se chystá dát ve Zlíně příležitost ostříleným specialistům, kteří se chtějí rozvíjet na velkých projektech, i juniorům hledajícím praxi během studia. „Prostor u nás dostane každý, kdo zapadne do týmu a má chuť se dále rozvíjet. Máme co nabídnout jak studentům, kteří si chtějí sáhnout na skutečné projekty, tak ostříleným expertům, kteří milují výzvy. Jedná se především o backend vývojáře, kteří se budou starat o rozvoj a vývoj webových aplikací na platformě Kentico. Mohou se tak zapojit do kompletního vývojového cyklu, od návrhu architektury až po nasazení do produkčního prostředí,“ dodává Jiří Barbořík.
Průměrná mzda v Česku v letošním druhém čtvrtletí meziročně vzrostla o 11,3 procenta na 38 275 korun. V hrubém tak zaměstnanci dostávali v průměru o 3893 korun více než před rokem.
Rekordní růst průměrné mzdy v Česku. Pomohly bonusy zdravotníkům
Money
Firma se chystá vyplatit pololetní dividendu.
SAB Finance rekordně vzrostl zisk, pomohlo zajištění
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.