Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kuchařské dovednosti už nejsou třeba. Nový kuchyňský robot s AI způsobil poprask

Thermomix TM7
Thermomix, užito se svolením
Michal Nosek
nos

Německá rodinná firma Vorwerk představila sedmou generaci svého multifunkčního kuchyňského robota Thermomix. Model TM7 má díky pokročilé technologii, umělé inteligenci a novým funkcím výrazně rozšířit možnosti vaření a oslovit globální trh. Vývoj zařízení trval šest let a firma do něj investovala 170 milionů eur, uvedl server IT-Boltwise 

Vorwerk se s novým Thermomixem TM7 snaží potvrdit svou vedoucí pozici v segmentu chytrých kuchyňských spotřebičů. Sedmá generace nabízí řadu zásadních novinek včetně režimu „Open Cooking“, tedy možnosti vaření bez pokličky, nebo funkce „Browning“, která umožňuje restování a opékání potravin při vysokých teplotách, což bylo u starších modelů nemožné. O historii robotické řady informuje server handelsblatt.

Designově robot sází na tmavší, elegantnější vzhled a větší, 10palcový dotykový displej. Změnou prošel i motor, který je tišší a efektivnější, a větší kapacitu získala i napařovací nádoba Varoma

Při nákupu TM7 je však nutná trpělivost. Přestože byl nový kuchyňský spotřebič v Německu k dispozici k předobjednávce od 14. února do 6. dubna 2025, dodací lhůty jsou až 18 týdnů, což se mnoha fanouškům Thermomixu zdá jako věčnost. Společnost Vorwerk, která prodává své výrobky přímo, se řídí zásadou kdo dřív přijde, ten dřív mele, uvádí zákaznický server imtest.de, který přesně popisuje problematiku přímých objednávek. 

Výroba v Evropě, globální ambice 

Thermomix TM7 vznikal v německém Wuppertalu, finální montáž probíhá ve francouzských továrnách v Cloyes-sur-le-Loir a nově Donnemain-Saint-Mamès. Zatímco v Německu, Rakousku a Švýcarsku už je přístroj v prodeji za cenu 1 549 eur (cca 39 tisíc korun), v dalších zemích bude dostupný až během druhé poloviny roku

Co robot umí: AI, hlasové ovládání i konektivita 

Model TM7 integruje i funkce hlasového ovládání a umělé inteligence. Je plně propojený s platformou Cookidoo, která uživatelům umožňuje přístup ke statisícům receptů a personalizovaných plánů vaření. Dle zprávy Vorwerku je robot schopen nahradit až 20 samostatných kuchyňských spotřebičů, což firmě umožňuje oslovit nejen domácnosti, ale i malé provozovny nebo cateringové služby

Zákaznický paradox: inovace versus loajalita 

Na sociálních sítích a německých zákaznických fórech divotvorný hrnec, jak se mu přezdívá, vyvolal nadšení i kritiku. Zatímco technologická veřejnost a fanoušci značky nový model vítají, někteří dlouholetí zákazníci dávají otevřeně najevo nelibost. Zejména ti, kteří investovali do TM6 v posledních dvou letech, se cítí podvedeni. Jednak kvůli rychlému přechodu na novou generaci, jednak kvůli nekompatibilnímu příslušenství. „Je skvělé, že firma inovuje, ale zákazníci, kteří se rozhodli pro TM6 před dvěma lety, se právem ptají: nebyla to chyba?“ zní z německých sociálních sítí, kde zároveň sdílejí výtvory, které jim hrnec uchystal.

Společnost očekává, že díky TM7 výrazně navýší své tržby. V roce 2023 Vorwerk prodal více než 1,3 milionu Thermomixů a model TM6 se stal nejprodávanějším multifunkčním robotem v Evropě. TM7 má potenciál tento rekord překonat

Kdo se o vás postará ve stáří? No přece roboti

Starých lidí přibývá a mnozí z nich potřebují péči, jakou jim jejich rodina není schopna zajistit. Profesionálních, schopných a také ochotných a chápavých pečovatelů však není dost. Zastoupit je zřejmě dokáže pouze technika a v budoucnu zejména roboti.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Lukáš Kovanda: Konec zlevňování. Češi si za potraviny opět připlatí

Přečíst článek
Ilustrační foto

Sláva hranolkům. V Belgii je uctívají jako národní poklad a takové lze ochutnat i v Praze

Přečíst článek
Doporučujeme