Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Spotify zdraží. A týká se to i uživatelů v Evropě

Spotify zdraží. A týká se to i uživatelů v Evropě
Profimedia
Jiří Frydlewicz
fry

Švédská streamovací platforma Spotify zdraží své měsíční předplatné. Agentura Bloomberg uvedla, že se tak děje i kvůli nedávno zveřejněným neuspokojivým výsledkům společnosti. Akcie firmy na oznámení o zdražování reagovaly růstem.

Zdražení se má týkat uživatelů na trzích v jižní Asii, na Středním východě, v Africe, Evropě, Latinské Americe a asijsko-pacifickém regionu, uvedla společnost v prohlášení, které cituje agentura Bloomberg. Ceny předplatného se v jednotlivých zemích liší, ale dle informací by se mělo v průměru jednat o zvýšení o 1 euro měsíčně. Akcie Spotify v reakci vzrostly v předobchodní fázi obchodování na burze v USA až o více než 5 procent. Letos zatím přidávají 40 procent.

Zvyšování cen zatím nejvíce pocítili uživatelé v USA, firma tam platbu za měsíční předplatné zvedla během loňského roku dokonce dvakrát, a to až na 11,99 dolaru (254 korun) měsíčně. V posledním čtvrtletí loňského roku ale společnost zvýšila ceny předplatného i ve Francii, Belgii, Nizozemsku a Lucembursku.

Švédská společnost tak činí i kvůli neuspokojivým výsledkům, které představila minulý týden. Firma v prohlášení oznámila, že se propadla do ztráty kvůli vysokým nákladům souvisejících s kompenzacemi zaměstnanců. V něm dále vedení společnosti uvedlo, že firma je řízena za účelem „optimalizace pro dlouhodobé, nikoli krátkodobé zisky“. 

Investoři tlačí na zvyšování cen předplatného

Investoři a nahrávací společnosti povzbuzují Spotify, aby dále zvyšovala ceny a vydělávala na poptávce. Společnost totiž ukázala, že má loajální posluchače, kteří strávili i roky budováním hudebních a zvukových knihoven. Podle zprávy výzkumné společnosti Antenna je u uživatelů Spotify nejméně pravděpodobné, že své předplatné zruší. Zpráva tvrdí, že měsíční míra odchodu zákazníků se pohybuje kolem dvou procent.

Firma Spotify letos v únoru oznámila, že ke konci loňského roku měla 675 milionů aktivních uživatelů, meziročně o 12 procent více a o deset milionů více, než se čekalo. Loňské čtvrté čtvrtletí navíc bylo s 35 miliony nových aktivních uživatelů nejsilnějším čtvrtletím v historii podniku.

Měníme předsudky vůči ženám, říkají v podcastu #FinŽeny Nemika Menevse, Martina Tesařová a Kateřina Kozerovská

Jak se pracuje pod šéfkou na distanc? Kdy je manažerka úspěšná? A co je nejvíc potřeba, aby se podíl žen ve vysokých funkcích dostal na paritu? Nejen to bylo náplní dalšího dílu podcastu #FinŽeny, který vzniká ve spolupráci portálu Newstream s projektem #FinŽeny a tentokrát zavítal do kanceláří společnosti Twisto v Praze. A jelikož mezi trojicí inspirativních manažerek byla i CEO společnosti Nemika Menevse, byl podcast veden v angličtině. Svou nadřízenou ve studiu doplnily členka představenstva a šéfka právního oddělení Martina Tesařová a ředitelka HR Kateřina Kozerovská.

Přečíst článek

Odměna pro šéfa. Tesla přidělila Muskovi akcie v hodnotě 29 miliard dolarů

Výrobce elektromobilů Tesla přidělil svému generálnímu řediteli Elonu Muskovi jako odměnu 96 milionů akcií společnosti v hodnotě zhruba 29 miliard dolarů (646 miliard korun). Musk musí za každou akcii Tesly s omezeným převodem zaplatit 23,34 dolarů. To odpovídá realizační ceně za akcii stanovené v rámci jeho odměny z roku 2018.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

DVD zažívá definitivní konec

DVD prožívají definitivní konec. Streamingové platformy naopak dál rostou

Přečíst článek
Doporučujeme