Reklama

Škoda Auto loni i přes pokles prodejů zvýšila provozní zisk o 43 procent na 1,08 miliardy eur

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu
Škoda Auto
 ČTK

Automobilka Škoda Auto v loňském roce navzdory poklesu prodeje aut zvýšila provozní zisk o 43,2 procenta na 1,08 miliardy eur (26,8 miliardy korun). K růstu přispěly vyšší marže, příznivý vývoj směnných kurzů a nižší poplatky za nadlimitní emise oxidu uhličitého. Ve své výroční zprávě to uvedl mateřský koncern Volkswagen.

Reklama

Tržby pak mladoboleslavská automobilka zvýšila o 3,9 procenta na 17,7 miliardy eur (439,2 miliardy korun). Výroba automobilce loni klesla o 14,8 procenta na téměř 802 tisíc vozů. Volkswagen také upozornil, že hlavní závod v Mladé Boleslavi loni oslavil mimořádný milník, od zahájení výroby aut v roce 1905 se tam vyrobilo 15 milionů vozidel.

Už v lednu automobilka oznámila, že celosvětově dodala v loňském roce odběratelům 878 200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut. Důvodem poklesu je pandemie a rovněž krize způsobená nedostatkem čipů do palubní elektroniky.

Škoda Auto se v České republice stala největším příjemcem podpory z vládního programu Antivirus. Stát jí v době epidemie poskytl na mzdy přes 1,33 miliardy korun.

plynovod, ilustrační foto

Jako ropná krize? Světová ekonomika se otřese jen krátkodobě, míní Horská z Raiffeisenbank

Ani v tom nejhorším možném scénáři, kdy Západ uvalí sankce na ruské energie a komodity, se světové ekonomiky nepřiblíží ropné krizi ze 70. let minulého století.

Přečíst článek

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Reklama

Automobilový průmysl po celém světě předloni citelně zasáhla pandemie covidu-19, která měla dopady na výrobní aktivity i na poptávku. Loni se pak automobilky potýkaly s nedostatkem součástek, zejména mikročipů, což narušilo i výrobu ve Škodě Auto. V letošním roce nejistotu pro automobilky představuje i ruská invaze na Ukrajinu, která je důležitým dodavatelem elektrických svazků pro auta.

Škoda Auto již oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastaví také export vozidel do Ruska. Kvůli výpadku dodávek elektrických svazků z Ukrajiny pak byla nucena zastavit výrobu elektromobilu Enyaq a hrozí, že bude muset zastavit výrobu modelů Scala a Kamiq.

Paládium, ruda drahého kovu

Cenové veletoče paládia. Automobilky zvažují, že přejdou na levnější platinu

Dopady ruské invaze na Ukrajinu se trhy přehnaly jako tornádo. Celá plejáda komodit, paládium nevyjímaje, kvůli ní zažívá jízdu jako na horské dráze. 

Přečíst článek

Škoda Auto, ilustrační foto

Škoda Auto zastaví byznys v Rusku. I za cenu hospodářských ztrát. Učiní tak i VW

Automobilka Škoda Auto kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu, zastaví i export vozů do země, uvedla firma. Podle vyjádření Škody zastaví aktivity v Rusku celý koncern Volkswagen, a to až do odvolání. Dění kolem Ukrajiny a dopady sankcí mají dopad i na další automobilky. Analytici proto očekávají, že ruský trh s automobily letos klesne o polovinu.

Přečíst článek

Foot Locker

Maloobchod se zvedá, na úroveň před covidem ale nedosáhl. A kvůli inflaci se to hned tak nestane

Inflace už začíná ovlivňovat nákupy spotřebitelů. Tržby v maloobchodě v lednu sice zrychlily, ale na úroveň před pandemií se podle statistiků zdaleka nedostaly. Polepšily si hlavně prodejny, které loni ovlivnila protiepidemická opatření. Méně naopak utržily internetové a zásilkové obchody, uvádí Český statistický úřad (ČSÚ).

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme